اتحادیه اروپا به روابط باثبات با روسیه احتیاج دارد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا روز گذشته تاکید نمود که اتحادیه اروپا به روابط باثبات به جای روابط پرتنش با روسیه نیاز دارد.

اتحادیه اروپا به روابط باثبات با روسیه احتیاج دارد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران توضیح داد که این یک نگرانی مشترک است که برای تنش های کنونی در روابط اتحادیه اروپا و روسیه یک راه چاره سیاسی پیدا گردد و این مساله مهم تر از جلوگیری از تبعات منفی مالی برای دو طرف خواهد بود.

وی اضافه کرد: روابط بین اتحادیه اروپا و روسیه باید باثبات باشد به جای اینکه همیشه با تنش و منازعه روبرو باشد.

وزیر خارجه ایتالیا گفت: تحریم های اعمال شده علیه روسیه توسط غرب از ماه مارس تاکنون تاثیر قابل توجهی بر روسیه داشته ولی از سوی دیگر تاثیر متقابلی نیز بر اروپا گذاشته است. البته وی اعمال تحریم ها علیه روسیه را یک قدام لازم ارزیابی نموده است.

جنتیلونی تاکید نمود که اروپا باید یک موضع قاطع و سخت در قبال روسیه اتخاذ کند و تحریم ها نشانگر این قاطعیت است. البته در کنار تحریم ها ادامه مذاکره با روسیه نیز مهم است تا به دنبال راه چارهی سیاسی باشیم.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این تاکید نموده بود که تحریم ها و تقابل با غرب انتخاب روسیه نبوده است. بحران اوکراین موجب شده تا سطح روابط روسیه و غرب به پایین ترین سطح خود پس از جنگ سرد تنزل یابد.

در نتیجه درگیری های ماه های گذشته در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی و استقلال طلبان هوادار روسیه تاکنون بیش از 4000 نفر کشته و هزاران نفر دیگر نیز آواره شده اند.

آمریکا و اروپا تاکنون چندین دور تحریم مالی و تجاری علیه روسیه اعمال نموده اند. روسیه نیز پیش از این به تلافی این تحریم ها واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 529

به "اتحادیه اروپا به روابط باثبات با روسیه احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به روابط باثبات با روسیه احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید