اشتباهات بزرگی که در انتخاب شغل انجام می دهیم

به گزارش صنایع 90، شغل شما کیفیت زندگی شما را معین می نماید پس ارزش دارد در انتخاب شغل خود تامل بیشتری به خرج دهید.

اشتباهات بزرگی که در انتخاب شغل انجام می دهیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کار کردن راهی برای زنده نگه داشتن جریان زندگی است. ما برای امرار معاش و نگه داشتن حس انگیزه و امید، تمایل به شاغل شدن داریم. گاهی اوقات در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و مهارت هایی که کسب کردیم، مشغول به کار می شویم و گاهی هم بر عکس. برای اینکه بتوانیم شغل دلخواه خود را بدست آوریم، آغاز به یادگیری مهارتی می کنیم. در هر دو صورت ما باید شرایطی را رعایت کنیم که در ادامه بهآنها خواهیم پرداخت.

1. هماهنگی با روحیات فردی

در هنگام پیدا کردن شغل دقت کنید که آیا می توانید آن شغل را در مدت زمان بیشتر از 3 ماه قبول کنید یا نه. گاهی اوقات در ابتدا شوق و ذوق بیش از حد مانع دیدن سختی های کار می گردد. به نوعی ما دچار آسودگی خیال ناشی از جهل می شویم. بعد از مدت کوتاهی در می یابیم که این شغل با روحیات ما در تضاد است و ما با سختی های کار آشنا نبودیم یا از نزدیک آنها را درک ننموده بودیم. این دسته از تجربیات باید خیلی ارزشمند در حافظه ما ثبت شوند.

باید بدانیم که دو بار اشتباهی را تکرار نکنیم و از تجربیات دیگران نیز استفاده کنیم. این کلید موجب شناخت بهتر سلایق و علایق خود می گردد که بدون هزینه و وقت گذاشتن به دست نمی آید. در مقابل ما شغل هایی را داریم که با وجود سختی ها باز هم برای ما شیرین هستند. بهتر است در محیطی کار کنیم که ما را سر حال بیاورد و از مقابله با سختی های آن شگفت زده شویم. این سختگوشی در شغل ما را به موفقیت می رساند.

2. پیشرفت و دلگرمی در کار

انسان در ذات خود طالب تنوع و پیشرف است. اگر شما این دو را دارید نباید بی اهمیت باشید و بدون توجه به آنها شغل خود را برگزینید. دقت کنید در کارتان جای پیشرف وجود داشته باشد. کارهای روتین و یکنواخت خلاقیت را از بین می برند. کاری را بکنید که از انجام دادن آن لذت ببرید. گاهی اوقات یادگیری در کار بیشتر از یادگیری در مطالعات تئوری است. پس باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و همه کوشش خود را برای یادگیری و حرفه ای شدن در آن کار انجام دهید. اگر کاری را بدون میل انجام دهید، نه تنها به کسی که برای سپردن آن وظیفه به شما اعتماد نموده است ضربه می زنید؛ بلکه کیفیت زندگی خود را هم پایین می آورید.

3. هماهنگ با سبک زندگی فردی

بعضی از افراد شب بیدار هستند و با کارهای شبانه مسئله ای ندارند؛ اما اگر شما عادت به خواب شبانه داشته باشید و در شغلی که شیفت شب است بمایند ممکن است اذیت شوید و قطعا طولانی مدت در آن شغل نمی مانید. به طور معمول باید 8 ساعت در روز کار کنید، 8 ساعت به زندگی خصوصی خود برسید و 8 ساعت هم بخوابید. دقت کنید، شما کار می کنید که به راحتی زندگی کنید پس نباید شغل شما سبک زندگی نرمال و دلخواهتان را تحت تاثیر قرار دهد و از برنامه زندگی تان خارج شوید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1348

به "اشتباهات بزرگی که در انتخاب شغل انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات بزرگی که در انتخاب شغل انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید