آموزشگاه چین و مرکز تحقیقات مجمع می توانند روابط نزدیکی با هم داشته باشند

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آموزشگاه چین و مرکز تحقیقات می توانند با یکدیگر روابط نزدیک و سازنده تری را داشته باشند.

آموزشگاه چین و مرکز تحقیقات مجمع می توانند روابط نزدیکی با هم داشته باشند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در دیدار با وانگ ویگوانگ عضو حزب کمونیست و رئیس آموزشگاه علوم اجتماعی چین با اشاره به روابط دو کشور، گفت: بعد از تفاهمات رئیس جمهوری ضروری است بین ارگان های ایران و جمهوری خلق چین ارتباطات بیش از گذشته و موثرتر از گذشته باشد.

وی اضافه نمود: آموزشگاه چین و مرکز تحقیقات استراتژیک می توانند با یکدیگر روابط نزدیک تر و سازنده تری داشته باشند تا به روابط راهبردی بین دو کشور یاری نمایند.

ولایتی خطاب به عضو حزب کمونیست چین، گفت: بدون تردید سفر شما کاری و در عین حال گسترده به تهران و دیگر شهرهاست و می تواند در انعکاس واقعیت های موجود در ایران به چین موثر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه نمود: ما می توانیم برای همکاری مستمر و سازماندهی شده با یکدیگر تفاهمی را داشته باشیم و سفر شما می تواند گام اول باشد.

به گزارش خبرنگاران، بانگ چی شان عضو حزب کمونیست و رئیس آموزشگاه علوم اجتماعی چین نیز در این دیدار در مورد سفر خود به تهران، گفت: هدف از این سفر آشنایی بیشتر دو ملت و دو دولت چین و ایران است.

وی گفت: برای پیگیری موارد مطرح شده در دیدار رئیس جمهور چین با دکتر روحانی برای برقراری روابط استراتژیک بین دو کشور به تهران آمده ام و سعی می کنم این روابط بیشتر و صمیمانه تر گردد.

ویگوانگ با بیان اینکه این اولین سفر من به ایران است، خطاب به ولایتی گفت: با توجه به اینکه 2 روز است در ایران هستم اما با شما احساس برادری می کنم.

عضو حزب کمونیست و رئیس آموزشگاه علوم اجتماعی چین، اظهار داشت: برای شرکت در اجلاس داووس به ژنو رفتم و از فرانکفورت مستقیما به ایران آمدم و بامداد امروز به ایران رسیدم.

وی ادامه داد: به خاطر علاقمندی به فرهنگ و تمدن ایران بدون هیچ استراحتی به اصفهان رفتم و در جهت برگشت نیز سری به شهر قم که یک شهرمقدس و اسلامی است، زدم.

وی با اشاره به دیدار امروز خود با حسام الدین آشنا، گفت: صبح امروز نیز با آشنا رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری دیدار داشتم و خوشحالم اکنون در خدمت شما هستم.

ویگوانگ در خاتمه سخنانش توضیح داد: امیدوارم تبادلات و همکاری بیشتری با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص برای همکاری راهبردی دو کشور داشته باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 423

به "آموزشگاه چین و مرکز تحقیقات مجمع می توانند روابط نزدیکی با هم داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزشگاه چین و مرکز تحقیقات مجمع می توانند روابط نزدیکی با هم داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید