اتحادیه اروپا ده هزار مرزبان جدید به نیروهای خود اضافه می نماید

به گزارش صنایع 90، رئیس کمیسیون اروپا، در سخنرانی سالانه خود گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال 2020 و با هدف مقابله با مشکل مهاجرت غیر قانونی ده هزار مرزبان دیگر به نیروهای خود اضافه کند.

اتحادیه اروپا ده هزار مرزبان جدید به نیروهای خود اضافه می نماید

به گزارش خبرنگاران، ژان کلود یونکر گفت این اقدام به معنای نظامی سازی اروپا نیست.

یونکر در سخنرانی امروز 12 سپتامبر در استراسبورگ گفت زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا صندلی خود را در میان قدرت های برتر دنیای پیدا کند.

او در 12 ماه پایانی ریاست خود بر کمیسیون اروپا با مسائل بزرگی مانند بحران مهاجرت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روبه رو است.

از زمانی که یونکر در سال 2014 ریاست خود را بر کمیسیون اروپا شروع نموده، کنترل مهاجرت یکی از بزرگترین چالش های پیش روی اتحادیه اروپا بوده است.

این مسئله باعث به قدرت رسیدن احزاب پوپولیست و راست افراطی در کشورهای مختلف قاره از جمله ایتالیا، اتریش، مجارستان و لهستان گردیده و در انتخابات اخیر سوئد هم یک حزب ملی رای مخالف مهاجرت توانست موفقیت چشمگیری کسب کند.

به گزارش بی.بی.سی او در نطق خود طرحی را هم در راتباط با یک توافق آزاد تجاری میان اروپا و آفریقا ارائه کرد تا آن طور که او می گوید رابطه دو قاره به جای یاری رسانی یک طرفه، به سوی روابط آزاد تجاری پیش برود.

ژان کلود یونکر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استفاده راهبردی تر از یورو به عنوان مهم ترین واحد پول دنیا بعد از دلار شد.

او همچنین از کشورهای اتحادیه خواست که در زمینه سیاست خارجی از حق وتوی خود چشم پوشی نمایند تا اتحادیه بتواند در عرصه دنیای موفق تر عمل کند.

درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم یونکر پیش بینی کرد که بعد از برگزیت رابطه اتحادیه با بریتانیا از هر کشور دیگری نزدیکتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 81

به "اتحادیه اروپا ده هزار مرزبان جدید به نیروهای خود اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا ده هزار مرزبان جدید به نیروهای خود اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید