اعلام کشف گنجینه تاریخی و ماسک طلایی در چین

به گزارش صنایع 90، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، کشف گنجینه تاریخی و ماسک طلایی در چین انجام گرفت.

اعلام کشف گنجینه تاریخی و ماسک طلایی در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

قضیه چیست؟

یک ماسک تاریخی تشریفاتی که حدود 280 گرم وزن دارد و به نظر می رسد 84 درصد از آن را طلا تشکیل داده باشد، یکی از حدود 500 اثر تاریخی 3000 ساله ای است که اخیرا در 6 گودال یک محوطه باستان شناسی کشف شده اند.

این محوطه باستان شناسی که با نام Sanxingdui شناخته می شود، در جنوب غربی چین واقع شده است و از دهه بیست میلادی تا به امروز مکان غنی برای اکتشافات تاریخی درباره تمدن های باستان بوده است. علاوه بر ماسک طلایی، آثار تاریخی دیگری از جنس، برنز، طلا، عاج، یشم و استخوان در این منطقه کشف شد. در یکی از شش گودال این منطقه یک جعبه چوبی مهر و موم شده و یک کوزه برنزی که به شکل جغد طراحی شده است نیز کشف شد.

از دهه بیست میلادی تا به امروز بیش از 50 هزار اثر تاریخی در این منطقه کشف شده است. نخستین بار یک کشاورز بطور اتفاقی مجموعه ای از آثار تاریخی را در این منطقه کشف نموده بود. یکی از بزرگترین اکتشاف های اجرا شده در این منطقه به سال 1986 زمانی که بیش از هزار اثر تاریخی از جمله ماسک های تزئین شده برنزی کشف شد باز می شود. این مکان تاریخی در شکل گیری نگرش کارشناسان درمورد نحوه تکامل تمدن چین تاثیرگذار بود.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1598

به "اعلام کشف گنجینه تاریخی و ماسک طلایی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف گنجینه تاریخی و ماسک طلایی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید