افتتاح 11 ایستگاه مترو معطل پول

به گزارش صنایع 90، مدیرعامل متروی تهران اعلام نمود در صورت عدم واریز پول اوراق مشارکت مترو احتمال عدم افتتاح 11 ایستگاه مترو وجود دارد.

افتتاح 11 ایستگاه مترو معطل پول

علی امام در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افتتاح آزمایشی ایستگاه برج میلاد و تحقق یکی از ایستگاه های وعده شده از 12 ایستگاه تا خاتمه سال، گفت: مدیریت شهری به شهفرایندان تهرانی قول داده بود که تا خاتمه سالجاری 12 ایستگاه مترو را افتتاح کند که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از این 12 ایستگاه، 7 ایستگاه در خط شش مترو، یک ایستگاه در خط 3 و مابقی در خط 7 مترو واقع شده است که از این میان ایستگاه متروی برج میلاد به بهره برداری آزمایشی رسیده و ماه آینده رسما افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم که برای افتتاح 11 ایستگاه مترو و تحقق وعده هایمان نیازمند منابع اقتصادی هستیم، اضافه نمود: 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 98 متروی تهران که در تاریخ 31 تیرماه سالجاری با عاملیت بانک رفاه به فروش رسیده، هنوز به حساب شهرداری تهران واریز نشده است، این درحالی است که انتظار داشتیم این پول در مهرماه به دست ما برسد و حالا در آخرین روزهای آبان ماه هستیم و خبری از پول نیست.

امام با تاکید بر اینکه شاهد تاخیر دوماهه در برنامه های افتتاح هستیم، ادامه داد: در بودجه سال 99برای شرکت متروی تهران 2800 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتند که ما انتظار داریم حداقل نیمی از این بودجه یعنی 1400 میلیارد تومان محقق گردد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه نوسانات قیمتی شرایط پیمانکاران را در شرایط شکننده قرار داده، اضافه نمود: نوسانات قیمتی به خصوص در شش ماهه اخیر بگونه ای است که قول و قرارهای اقتصادی در معرض آسیب است و امیدواریم با پیگیری های مدیران ارشد شهرداری و معاونت حمل و نقل شاهد وصول 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت طی روزهای آینده باشیم.

امام با تاکید بر اینکه شرایط عملیات سیویل در خطوط مختلف به بیش از 80 درصد رسیده است، گفت: درصد پیشرفت کارهای ساختمانی در خط شش به بیش از 94 درصد رسیده و تقریبا کار عمرانی تمام شد و در خط 7 نیز درصد پیشرفت فیزیکی، به بیش از 85 رسیده است.

وی اضافه نمود:درست است که پیشرفت فیزیکی خطوط مترو خوب بوده اما مسئله اصلی ما تجهیزات است که باید تامین گردد و با توجه به نوسانات ارز و تحریم ها شاهد هستیم چه شرکت های داخلی طرف قرار داد و چه فرایند ورود تجهیزات خارجی با مشکل روبرو گردد، این درحالی است که تاخیر در پرداخت منابع، تامین این تجهیزات و زمان بندی تحویل آنها را نیز با مشکل روبرو نموده است و به همین علت امکان بهره برداری از ایستگاه ها وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1347

به "افتتاح 11 ایستگاه مترو معطل پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 11 ایستگاه مترو معطل پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید