به معجزه ایمان داشته باشید

به گزارش صنایع 90، گروه دنیا، هنگامی که ایما مورالدا، عضو شورای شهر سانتا کلوما دی گرامنت از شهرهای اطراف بارسلونا فهمید به کووید 19 مبتلا شده است، اصلاً تعجب نکرد. زیرا از چند روز قبل تمام نشانه های آن را در خود دیده بود. ابتدا خستگی تمام جانش را گرفت. البته او فکر می کرد به خاطر کار زیاد اینگونه خسته است. اما بعد با از دست دادن حس بویایی و چشایی اش، مشکوک به ابتلای خود به این بیماری شد.

به معجزه ایمان داشته باشید

او در مصاحبه ای با روزنامه چاینا مورنینگ پست گفته است: چند روز بعد از آغاز بی اشتهایی و خستگی و این علایم، دچار مسائل تنفسی شدم. احساس می کردم در حال غرق شدن هستم. این ناراحت نماینده ترین علامت بیماری بود. کم کم طوری شد که وقتی چند قدم برمی داشتم ، نفس کشیدن برایم سخت می شد ، مثل وقتی که از تپه ای بسیار بلند بالا می روید و نفس می کشید.

مورالدا 18 مارس یعنی تنها 4 روز بعد از اعلام شرایط اضطراری در اسپانیا بود که با رسیدن به این علامت به بیمارستان رفت و هفت روز در آنجا ماند. در آن موقع سیستم بهداشت و درمان هنوز با حجم گسترده بیماران روبرو نبود و او از اولین کسانی بود که در بیمارستان بستری می شد.

آنالیز ها نشان داده ویروس کرونا 31 ژانویه به اسپانیا رسیده است. این بیماری اولین بار در جزایر قناری دیده شد و بیمار معتقد بود، پس از تماس با شخص بیماری در آلمان آلوده شده است. اولین مرگ ناشی از کووید 19 در این کشور نیز در تاریخ 13 فوریه در والنسیا رخ داد. هرچند که خبر آن تا 4 مارس افشا نشد. اکنون نیز شمار مبتلایان به این ویروس در اسپانیا به 174 هزار نفر رسیده و بیش از 18 هزار نفر هم بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

با این حال ، مورالدا خود را بسیار خوش شانس می داند که در یک سیستم بهداشت عمومی تحت معالجه قرار گرفته است . چیزی که با سیاست های ترامپ در کشور امریکا یک آرزو است. مورالدا در همین ارتباط می گوید: در یک سیستم نولیبرالی مانند ایالات متحده ، اگر نتوانید هزینه درمان خود را بپردازید ، می میرید. مردم امریکا آنچه را که ما اینجا در اسپانیا داریم، ندارند. در حالی که تأمین بهداشت عمومی بسیار مهم است.

از آنجایی که کووید 19 خیلی زود در اسپانیا همه گیر شد، مورالدا مجبور نبود خیلی طولانی در بیمارستان منتظر بماند تا مورد آزمایش قرار بگیرد. جواب آزمایش او پس از چهار ساعت تعیین شد و به او اعلام کردند که نتیجه مثبت است و باید در بیمارستانی در خود بارسلونا بستری گردد. او از تجربه بیمارستان نیز چنین می گوید: از آنجا که این بیماری نوظهور بود، کادر پرستاری هم کمی گیج به نظر می رسیدند و همین مردم را عصبی می کرد. پزشکان دستکش، عینک و لباس محافظ داشتند و هربار که می رفتند، باید تمام این تجهیزات پزشکی را دور می ریختند تا با خیال راحت تر کار نمایند.

مورالدا سخت ترین قسمت حضورش در بیمارستان را انزوای آن می داند و می گوید: تنها یک ساعت اجازه تماس با عزیزانم را داشتم. آن هم به وسیله واتساپ. مادرم 84 ساله است و از شرایط من خیلی نگران بود.

در نهایت هرچند عفونت به دو سوم ریه های مورالدا نفوذ نموده بود، اما داروهای ضد التهابی به سرعت بیماری را کنترل کردند: دو روز بعد دیگر تب نداشتم و کادر درمان معتقد بودند با توجه به گسترش عفونت در ریه هایم شاهد معجزه بوده ام.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 981

به "به معجزه ایمان داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به معجزه ایمان داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید