تاکید پکن بر مواضع خود در قبال کره شمالی و دریای جنوبی چین

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای در آستانه سفر جان کری به پکن بار دیگر فشارهای آمریکا در قبال کره شمالی و دریای جنوبی چین را رد نموده است.

تاکید پکن بر مواضع خود در قبال کره شمالی و دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز پس از دیدار رسمی با مقام های کره جنوبی وارد پکن گردد، وزارت خارجه چین فشارهای واشنگتن در مورد کره شمالی و دریای جنوبی چین را به شدت رد نموده است.

بر اساس این گزارش جان کری پیش از ترک سئول و سفر به چین در جمع خبرنگاران تاکید نمود، پکن باید کوشش بیشتری را برای بازگرداندن پیونگ یانگ به راستا مذاکرات هسته ای انجام دهد. سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به اظهارات جان کری توضیح داد، پکن تاکنون کوشش های زیادی را برای متقاعد کردن مقام های پیونگ یانگ در بازگشت به مذاکرات هسته ای انجام داده است. دیپلمات های ارشد چینی به تازگی از پیونگ یانگ دیدن نموده اند.

وی اضافه کرد، چین به عنوان یک کشور بزرگ و مسئول فعالانه برای حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی کوشش نموده و نقش خود را ایفا نموده است. ماز به وسیله کانال های مختلف با مقام های کره شمالی همکاری می کنیم و روابط نزدیک خود را با همه طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای کره شمالی حفظ نموده است. علاوه بر مساله کره شمالی، ادامه تنش ها در دریای شرقی و جنوبی چین نیز از دیگر موضوعاتی خواهد بود که در سفر جان کری به چین مورد مذاکره و رایزنی دو طرف قرار خواهد گرفت.

آمریکا بارها نارضایتی خود را از اقدامات چین در آبهای منطقه اعلام نموده است. اقدام نوامبر گذشته وزارت دفاع چین در ایجاد منطقه دفاع هوایی ویژه بر فراز دریای شرقی چین با مخالفت و انتقاد شدید کره جنوبی، ژاپن و آمریکا روبرو شده است. چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح نموده است. این دریا 10 درصد ماهیگیری دنیا را در اختیار دارد. تایوان؛ مالزی،فیلیپین، برونئی و ویتنام نیز مدعی مالکیت بخشی از این دریا هستند. فیلیپین اختلاف خود با چین بر سر مالکیت دریای جنوبی چین را در کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل مطرح نموده ولی چین از شرکت در نشست ویژه رسیدگی به این پرونده خودداری نموده است. چین ادعاهای فیلیپین را در مورد مالکیت جزایر دریای جنوبی چین رد نموده و بر این باور است که این اقدام فیلیپین موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 428

به "تاکید پکن بر مواضع خود در قبال کره شمالی و دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پکن بر مواضع خود در قبال کره شمالی و دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید