اعتراض اتحادیه تاکسیرانی های شهری به افزایش بیش از حد قیمت خودروهای تاکسی

به گزارش صنایع 90، تهران (پانا) - اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در پی افزایش های 24 میلیون تومانی قیمت خودرو تاکسی به وسیله خودروسازان واکنش نشان داده و به این شرایط اعتراض کرد.

اعتراض اتحادیه تاکسیرانی های شهری به افزایش بیش از حد قیمت خودروهای تاکسی

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در پی افزایش قیمت خودروهای مورد استفاده در حوزه تاکسیرانی اظهار کرد: نوسازی تاکسی های فرسوده با مسائلی مانند افزایش بی رویه قیمت خودرو و از سوی دیگر، بحث پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک ها روبه رو بوده که فرآیند نوسازی را با مسائل جدی همراه نموده است.

وی اضافه کرد: فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده به علت افزایش پی در پی قیمت خودرو از سال 1397 فرایندی کُند و قطره چکانی داشته است، ما از سال 1396 تا تابستان سال 1400 شاهد افزایش 316 درصدی قیمت پژو و 369 درصدی قیمت سمند بودیم که با این نوسان قیمت و بدون تسهیلات مقرون به صرفه قیمت، رانندگان توان اقتصادی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اظهار داشت: درحال حاضر، حدود 178 هزار تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند درحالی که از ابتدای سال 95 طرح نوسازی تاکسی های فرسوده کلید خورد و در این طرح پیروز به نوسازی 82909 هزار دستگاه تاکسی فرسوده شدیم، اما همچنان این درصد از تاکسی ها احتیاج به نوسازی دارند.

این مسئول در اعتراض به این افزایش قیمت اعلام کرد: ما در کشور از تاکسی به عنوان وسیله شبه حمل و نقل همگانی استفاده می کنیم، کرایه این ناوگان را به دلایل مختلف اجتماعی و تأثیر آن بر زندگی مردم همیشه کنترل نموده و چارچوب نظارتی بر آن حاکم است ولیکن در بخش حمایت از تاکسیران در زمان خرید خودرو همچون خرید خصوصی و خودرو شخصی با آن برخورد می کنیم و در این بین نکته ای که مغفول مانده حمایت از قشر زحمت کش تاکسیرانانی است که دارای تاکسی فرسوده بوده و امیدوار به تعویض و نوسازی خودرو خود هستند.

ضامنی ادامه داد: تغییر فصلی افزایش قیمت خودرو آن هم به مقدار اعلامی مسائلی را بدنبال دارد از ابتدای آذر ماه صدور پیش فاکتور برای راننده ها به بهانه اینکه قرار است اصلاح قیمت صورت بگیرد متوقف شد و دیروز این اصلاح قیمت با افزایش 18 درصدی صورت پذیرفت بطوری که خودروی سمند 24 میلیون تومان و خودروی پژو 21 میلیون تومان افزایش داشته و این اضافه مبلغ برای راننده تاکسی که هرچه داشته فروخته تا بلکه خودروی فرسوده خود را نوسازی کند قطعا سخت و تأمین مابه التفاوت نو برای راننده به نوعی در زمان اندک غیر ممکن و قابلیت اجرای فرایند نوسازی از ایشان سلب می گردد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: با توجه به رویکرد دولت نو در حمایت از اقشار آسیب پذیر، از مسئولین مربوطه در دولت درخواست می گردد در چارچوب تکالیف قانونی تعریف شده و با نگاه ویژه در حمایت از زحمتکشان عرصه حمل و نقل شهری نسبت به پیش بینی سیاستهای حمایتی در این بخش اقدام نمایند. بعلاوه با توجه به سهم اندک ناوگان مورد احتیاج در حوزه تاکسیرانی نسبت به کل تولیدات خودروساز که کمتر از 2 درصد می باشد، ضروری است تا خودرو سازان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود حداقل از تغییر قیمت خودرو به صورت فصلی در حوزه تاکسیرانی همچون شخصی خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1951

به "اعتراض اتحادیه تاکسیرانی های شهری به افزایش بیش از حد قیمت خودروهای تاکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض اتحادیه تاکسیرانی های شهری به افزایش بیش از حد قیمت خودروهای تاکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید