آلوده ترین جای هواپیما کجاست؟ ، راه های مبارزه با ویروس آنفلوانزا در سفرهای هوایی

به گزارش صنایع 90، اگر در فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا ناچار به مسافرت هوایی هستید، دو نکته را هرگز نباید فراموش کنید: نشستن کنار پنجره و بلند نشدن از روی جایگاه در طول پرواز.

آلوده ترین جای هواپیما کجاست؟ ، راه های مبارزه با ویروس آنفلوانزا در سفرهای هوایی

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

خبرنگاران - فوربس نوشت: برای سال ها باور عمومی این بود که مسافران دو ردیف کناری یک مسافر سرماخورده بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا هستند اما پژوهش های تازه به ویژه مطالعه سال 2018 دانشمندان دانشگاه اموری روی بیش از 1500 مسافر 10 پرواز بین قاره ای در آمریکا نشان داد محدوده عفونی در هواپیما بسیار کوچک تر از آن است که پیش تر تصور می شد.

از آنجا که ذره های آب ناشی از عطسه و سرفه فرد بیمار چندان دور نمی فرایند، بسیاری از مسافران یک پرواز از قرار دریافت کنار همسفر خود تنها سه درصد امکان بیمار شدن دارند. البته اگر شما تنها سه قدم با فرد سرماخورده و مبتلا به آنفلوانزا فاصله داشته باشید، این درصد ناگهان به 80 درصد جهش می نماید. این سه قدم فاصله یعنی درست جایگاه های چپ و راست فرد بیمار یا جایگاه های جلو و پشت او.

از این نظر، جایگاه کنار پنجره می تواند امن ترین مکان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و بسیار بهتر از جایگاه های کنار راهرو باشد. پژوهش دانشگاه اموری نشان می دهد هر مسافر نشسته در جایگاه کنار راهرو در هر پرواز میانگین دست کم 64 برخورد را تجربه می نماید. این آمار برای مسافر جایگاه وسطی 58 برخورد و برای مسافران کنار پنجره فقط 12 برخورد در هر پرواز است؛ 81 درصد کمتر از تعداد برخوردهای مسافران کنار راهرو.

نکته آخر اینکه در ساک دستی خود حتما مایع ضدعفونی کننده دست و دستمال های ضدباکتری همراه داشته باشید و از آن بهره ببرید. سال ها پیش یک میکروب شناس چهار پرواز را در پنج فرودگاه آمریکا مطالعه کرد تا از میزان آلودگی مکان های مختلف هواپیما مطلع گردد. نتیجه شگفت انگیز بود؛ آلوده ترین بخش هر هواپیما میز غذاخوری و تعداد باکتری های موجود روی آن 10 برابر باکتری های روی دکمه تخلیه آب سرویس فرنگی است!

پس بلادرنگ پس از نشستن روی جایگاه خودتان در هواپیما، مایع ضدعفونی کننده و دستمال ضدباکتری را بیرون بیاورید و میز غذاخوری را حسابی تمیز کنید. کمربند ایمنی و خروجی تهویه هوا هم دیگر مکان های آلوده جایگاه شماست. پیش از استفاده از دستشویی هواپیما هم همه چیز را با دستمال و مایع ضدعفونی کننده تمیز کنید.

چند توصیه برای کاهش خطر ابتلا به آنفلوانزا

واکسن زدن بهترین راه برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس آنفلوانزا در این روزهاست اما شستن دست ها را با آب و صابون از قلم نیاندازید. اگر آب و صابون در دسترس نیست، مایع های الکل پایه هم می تواند مناسب باشد.

از دست کشیدن به چشم ها، دهان و بینی خود بپرهیزید. میکروب و باکتری با این کارها زودتر و آسان تر منتقل می شوند.

مکان ها و اشیایی را که ممکن است به ویروس آلوده شده باشند، حسابی تمیز و ضدعفونی کنید.

منبع: چمدان
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 625

به "آلوده ترین جای هواپیما کجاست؟ ، راه های مبارزه با ویروس آنفلوانزا در سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلوده ترین جای هواپیما کجاست؟ ، راه های مبارزه با ویروس آنفلوانزا در سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید