حضور حوزه هنری انقلاب اسلامی در رویداد آرت اکسپو در مالزی

به گزارش صنایع 90، آرت اکسپوى مالزى که یکی از بزرگترین رویدادهای هنری در جنوب شرق آسیا است با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است.

حضور حوزه هنری انقلاب اسلامی در رویداد آرت اکسپو در مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، آرت اکسپوى مالزى که یکی از بزرگترین رویدادهای هنری در جنوب شرق آسیا و بزرگترین آن در مالزی به شمار می رود، چهارشنبه 11 اکتبر برابر با 19 مهرماه شروع شد.

عباس خامه یار، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره این رویداد هنری گفت: مراسم افتتاحیه این رویداد هنری در محل نمایشگاه هاى بین المللى کوالالامپور با حضور تونکو سید فیض الدین پوترا پادشاه ایالت پرلیس مالزى به همراه همسرش تونکو حاجه لیله الشهرین اکاشاه خلیل برگزار گردید و مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و علی محمد سابقى رایزن فرهنگی ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

وی اضافه کرد: ایران در این رویداد دو غرفه دارد که در غرفه رایزنی کشورمان آثاری از مرتضی گودرزی دیباج از سوی حوزه هنری به نمایش درآمده است. همچنین در غرفه موسسه فرهنگ و هنر ماندگار به مدیریت زهرا گلشنی مجموعه ای از هنر معاصر ایران در دو بخش نقاشی و مجسمه با کیوریتوری فرناز محمدی به نمایش درآمده است. در بخش نقاشی آثار فرح اصولی، گیزلا وارگا سینایی، بیتا وکیلی، وحید چمانی، میترا کاویان، فلورا فیض بخش، مانلی منوچهری، کیوان عسگری، شاهپری بهزادی، دنیاگیر شهدادی، مرتضی پورحسینی، لیلی رشیدی رئوف، یسرا مجتهدی، نوشین زمانی، محمد طباطبایی، لیلا ویسمه، شهلا معززی، نسترن صفایی، سیما بینا و سالار احمدیان و در بخش مجسمه آثاری از قدرت الله عاقلی، حامد رشتیان، بنفشه همتی، فرناز ربیعی جاه و آمین پورفهیمی به نمایش درآمده است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: پادشاه مالزی پس از بازدید از غرفه ایران ضمن تشکر از حضور کشورمان در این رویداد بزرگ هنرى گفت چیزهاى زیادى راجع به ایران شنیده ام و خیلى دوست دارم از کشورتان دیدارى داشته باشم.

او با بیان اینکه به نظر می رسد آرت اکسپو 2017 مالزی سال حضور پر رنگ هنر ایران باشد. اضافه کرد: طی سال های حضور ایران در آرت اکسپو مالزی تنها یک بار غرفه دیگری از طرف یک گالری در شیراز در سال 2014 در کنار غرفه رایزنى فرهنگى سفارت جمهورى اسلامى ایران به نمایش آثاری از هنرهای تجسمی ایران پرداخته بود، سال جاری نیز غرفه دیگری با نام موسسه فرهنگی هنری ماندگار، آثاری از هنرمندان مشهور معاصر ایران را در کنار غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته است.

خامه یار بیان نمود: علاوه بر حضور رویکردی زیست محیطی که در اغلب آثار به نمایش درآمده در این رویداد قابل مشاهده است، هنرمندان کشورهای مختلف در کوشش هستند تا از هنر که بیانی دنیای دارد و حد و مرز نمی شناسد، به خوبی استفاده نمایند. گویی آنها در پس نشان هایی که برآمده از هویت ملی آنان است، همگی یک صدا بانگ برآوده اند که انسان مدرنِ دنیاِ معاصر نیازهای درونی دیگری دارد که کلیدواژه آن بازگشت به خویشتن است...

گفتنی است، آرت اکسپو در حالى یازدهمین دوره خود را شروع کرد که نه تنها بزرگترین بازار فروش هنرهای تجسمی منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می رود بلکه می توان آن را محلی برای تبادل اندیشه و فرهنگ ملل مختلف، به ویژه در جنوب شرق آسیا برشمرد.

طی سال های گذشته حضور ایران در غرفه ای تحت عنوان غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران میزبان آثار هنرمندان ایرانی در سبک و سیاق مختلف بوده است.

آنالیز مالی آرت اکسپو مالزی نشان می دهد این رویداد بین المللی که از سال 2007 با فروش کمتر از دو و نیم میلیون رینگیت برابر با حدود 550 هزار دلار شروع به کار نموده و تاکنون بیشترین رکورد فروش آثار هنری خود را در سال 2014 با فروش بیش از 20 میلیون رینگیت یعنی در حدود پنج میلیون دلار به خود اختصاص داده است. طی سال های گذشته بیش از 30 کشور آسیایی و اروپایی در این رویداد سالانه هنری شرکت داشتند.

هنرمندان ایرانی در اولین حضور خود در این رویداد هنرى در سال 2013 با فروش حدود 30 هزار رینگیت برابر با بیش از 7 هزار دلار روبرو شدند که البته این رقم شامل فروش تنها بخشی از آثار ارائه شده بود. در سال 2014 تقریبا تمامی آثار ارائه شده در غرفه ایران با قیمتی حدود سه برابر سال پیش از آن به فروش رفت. در سال 2016 نیز غرفه ایران نمایشی از آثار هنرمند جوانی از ایران بود که با اقبال زیادی در فروش آثار خود روبرو نشد.

علاوه بر جنبه مالی آرت اکسپو می توان به رویکرد هنرمندانی از 25 کشور شرکت نماینده در این رویداد اشاره کرد.

آرت اکسپوی مالزی 12 تا 15 اکتبر 2017 (20 تا 23 مهرماه) در مرکز نمایشگاهی ماترید کوالالامپور برگزار می گردد. در یازدهمین آرت فر مالزی 60 گالری از 25 کشور دنیا حضور دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 520

به "حضور حوزه هنری انقلاب اسلامی در رویداد آرت اکسپو در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور حوزه هنری انقلاب اسلامی در رویداد آرت اکسپو در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید