امضای تفاهم نامه مهم همکاری ایران و عمان در حوزه گردشگری

به گزارش صنایع 90، جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در راستای تقویت همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه مهم همکاری ایران و عمان در حوزه گردشگری

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، امروز پنجشنبه 2 آبان 1398 در آخرین روز سفر دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان به عمان، تفاهم نامه همکاری دو کشور در حوزه گردشگری امضا شد.

این تفاهم نامه در حضور وزرای گردشگری ایران و عمان به امضای عادل بن المرداس البوسعیدی مشاور امور گردشگری وزارت گردشگری عمان و حسین اربابی معاون سرمایه گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسید.

این تفاهم نامه در چهارچوب توسعه روابط فزاینده میان دو کشور و علاقه مندی به تحکیم پیوندهای برادرانه میان دو کشور برادر و ارتقا و توسعه همکاری های مشترک دوجانبه در زمینه گردشگری و در چهارچوب اجرایی کردن مفاد یادداشت تفاهم همکاری های گردشگری مورخ 15 /7/ 1383 به امضا رسید.

حسین اربابی معاون سرمایه گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: سرفصل های این تفاهم نامه، بازاریابی و تبلیغات گردشگری، فعال سازی روند گردشگری، قوانین و لوایح اجرایی، آموزش گردشگری، و گردشگری پایدار است.

او اضافه کرد: در این تفاهم نامه بر همکاری دوجانبه در تبادل اطلاعات، انجام سفرهای گردشگری درمانی و سلامت، مشارکت در برنامه های مربوط به رویدادها، جشنواره ها و نمایشگاه های گردشگری، برگزاری منظم هفته های گردشگری، ترغیب آژانس های مسافرتی و گردشگری دو کشور نسبت به برگزاری جلسات فی ما بین و راه اندازی تورهای مشترک، تبادل هیئت های رسانه ای، ارائه تسهیلات به گروه های گردشگری، جذب گردشگران به وسیله تورهای مشترک به ویژه در زمینه گردشگری ماجراجویانه، بیابان گردی و طبیعت گردی، جذب گردشگران به وسیله کشتی های گردشگری، بهره مندی از ظرفیت های بیمه داخلی و بین المللی سلامت، تشویق شرکت های گردشگری، سرمایه گذاران و تجار دو کشور در زمینه آگاهی از قوانین و مشوق ها و تسهیلات، تبادل تجربیات در عرصه های آموزش گردشگری، توسعه و مدیریت مراکز گردشگری، محافظت از ابنیه تاریخی و مدیریت اماکن گردشگری تأکید شده است.

اربابی تأکید کرد: تعامل بسیار خوبی در حوزه گردشگری بین ایران و عمان برقرار است و این تفاهم نامه می تواند سرآغازی برای ارتباط هرچه بهتر بین دو کشور ایران و عمان در حوزه گردشگری باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 446

به "امضای تفاهم نامه مهم همکاری ایران و عمان در حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه مهم همکاری ایران و عمان در حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید