مصرف ارز 4200تومانی در اموری جز تولید کمکی به اقتصاد نمی کند

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین مقیمی بعد از ظهر دوشنبه در جمع صاحبان صنایع و تولیدکنندگان فیروزکوه ضمن تاکید بر حل مشکلات و امور تولیدکنندگان توسط مدیران استان گفت: تولیدکننده باید حداقل زمان را برای پیگیری امور خود در ادارات بگذراند و همه زمان سرمایه گذاران می بایست صرف تولید شود.

مصرف ارز 4200تومانی در اموری جز تولید کمکی به اقتصاد نمی کند

وی با تاکید بر لزوم توجه به تولید، گفت: اگر به تولید توجه نکنیم همه اقدامات ناکارآمد است، مردم از ابتدای روز تا پایان شب از غذا و دارو گرفته تا حمل و نقل و پوشاک به تولید نیاز دارند.

استاندار تهران با بیان این که نباید بگذاریم یک شغل به تعطیلی برسد، اضافه کرد: هیچ چاره ای جز توجه به تولید نداریم.

وی با بیان این که باید شرایط گردشگری در داخل کشور را فراهم کنیم تا استقبال داخلی برای گردشگری در خارج از کشور کاهش یابد، افزود: هیچ درخواستی از تولیدکنندگان در راستای رونق تولید نباید بر زمین بماند.

مقیمی گفت: اگر کاری از تولیدکنندگان توسط مدیران انجام نشود آن مدیر باید پاسخگو باشد.

نماینده عالی دولت در استان تهران افزود: مدیران باید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع بگذارند.

وی گفت: اگر قرار است به عنوان مدیر در حمایت کسی بلندشویم، اول باید برای تولیدکننده باشد، حاضرم کیلومترها برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان پیاده حرکت کنم، زیرا کشور از طریق تولیدکنندگان به پیش می رود.

مقیمی با بیان این که کسی با ارز 4200 تومانی به جای تولید مشغول کار دیگری باشد، چه کمکی به اقتصادکشور می کند، گفت: دولت ارز برای کالاهای واسطه ای و مواد اولیه اختصاص داد تا کارخانه ها به حرکت درآیند اما برای خرید کالاهای غیرضروری مانند اتومبیل و موبایل استفاده شد.

وی گفت: در بازدید از صنایع شهرستان های استان با تولید کنندگانی مواجه شدم، که در سن 90 سالگی همچنان برای تولید در کشور تلاش می کنند و امروز تکلیف همه مدیران است که برای تولید برخیزند.

استاندار تهران با تأکید بر این که ادارات برق، آب، مالیات، تأمین اجتماعی و سایر بخش های اقتصادی باید برای کمک به تولید کنندگان بیش از گذشته اقدام کنند، اضافه کرد: به عنوان استاندار تهران بیش از20 سال در مناطق جنگی مدیر کارخانه بوده ام و با مشکلات این بخش کامل آشنا هستم، امروز چاره ای نداریم جز اینکه تولید را سرپا نگهداریم.

مقیمی سپس به تهدیدات آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا از هر اقدامی برای تحریم کشور استفاده می کند، باید با همکاری دولت و تولیدکنندگان و پشتیبانی از هم واحدهای تولیدی را پویا نگه داریم، درکشور ترکیه با تهدید تحریم آمریکا طی دو هفته است قیمت لیر 40 درصد افت داشته درحالی که ایران سال ها است، تحت تحریم قرار دارد و آمریکا هر تحریمی علیه کشور را به کار برده است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 26 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 21

به "مصرف ارز 4200تومانی در اموری جز تولید کمکی به اقتصاد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف ارز 4200تومانی در اموری جز تولید کمکی به اقتصاد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید