ساحل اولودنیز، بهشتی مدیترانه ای و زیبا در ترکیه

به گزارش صنایع 90، ترکیه یکی از مقاصد بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در سرتاسر دنیا می باشد. همه ساله و در تمام فصول سیل توریستان خارجی راهی شهرها و نقاط بکر و دیدنی این کشور زیبا می شوند. شاید اولین انتخاب بیشتر توریستان شهر زیبا و پرهیایوی استانبول یاشد، اما تمام نقاط این کشور همیشه پر از توریست و توریست است و نقطه نقطه آن ارزش سفر کردن دارد. یکی از نقاط توریستی و بسیار محبوب ترکیه ساحل اولودنیز می باشد.

ساحل اولودنیز، بهشتی مدیترانه ای و زیبا در ترکیه

ساحل اولودنیز (Ölüdeniz) دهکده ای ساحلی است که در منطقه فتحیه استان موعلا (Muğla) در ساحل فیروزه ای جنوب غربی ترکیه یعنی در پیوستگی میان دریای اژه و دریای مدیترانه واقع شده است. این دهکده که جزو پنج ساحل برتر دنیا واقع شده است، به بهشت پاراگلایدینگ هم معروفیت دارد.

اولودنیز یکی از سواحل بسیار زیبای دریای مدیترانه است و ساحلی ساکت و خلوت که در کوه اولودنیز و روی مرداب آبی واقع شده است. خود ساحل، ساحلی ریگی است و از آنجایی که مرداب آبی، مردابی طبیعی است هرگونه ساخت وساز در اینجا مطلقا ممنوع است.

آب دریای این ساحل به خاطر رنگ فیروزه ای و آبی روشن خود معروفیت فراوان دارد. بعلاوه در این ساحل پرچم آبی نیز به چشم می خورد. (این پرچم ها در سواحل نشان دهنده استاندارد بالای آب است). اخیرا ساحل اولودنیز با انتخاب گردشگران میان پنج ساحل برتر دنیا قرار گرفته است.

این ساحل که یکی از سواحل امن دنیا است، در سال 2006 به عنوان زیباترین ساحل دنیا معرفی گردید. در زبان ترکی، کلمه اولو به معنای ساکن و بی حرکت است. از این رو این نام برای این ساحل بسیار مناسب می باشد. زیرا همانطور که گفتیم جزو یکی از آرام ترین سواحل دنیاست و هیچوقت طوفانی نمی گردد.

آب و هوای اولودنیز

با توجه به آب و هوای معتدل مدیترانه ای باید توجه داشت که سه ماه جولای، آگوست و سپتامبر (از اوایل مرداد تا دهه اول مهر) جزو گرم ترین ماه های سال است و از دسامبر تا مارس (از دهه اول دی تا دهه اول فروردین) شاهد هوایی معتدل خواهیم بود که با اطلاع از این امر می توان با آسودگی خاطر تصمیم برای سفر در زمان مورد علاقه گرفت.

تفریحات ساحل اولودنیز

بهشت پاراگلایدینگ

این ساحل به بهشت پاراگلایدینگ شناخته می گردد. تجربه پرواز با پاراگلایدینگ آن هم به مدت 30 الی 40 دقیقه، با توجه به شرایط محیطی و دید پانارومیکی که فراهم می نماید، می تواند به یکی از خاطره انگیزترین تجربیات عمرتان تبدیل گردد. زمانی که شما بر فراز آسمان هستید، در صورت مساعد بودن آب و هوا، علاوه بر امکان تماشای دریای مدیترانه، می توانید جزیره رود یونان را هم با دید پانارومیک ببینید.

برای استفاده از پاراگلایدینگ می بایست از طریق یک خودرو، مسیر مارپیچی را طی کنید تا به کوه باباداغ برسید و در این ناحیه پرواز را شروع کنید. قبل از پرواز می توانید هماهنگی های لازم را انجام دهید تا در زمان پرواز و فرود آمدن از شما عکس برداری و فیلمبرداری انجام گردد. هزینه این موارد کمی زیاد است.

از بعد امنیت هم به هیچ عنوان نگران نباشید. اگر تا به حال تجربه پاراگلایدینگ را نداشته اید، به همراه یک مربی این کار شدنی است. بعلاوه تمام نکات ایمنی و امنیتی در نظر گرفته شده است. این ساحل به خاطر داشتن منظره ها زیبا، دید پانارومیک و ارتفاعی استثنایی به عنوان یکی از برترین مکان ها در دنیا برای پاراگلایدینگ شناخته می گردد.

ورزش های آبی

در ساحل اولودنیز امکانات فوق العاده ای برای انجام انواع ورزش های آبی از جمله غواصی اسکوبا وجود دارد. چرا که آب این دریا شفاف و بسیار تمیز است و زیر آب انواع غار های آبی و گونه های مختلف جانوری وجود دارند. آژانس های محلی آموزش های لازم برای غواصی را فراهم نموده اند زیرا برای غواصی اسکوبا نیازمند مدرک و گواهینامه هستید.

اسنورکل (شنا زیر آب با یاری لوله ای در دهان) دیگر ورزش آبی است که در اینجا می توانید انجام دهید. بعلاوه جت اسکی بر روی دریای فیروزه ای، شنا در سواحل آبی تمیز و شفاف، کشتی تفریحی همراه با موزیک و پایکوبی در دل دریای مدیترانه و… از دیگر تفریحات آبی اولودنیز می باشند.

دره پروانه

در این دهکده و ساحل دره ای به نام دره پروانه وجود دارد. علت نامگذاری این دره به نام دره پروانه، وجود بیش از 80 نوع پروانه، بخصوص پروانه ببر می باشد. این دره هر ساله مقصد مسافران، گردشگران و جهانگرد های فراوانی است.

برترین هتل های ساحل اولودنیز ترکیه

به علت جهانگردی بودن این منطقه زیبا، هتل های زیادی در اینجا وجود دارند. از هتل های لوکس گرفته تا هتل های با قیمت مناسب تر. از جمله برترین هتل های اولودنیز می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

هتل اسکار فتحیه (Fethiye Oscar Hotel) با فاصله کمی از ساحل اولودنیز

هتل کاساندرا بوتیک (Kassandra Boutique Hotel) با سبک معماری یونانی و مدیترانه ای

هتل بیاز یونس (Beyaz Yunus Hotel)

هتل ساحلی تونوز (Tonoz Beach Hotel)

و اگر اقامت در خانه های چوبی و ییلاقی را می پسندید، هتل شوگر بیچ (Sugar Beach Club) برای اقامت شما برترین گزینه است.

چطور به این ساحل زیبا برویم؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، اولودنیز در استان موعلا واقع در جنوب غربی ترکیه است. ساحل فیروزه ای دهکده اولودنیز در 14 کیلومتری جنوب فتحیه، محل اتصال دریای اژه و دریای مدیترانه، واقع شده است.

آسان ترین راه برای بازدید از این دهکده ساحلی زیبا همراهی با تور است. اما اگر قصد سفر بدون تور را دارید، نزدیک ترین فرودگاه به فتحیه فرودگاه شهر دالامان است که در 120 کیلومتری فتحیه واقع شده است. از آنجا هم به وسیله اتوبوس و هم تاکسی می توانید خود را به این دهکده زیبا برسانید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2193

به "ساحل اولودنیز، بهشتی مدیترانه ای و زیبا در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل اولودنیز، بهشتی مدیترانه ای و زیبا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید