انتشار کتاب پژوهشی با موضوع نوازندگی پیانو

به گزارش صنایع 90، کتاب مشیر همایون شهردار شامل 55 قطعه ضربی برای پیانو با گردآوری و نت نویسی بهار برخوردار منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

انتشار کتاب پژوهشی با موضوع نوازندگی پیانو

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مشیر همایون شهردار عنوان یکی از تازه ترین آثار تالیفی حوزه موسیقی است که به تازگی با نت نویسی بهار برخوردار پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

بهار برخوردار مؤلف کتاب نت پیانو آثار مشیر همایون شهردار به بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی ایرانی در این اثر پرداخته و 55 قطعه ضربی از آثار این هنرمند را که به صورت تکنوازی و گروه نوازی در سال های 1288 در لندن و 1312 در تهران بر روی صفحات گرامافون ضبط شده، به خط نت بین المللی برای پیانو برگردانده است.

مشیر همایون از تاثیرگذارترین پیانیست های دوره خود بوده است و همیشه سبک و سیاق نوازندگی او در تاریخ موسیقی شایان ذکر و قابل آنالیز است، به همین دلیل این کتاب بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی موسیقی ایرانی محسوب می گردد.

بهار برخوردار پیش از این ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی را در سال 1397 برای اولین بار به خط نت بین المللی منتشر کرد که از سوی سازمان میراث فرهنگی به پرونده میراث ناملموس ملی اضافه شد و هم اکنون در آستانه چاپ سوم واقع شده است. به تازگی نیز اجرای این هنرمند از کتاب ردیف پیانو استاد محجوبی بر روی پلتفرم های موسیقی بین المللی در دسترس جهانیان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1479

به "انتشار کتاب پژوهشی با موضوع نوازندگی پیانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب پژوهشی با موضوع نوازندگی پیانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید