بیوگرافی شادی پریدر ، استاد شطرنج بانوان دنیا

به گزارش صنایع 90، شادی پریدر قهرمان شطرنج و استاد عظیم شطرنج بانوان دنیا در تاریخ 11 تیرماه 1365 در نازی آباد تهران به دنیا آمد. بیوگرافی شادی پریدر را بخوانید.

بیوگرافی شادی پریدر ، استاد شطرنج بانوان دنیا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

بانوان ایرانی در طول تاریخ با افتخاراتی که کسب نموده اند نشان داده اند که توانایی انجام هر کاری را دارند. در سال های اخیر زنان ایرانی در عرصه های مختلف ورزشی کسب مدال نموده اند و این باعث افتخار برای تمام ایران و ایرانی هاست. شادی پریدر یکی از بانوان این مرز و بوم است که در شطرنج بسیار خوش درخشیده است. با هم نگاهی به بیوگرافی شادی پریدر می اندازیم.

بیوگرافی شادی پریدر

شادی پریدر در شطرنج ایران نامی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. او اولین استاد عظیم شطرنج بانوان دنیا در ایران است و رکوردهای زیادی را در اختیار دارد و به همین دلیل در زمره پیروز ترین جوانان ایران قرار گرفته است. شادی پریدور در تاریخ 11 تیرماه سال 1365 در نازی آباد تهران به دنیا آمد. او فرزند چهارم خانواده است که 3 خواهر و یک برادر دارد. خواهر عظیم تر پریدر قهرمان شطرنج دانشجویان ایران بوده و خواهر کوچک ترش قهرمان شطرنج رده های سنی ایران شده است. پدرش مربی فوتبال بوده و مادرش خانه دار است.

کودکی و آغاز شطرنج بازی

شادی پریدور از 7 سالگی آموزش شطرنج را آغاز کرد. وی اولین شطرنج باز ایرانی است که درجه استاد عظیم زنان را در سال 2004 به دست آورد. او 5 بار قهرمان شطرنج زنان ایران شده که نخستین بار آن در 9 سالگی بوده است. وی از سال 73 تا 79 به طور مستمر در مسابقات رده های سنی زیر 10، 12 و 14 دختران کشور قهرمان شد. بعضی از افتخارات کسب شده توسط او به توضیح زیر است:
  • در سال 74 در 9 سالگی به عضویت تیم ملی عظیمسالان بانوان درآمد.
  • در سال 74 نفر اول عظیمسالان بانوان تهران و نفر سوم کشور شد.
  • در سال 76 درجهٔ استاد فیده بانوان را کسب کرد و در مسابقات زیر 12 سال دختران دنیا در فرانسه به مقام چهاردهم رسید.
  • در سال 77 اولین مسابقات آزاد بانوان در ایران را با امتیاز کامل فتح کرد و نفر چهارم دانش آموزان دختر زیر 12 سال دنیا در مسکو و نفر هفتم دختران زیر 12 سال دنیا در اسپانیا شد.
  • در سال 78 نفر سوم عظیمسالان بانوان کشور، نفر اول انتخابی تیم ملی بانوان و نفر پنجم دختران زیر 14 سال آسیا در هند شد.
  • در سال 79 قهرمان بانوان عظیمسالان کشور با امتیاز کامل (9 از 9) شد و درجه استاد بین المللی بانوان را به دست آورد.
  • در سال 81 قهرمان دختران زیر 16 سال آسیا شد و در مسابقات قهرمانی شهرهای آسیا اولین شطرنج باز زنی شد که به مقام سوم انفرادی می رسید.
پریدر در سال 1383 (2004) در المپیاد شطرنج پیروز به شکست قهرمان شطرنج زنان دنیا آنتونتا استفانووا شد و عنوان استاد عظیم شطرنج زنان را کسب کرد. وی در بازی های آسیایی داخل سالن ماکائو 2007 هم به یک مدال نقره در شطرنج سریع انفرادی و یک مدل برنز در شطرنج سریع تیمی و در بازی های آسیایی داخل سالن کوانگ نین 2009 هم به مدال برنز شطرنج برق آسای تیمی رسید. او در سال های 2003، 2005 و 2008 نفر سوم انفرادی در قهرمانی شطرنج تیمی زنان آسیا و در سال 2009 نفر اول انفرادی و نفرسوم تیمی در این مسابقات شد.

سبک بازی شادی پریدور

پریدر تقریبا همواره بازی را با e4 آغاز می نماید و در پاسخ به دفاع سیسیلی به واریاسیون آلاپین 1.e4 c5 2.c3 و در پاسخ e5 به بازی ایتالیایی روی می آورد. با مهرهٔ سیاه هم در جواب e4 بیشتر واریاسیون تایمانوف در دفاع سیسیلی را بازی می نماید.

مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1310

به "بیوگرافی شادی پریدر ، استاد شطرنج بانوان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی شادی پریدر ، استاد شطرنج بانوان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید