اصول شستن و تمیز کردن ایر فرایر در 5 مرحله

به گزارش صنایع 90، ایر فرایر نسل نو سرخ کن های بدون روغن هستند که طعم مواد غذایی را حفظ نموده و غذایی ترد و لذیذ در اختیار شما قرار می دهند. سیستم ایرفرایر برخلاف سرخ کن های معمولی به گونه ای طراحی شده است که احتیاج به روغن چندانی ندارد. این دستگاه بدون روغن و یا با میزان اندکی روغن غذا را می پزد. با اینکه چربی چندانی در داخل این وسیله استفاده نمی گردد، اما تمیز کردن ایر فرایر مقوله مهمی است که پس از هربار استفاده از آن باید انجام گردد.

اصول شستن و تمیز کردن ایر فرایر در 5 مرحله

تمیز نگه داشتن هر وسیله ای علاوه بر اینکه مانع از افت عملکرد آن می گردد، موجب افزایش ماندگاری آن هم خواهد شد؛ بنابراین ضروری است بدانیم که چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

به این ترتیب می توانیم برای مدت طولانی از این دستگاه پرکاربرد و مفید برای طبخ غذاهای رژیمی و سالم استفاده کنیم و با استفاده بهینه اندازه مصرف برق ایر فرایر را کاهش دهیم.

اگر در زمینه عیب یابی و تعمیر سرخ کن برقی و ایر فرایر احتیاج به مشاوره و خدمات دارید، می توانید به وسیله ثبت درخواست در وبسایت خبرنگاران از تعمیرکاران ممتاز مشاوره رایگان دریافت کنید.

توجه داشته باشید که نظافت وسایل آشپزخانه از جمله ایر فرایر ضامن سلامت خانواده است؛ چنانچه به علت مشغله های شغلی و امور روزمره فرصت کافی برای نظافت منزل و آشپزخانه ندارید، می توانید از مهارت و تجربه نیروهای نظافتچی خبرنگاران در این زمینه بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات نظافت منزل کلیک کنید یا با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای تمیز کردن ایر فرایر قبل از هر اقدامی آن را خاموش کنید.
  • برای تمیز کردن بخش های درونی ایر فرایر از محلول و یا خمیر جوش شیرین یاری بگیرید.
  • حتماً برای تمیز کردن سینی و سبد ایر فرایر آن را برای 15 الی 20 دقیقه درون محلول آب و مایع ظرف شویی چربی زدا قرار دهید.

وسایل و تجهیزات لازم برای تمیز کردن ایر فرایر

به خاطر داشته باشید که پس از هر بار استفاده از ایرفرایر این دستگاه باید کاملاً تمیز گردد تا هیچ مانعی برای گردش هوا در این سیستم وجود نداشته باشد. وسایل و تجهیزات یکی از مهم ترین ارکان تمیز کردن ایرفرایز هستند.

پس بهتر است قبل از آشنایی با اصول نظافت دستگاه ایر فرایر ابتدا با وسایل و مواد لازم برای تمیز کردن ایر فرایر آشنا شویم. این وسایل عبارتند از؛

  • اسفنج یا اسکاچ ظرف شویی غیر ساینده
  • برس یا مسواک نرم
  • دستمال میکرو فایبر
  • مایع ظرف شویی
  • جوش شیرین

چگونه یک دستگاه ایر فرایر را به خوبی تمیز کنیم؟

گرچه طراحی ایرفرایر به گونه ای است که می توان سبدهای آن را درون ماشین ظرف شویی قرارداد تا شسته شوند، اما نحوه تمیز کردن ایر فرایر تا حد قابل توجهی می تواند کارها را آسان تر کند. مراحل تمیز کردن ایر فرایر را مطابق روش زیر انجام دهید، همواره یک ایر فرایر تمیز و آماده به کار در آشپزخانه خود خواهید داشت.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

1. جدا کردن ایرفرایر از برق

نخستین مرحله اصول شستن و تمیز کردن ایر فرایر این است که دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید که خنک گردد. پس از خنک شدن اجزای ایرفرایر، اکنون زمان آن رسیده است که بشقاب و سینی دستگاه را جدا کنید.

2. شستن سینی و بشقاب ایرفرایر

حال که اجزای ایرفرایر را جدا کردید می توانید آن ها را درون محلول آب ولرم و مایع ظرف شویی قرار دهید تا چربی ها از دیواره سبد و بشقاب آزاد شوند. پس از شل شدن چربی و ذرات غذا اکنون می توانید به یاری برس یا اسکاچ نرم سینی و بشقاب را بشویید.

اگرچه امکان قرارگیری این اجزا درون ماشین ظرف شویی وجود دارد، اما سازندگان این دستگاه به منظور دوام بیشتر این دستگاه، تمیز کردن ایرفرایر را به صورت دستی توصیه می نمایند.

3. خشک کردن اجزا و قطعات

پس ازاینکه قطعات را شستید، اکنون زمان آن رسیده است که تمامی اجزای شسته شده را با پارچه میکروفایبر خشک کنید. توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید قطعات را به صورت خیس یا مرطوب روی دستگاه نصب کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد خبرنگاران

4. پاک سازی بدنه و بخش داخلی دستگاه

برای پاک سازی بدنه می توانید به یاری اسکاچ و محلول رقیق جوش شیرین، بدنه دستگاه را تمیز کنید. پس از تمیز کردن دهانه داخلی و بدنه دستگاه حتماً آن را خشک کنید. این کار موجب دوام هر چه بیشتر دستگاه خواهد شد. اکنون که تمیز کردن ایر فرایر تمام شده می توانید آن را درون کابینت و یا جای همیشگی آن قرار دهید.

5. پاکسازی عمیق

در بعضی موارد و پس چندین بار استفاده، ایر فرایر احتیاج به یک پاک سازی عمیق دارد. برای تمیز کردن ایر فرایر به صورت عمیق بهتر است المنت حرارتی که ممکن است پس از چند بار استفاده در اثر پاشیدن چربی و ذرات غذایی آلوده باشد را با محلول جوش شیرین و اسکاچ شست.

نکات مهم در مورد استفاده و تمیز کردن ایرفرایر

  • اگر ایر فرایر بوی بدی می دهد، بهتر است بخش درونی آن به یاری خمیر جوش شیرین تمیز گردد.
  • قبل از قرار دادن مجدد سبد و بشقاب ها و وصل کردن دستگاه به پریز دیوار، حتماً سبد و بشقاب را با آب تمیز بشویید و به یاری دستمال آن ها را خشک کنید.
  • هرگز از قاشق و چاقو برای تمیز کردن ایر فرایر و بشقاب و سینی آن استفاده نکنید.
  • برای استفاده از ایر فرایر آن را روی اجاق و یا نزدیک آن قرار ندهید. این کار موجب ذوب شدن بخش های پلاستیکی دستگاه خواهد شد.
  • هرگز مخزن ایر فرایر را پر از روغن نکنید؛ چراکه این دستگاه بدون روغن و با روغن کم غذاها را می پزد.
  • همواره برای کارکرد بهتر ایر فرایر اطراف آن ها خالی کنید تا گردش هوا به خوبی انجام گردد.
  • هیچ گاه سبد ایر فرایر را پر از مواد غذایی نکنید؛ چراکه این کار کیفیت عملکرد و دوام دستگاه را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن وسایل برقی در نظافت منزل (2)

جمع بندی

ایرفرایرها دستگاه های جالبی هستند که مدت زمان آشپزی را کاهش می دهند و اندازه ظرف های لازم برای آشپزی را به حداقل می رسانند. امکان استفاده دستگاه ایر فرایر به وسیله معلولین و افراد سالمند در کنار مدت زمان پخت اندک و طراحی خاص دستگاه سبب شده تا این سرخ کن های بدون روغن، محبوبیت زیادی در میان مردم داشته باشند.

در کنار تمام مزایای فوق، تمیز کردن ایر فرایر امری کاملاً آسان و بدون دغدغه است که می توان در مدت زمان 30 دقیقه یا کمتر انجام داد.

سؤالات متداول

ساده ترین راه برای تمیز کردن ایر فرایر چیست؟

اگرچه قرارگیری ظروف ایرفرایر درون ماشین ظرف شویی راهکاری بسیار ساده و آسان است، اما نباید فراموش کنید که تداوم این کار موجب کاهش ماندگاری و دوام این دستگاه می گردد. پس آسان ترین راه برای تمیز کردن ایرفرایر قرار دادن بشقاب و سبد این دستگاه درون محلول آب و مایع ظرف شویی است. پس از 15 الی 20 دقیقه و شل شدن ذرات غذا و چربی ها اکنون زمان آن رسیده است که با برس نرم ذرات را از روی سینی و بشقاب بردارید. بعلاوه پس از پاک سازی کامل حتماً بشقاب و سینی را خشک کنید.

چگونه یک ایرفرایر بسیار کثیف را تمیز کنید؟

برای تمیز کردن ایر فرایر بسیار کثیف حتماً المنت داخلی را با اسکاچ نرم پاک کنید و برای پاک سازی دهانه داخلی از خمیر جوش شیرین بهره ببرید. برای پاک سازی دیواره ایر فرایر نیز بهتر است از محلول رقیق آب و جوش شیرین بهره ببرید. به این صورت که یک قاشق چای خوری جوش شیرین را درون یک لیوان آب ولرم بریزید و پس از ترکیب شدن، از آن برای پاک سازی دیواره های بیرونی بهره ببرید.

لوازم لازم برای تمیز کردن ایر فرایر چیست؟

آب، مایع ظرف شویی، دستمال میکروفایبر، برس نرم و جوش شیرین تمام وسایل و موادی هستند که برای شستشوی بخش بیرونی و درونی ایر فرایر به آن احتیاج دارید.

چقدر طول می کشد تا ایرفرایر تمیز گردد؟

اگر بلافاصله پس از خنک شدن ایر فرایر آن را تمیز کنید حدوداً 45 دقیقه برای پاک سازی عمیق زمان احتیاج دارید؛ اما برای پاک سازی سطحی 30 دقیقه کافی است. بهتر است به منظور دوام بالا و کاهش زمان پاک سازی دستگاه در اسرع وقت تمیز گردد.

منبع: آچاره
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2297

به "اصول شستن و تمیز کردن ایر فرایر در 5 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول شستن و تمیز کردن ایر فرایر در 5 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید