چهارمین جشنواره فیلم موج حتما سال 99 برگزار می گردد

به گزارش صنایع 90، تهران (پانا) - مسعود رهبری عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موج کیش با مثبت خواندن عملکرد این جشنواره بیان نمود که فیلمسازان هر ساله در انتظار برگزاری جشنواره موج کیش هستند و سال جاری هم حتما این رویداد سینمایی برگزار می گردد.

چهارمین جشنواره فیلم موج حتما سال 99 برگزار می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مسعود رهبری عضو شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره موج کیش در مصاحبه با خبرنگار پانا درباره این رویداد سینمایی و سه دوره ای که پشت سر گذاشته است، گفت: جشنواره فیلم موج کیش در سه دوره گذشته با استقبال فیلمسازان جوان و خلاق در حوزه فیلم کوتاه روبرو ش د و خوشبختانه جامعه فیلم کوتاه کشور، موج را خوب شناختند و هر ساله در انتظار برگزاری این جشنواره هستند.

وی اضافه نمود: بیشتر فیلم های ارسالی در دوره قبل با موضوع و موضوع سفر، گردشگری و دریا بودند که با اقلیم خاصی که جزیره کیش از آن بهره مند است و با رسالت هایی که سازمان منطقه آزاد کیش، دنبال می نماید سازگار بودند. به طور کلی این جشنواره توانسته یک ادبیات تصویری سترگ و غنی را در زمینه سفر و گردشگری ایجاد کند و از این جهت به لحاظ موضوع می تواند خودش را از دیگر جشنواره های فیلم کوتاه کشور متمایز کند.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موج کیش در شرح بین المللی شدن این جشنواره در دوره چهارم شرح داد: ما دوره چهارم را پیش رو داریم و بخش بین الملل به جشنواره اضافه شده است. این تجربه اول ماست و طبیعتاً باید منتظر ماند، حاصل کار و نتایج آن را در آینده مورد ارزیابی قرار داد اما با توجه به اینکه حوزه بین الملل جشنواره با راهنمایی یکی از عزیزانی که سال های سال در این زمینه تجربه دارد در حال پیگیری است، به نظرم اتفاقات خوبی رخ می دهد.

رهبری اضافه نمود: ضمن اینکه فراخوان جشنواره در بستر یکی از سایت ها و پلتفرم های شناخته شده بین المللی مطرح شده و تا این لحظه توانسته چندهزار فیلم را جذب کند بنابراین به نظر می رسد ما سال جاری در این بخش هم می توانیم تجربه خوبی داشته باشیم.

وی یکی از رسالت های منطقه آزاد کیش را زمینه سازی برای تعاملات و مراودات بین المللی دانست و گفت: حوزه هنر و زبان هنر یکی از مهیاترین و آماده ترین زمینه هایی است که ایران و ایرانی می تواند به وسیله آن پیغام صلح، دوستی، همزیستی، ارزش های انسانی و دغدغه های مشترک بشری را به دیگر همنوعان خود منتقل کند از این رو امیدوارم با توجه به تجربیاتی که در دوره های قبل این جشنواره کسب شده است و رسالت هایی که منطقه آزاد بر دوش دارد، بخش بین الملل در دوره چهارم بتواند خوش بدرخشد و مجرای مناسبی را برای فیلمسازان کشورهای مختلف برای ارتباط با جامعه فیلم کوتاه کشور ایجاد کند.

عضو شورای سیاستگذاری چهارمین دوره جشنواره فیلم موج کیش اظهار کرد: یکی از وجوه تمایز موج و مولفه های مزیت بخش آن، اقلیمی است که جشنواره در آن برگزار می گردد. زیبایی طبیعت این جزیره و موضوعی که در دوره سوم و چهارم به جشنواره اختصاص داده شده باعث می گردد مکان برگزاری جذابیت مضاعف برای فیلمسازان و کسانی که قصد مشارکت در جشنواره را دارند، داشته باشد.

وی اضافه نمود: امکانات و زیرساخت های مناسب هم در جزیره کیش برای برگزاری این جشنواره وجود دارد. سالن سینما، محل های اسکان و امکان حمل و نقل و ... تا حدود زیادی در دوره های قبل با کوشش همه بخش های سازمان منطقه آزاد کیش از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی فراهم شد به ویژه در دوره سوم که ما با رضایت بسیار بالای فیلمسازان عزیز از جشنواره روبرو بودیم و امیدوارم دوره چهارم برخلاف همه محدودیت هایی که شرایط کرونایی برای ما تحمیل نموده، در صورت مهیا بودن شرایط برای برگزاری حضوری و فیزیکی جشنواره، بتوانیم همچنان امکانات و زمینه مناسبی را برای فیلمسازان عزیز فراهم کنیم.

مسعود رهبری با تاکید بر اینکه شرایط کرونایی همه جشنواره های کشور را تحت تاثیر قرار داده است، مطرح نمود: ابیته کرونا فرصتی هم برای جشنواره موج ایجاد کرد تا زمینه برگزاری مجازی و حضور مجازی عزیزان فیلمساز را آماده کند از همین رو اگر تحت شرایط خاصی، امکان برگزاری حضوری جشنواره نبود به لحاظ فنی امکان برگزاری مجازی فراهم است.

وی در خاتمه توضیح داد: البته از الان نمی گردد پیش بینی کرد که آیا می گردد جشنواره را با همان سبک و سیاق سابق در جزیره برگزار کرد یا نه بلکه باید همچنان منتظر هفته های آینده باشیم اما دبیرخانه جشنواره خود را برای هر سناریویی آماده نموده است؛ اگر امکان برگزاری فیزیکی مهیا باشد به نحو احسنت پذیرای مهمانان جشنواره خواهیم بود و اگر شرایط کرونایی مانع از برگزاری فیزیکی جشنواره باشد بستر مجازی جشنواره مهیاست که در هر صورت جشنواره در سال 99 برگزار می گردد.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم موج کیش از 28 بهمن لغایت 1 اسفندماه 1399 به دبیری ابراهیم حصاری در جزیره کیش برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1425

به "چهارمین جشنواره فیلم موج حتما سال 99 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین جشنواره فیلم موج حتما سال 99 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید