4 جزیره رویایی در کشور ترکیه که باید به آن ها سفر کنید!

به گزارش صنایع 90، جزیره های ترکیه بسیار زیبا و تماشای هستند. کشور ترکیه به عنوان یکی از زیباترین و خاص ترین کشورهای جهان شناخته می گردد چرا که شما در آن می توانید جاذبه های گردشگری و توریستی مختلفی را مشاهده کنید و همین موضوع باعث شده تا افرادی که در پی بازدید از جاذبه های خاص و شگفت انگیز هستند از بین کشورهای مختلف به سراغ ترکیه رفته و از بخش های مختلف این کشور تماشا نمایند.

4 جزیره رویایی در کشور ترکیه که باید به آن ها سفر کنید!

به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به جزیره های ترکیه انداخته و در رابطه با زیباترین و شگفت انگیزترین جزیره های ترکیه توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با هر یک از این جاذبه های گردشگری صحبت نموده و توضیحات کاملی را در رابطه با هر یک از این بخش ها به شما ارائه دهیم.

1-جزیره های ترکیه | جزایر پرنس

یکی از هیجان انگیز ترین و خاص ترین جاذبه کشور ترکیه جزایر پرنس است. به منظور آنالیز و معرفی این مجموعه ها باید گفت که در قسمت اسیایی استانبول و در دریای مرمره شاهد جزایر زیبا و فوق العاده ای هستیم که به آن ها جزایر پرنس می گویند.

شاید برای شما این سوال بسیار مهم مطرح گردد که چرا نام این جزایر پرنس است. به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که در گذشته جزایر پرنس به عنوان تبعیدگاه شاهزادگان عثمانی محسوب می شد و به همین علت به این مجموعه، جزایر پرنس می گویند.

پس از گذشت سالیان متمادی از آن دوران حالا می توان این بخش را یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری و گردشگری کشور ترکیه نامید که در طول سال افراد بسیار زیادی به این جزایر سفر نموده و از آن تماشا می نمایند.

به منظور آنالیز جزایر پرنس باید گفت که نام چهار جزیره موجود در این بخش از جزیره های ترکیه بویوک آدا، هیبلی آدا، بوزقار آدا و کینالی آدا نام دارد. اگر دوست دارید تا یک سفر خاص و شگفت انگیز به یکی از زیباترین جزیره های ترکیه داشته باشید و در محیطی خوش آب و هوا استراحت کنید پیشنهاد ما این است که حتماً به سراغ جزایر پرنس بروید.

یکی از خاص ترین نکاتی در رابطه با این جزایر باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ کس در این جزایر حق استفاده از خودرو را ندارد و همین مسئله باعث شده تا شما به دور از آلودگی و در یک فضای خوش آب و هوا بتوانید لحظات فوق العاده را در این جزیره سپری کنید.

2-جزیره گوکچه آدا

یکی دیگر از جزایری که در کشور ترکیه وجود دارد و به شما پیشنهاد می دهیم تا حتما در هنگام سفر به این کشور به سراغ این جزیره رفته و از آن تماشا کنید، گوکچه آدا نام دارد. این جزیره در عین مجذوب کنندهیت و خاص بودن، به عنوان یکی از بزرگ ترین جزیره های کشور ترکیه نیز شناخته می گردد.

این مجموعه در عین زیبایی و مجذوب کنندهیت آن طور که باید در بین گردشگران شناخته شده نیست و همین مسئله باعث شده تا تنها افرادی کمی از وجود این جزیره باخبر باشند. به همین علت شما می توانید در هنگام سفر به ترکیه و حضور در جزیره گوکچه آدا لحظات آرامش بخش و فوق العاده ای را در این مجموعه تجربه کنید.

از نظر موقعیت جغرافیایی و مکانی باید به این مسئله اشاره کنیم که گوکچه آدا که یکی از بزرگترین جزیره های ترکیه است که در دریای اژه واقع شده و شما می توانید به راحتی به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

از مهم ترین فعالیت هایی که شما می توانید در این جزیره انجام دهید می توان به انجام تفریحات آبی اشاره نمود. چرا که کسانی که عاشق موج سواری هستند عموما به صورت این جزیره آمده و در آن اقدام به موج سواری می نمایند.

3-جزیره های ترکیه | جزیره بدروم

جزیره بدروم از دیگر جاذبه های گردشگری ترکیه است که در جنوب غربی این کشور واقع شده و در سواحل دریای اژه واقع شده است. نکته مهمی که به منظور آنالیز و معرفی این مجموعه به آن توجه داشته باشید این است که بدروم یک شبه جزیره است، اما به علت محبوبیت فوق العاده ای که در بین گردشگران و گردشگر ها دارد در طبقه بندی جزایر گردشگری کشور ترکیه به شمار میرود و در طول سال گردشگر های بسیار زیادی به سراغ بدروم آمده و از این مجموعه تماشا می نمایند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وجود امکانات متنوع و مختلف در بدروم باعث شده تا این شبه جزیره تبدیل به مقصدی محبوب در بین گردشگر ها و گردشگران گردد. بعلاوه شما می توانید در سفر به این شبه جزیره از آثار تاریخی مربوط به امپراتوری روم باستان تماشا کنید.

در کنار این جاذبه های تاریخی و گردشگری شما می توانید در این شبه جزیره به انواع تفریحات آبی مشغول شده و از پوشش گیاهی جزیره و سواحل شگفت انگیز آن تماشا کنید. همین تنوع باعث شده تا هر فردی با هر سلیقه ای بتواند به سراغ مجذوب کننده بدروم آمده و از آن تماشا کند.

4-جزیره جوندا

یکی دیگر از جزیره های ترکیه، جزیره جوندا نام دارد. اگر بخواهیم نگاهی به این جزیره انداخته و آن را به شما معرفی کنیم باید گفت که شما می توانید در بخش های مختلفی از این جزایر آثار به جا مانده از امپراتوری روم را مشاهده کنید و به همین علت جزیره جوندا به عنوان یکی از جزایر تاریخی کشور ترکیه به شمار میرود. محل قرارگیری این مجموعه در دریای اژه است بعلاوه بسیاری از مردم ترکیه این مکان را با نام جزیره علی بی نیز می شناسند.

نکته جالبی که باید به آن اشاره کنیم این است که این جزیره قابل سکونت بوده و همین موضوع باعث شده تا به نسبت سایر بخش کشور ترکیه، جزیره جوندا نسبتا شلوغ باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر به سراغ جزیره جوندا رفته و قصد بازدید از این مجموعه را دارید، حتماً از باغ های زیتون این جزیره و بعلاوه کوچه های شگفت انگیز آن تماشا کنید، چرا که این بخش ها به عنوان خاص ترین و هیجان انگیز ترین قسمت های گردشگری و گردشگری جزیره جوندا شناخته می شوند و گردشگران و گردشگر های بسیار زیادی پس از بازدید از این بخش ها، عاشق جزیره زیبا جوندا شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2154

به "4 جزیره رویایی در کشور ترکیه که باید به آن ها سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 جزیره رویایی در کشور ترکیه که باید به آن ها سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید