آماده باش جنگنده ها و ناوهای آمریکایی درپی سفر پلوسی به تایوان

به گزارش صنایع 90، چند مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (آدینه) همزمان با سفر نانسی پلوسی به شرق آسیا و احتمال سفر وی به تایوان، اعلام کردند که طرح امنیتی ویژه ای برای مقابله با رویدادهای غیرمنتظره در پی این سفر آماده نموده اند.

آماده باش جنگنده ها و ناوهای آمریکایی درپی سفر پلوسی به تایوان

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند مقام پنتاگون بدون ذکر نام خود گفتند که چندان نگران حمله چین به هواپیمای حامل نانسی پلوسی نیستند، اما نگرانند که مبادا که شرایط به گونه ای رقم بخورد که اتفاق ناخواسته ای در این میان رخ دهد و جان رئیس مجلس نمایندگان به خطر بیفتد، به خصوص اینکه وی قصد سفر به یکی از پرتنش ترین منطقه ها دنیا را دارد.

به گفته این مقامات، اگر نانسی پلوسی به تایوان برود، که هنوز قطعی نیست، در آن صورت ارتش آمریکا به تحرکات خود در اقیانوس هند و آرام خواهد اضافه کرد.

آن ها از ارائه جزئیات در این خصوص خودداری کردند، اما گفتند که جت های جنگنده، کشتی های جنگی، تجهیزات شناسایی و سایر سیستم های نظامی احتمالاً برای تأمین حلقه های محافظتی همپوشانی برای پرواز او به تایوان و تا هر زمانی که در آن جا باشد، استفاده خواهند شد.

در این راستا ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز چهارشنبه در پاسخ به اینکه ارتش چه تدابیری را برای محافظت از نانسی پلوسی در سفر احتمالی وی به تایوان در نظر گرفته است، پاسخ داد که بحث در خصوص هر گونه سفر خاص زودرس است. او اضافه کرد: اگر تصمیمی گرفته گردد که پلوسی یا هر شخص دیگری قصد سفر داشته باشد و آنها درخواست حمایت نظامی نمایند، ما هر کاری را انجام خواهیم داد تا از انجام ایمن سفر آنها اطمینان حاصل کنیم.

پیش تر، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست بامداد پنجشنبه (28 ژوئیه) به نقل از یک گروه تحلیلی محلی گزارش داد که ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا در شرق آسیا به سمت تایوان در حال حرکت است.

نانسی پلوسی امروز قرار است به سمت شرق آسیا پرواز نموده و به کشورهای ژاپن، کره جنوبی، مالزی و سنگاپور برود. در سایه تهدیدات شدید مقامات چینی هنوز تعیین نیست که آیا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نیز خواهد رفت یا ترجیح می دهد پکن را بیش از این عصبانی نکند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2131

به "آماده باش جنگنده ها و ناوهای آمریکایی درپی سفر پلوسی به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش جنگنده ها و ناوهای آمریکایی درپی سفر پلوسی به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید