آلودگی اقیانوس ها به پلاستیک 2.5 تریلیون دلار خسارت وارد می نماید

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک تایمز، تا به حال اخبار مختلفی در خصوص اثرات خطرناک آلودگی اقیانوس ها و دریاها به انواع آلاینده های زیست محیطی منتشر شده است، اما اطلاعات دقیقی در خصوص اثرات اقتصادی و اقتصادی این پدیده وجود نداشته است.

آلودگی اقیانوس ها به پلاستیک 2.5 تریلیون دلار خسارت وارد می نماید

آنالیز جامعی که در خصوص این موضوع توسط پژوهشگران انگلیسی اجرا شده، حاکیست زباله های پلاستیکی که به دریا ریخته می شوند نه تنها حیات انواع آبزیان و جانوران دریایی را مختل می نمایند، بلکه به طور مستقیم به زندگی انسان ها هم خسارت می زنند.

بر مبنای این پژوهش، دنیا سالانه بین یک تا پنج درصد از ارزش اکوسیستم دریایی خود را به علت آلودگی آن به پلاستیک از دست می دهد. این امر به معنای تریلیون ها دلار خسارت به جوامع انسانی و کشورهایی است که حیاتشان به حفظ شرایط طبیعی دریاها و اقیانوس ها بستگی دارد.

آلودگی طبیعت دریا به پلاستیک سالانه 33 هزار دلار به ازای هر تن به انسان ها خسارت می زند. این رقم بسیار هشدار دهنده محسوب می گردد. بر اساس آخرین برآوردها سالانه بیش از 8 میلیون تن زباله به اقیانوس ها سرازیر می گردد.

نکته قابل تأمل اینکه، در این محاسبات خسارات ناشی از آلودگی اقیانوس ها بر صنایع مختلف دریایی، ماهیگیران، حمل و نقل دریایی، دنیاگردی و سلامت انسان محاسبه نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 227

به "آلودگی اقیانوس ها به پلاستیک 2.5 تریلیون دلار خسارت وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی اقیانوس ها به پلاستیک 2.5 تریلیون دلار خسارت وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید