کناره گیری محمود فکری سیاسی بود، به فکری گفتم بیایم تا کمکت کنم گفت نه، به نفعم مصاحبه کن! خبرنگاران

به گزارش صنایع 90، مدرس فوتبال کشورمان گفت: استعفای محمود فکری سناریوی دنباله داری است که برای از بین بردن نسل جدید فوتبال و مربیان جوان از مدتها قبل براه افتاده است.

کناره گیری محمود فکری سیاسی بود، به فکری گفتم بیایم تا کمکت کنم گفت نه، به نفعم مصاحبه کن! خبرنگاران

گروه ورزشی خبرنگاران-اسحاق عاطفی، محمود فکری در حالی از سمت سرمربیگری استقلال استعفا کرد که تیمش را در 8 هفته از 15 هفته لیگ برتر در نیم فصل اول در رده اولی جدول رده بندی حفظ کرد و بیشترین هفته ها بین همه 16 تیم لیگ رجحان را در صدر بود و در نهایت با رده سومی استقلال را رها کرد و کناره گیری کرد.

مسعود اقبالی کارشناس و مربی اسبق تیم استقلال در گفت و گو با دانشجو، درباره اتفاقات اخیر تیم استقلال و حواشی کناره گیری محمود فکری و بحث های مربوط به چرایی این موضوع حرف زد.

گزیده صحبتهای مسعود اقبالی:

*به فکری گفتم بیایم تا یاریت می کنم گفت نه، به نفعم مصاحبه کن!

*وزارت ورزش دنبال تضعیف سرخابی هاست

*رؤسای ورزش از قدرت دریافت فضای مجازی استقبال می نمایند

*نقشه دارند مهره های مربیگری جوان را بسوزانند

*سازمان لیگ چرا اجازه می دهد بدون مدرک مربیگری نمایند

*در کمیته آموزش را ببندید که هرکس دلش بخواهد مربی می گردد

*فوتبال ایران در حال سقوط آزاد است

*انتخابات فدراسیون هم معین کرد چه آینده ای در انتظار فوتبال است

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* محمود فکری استعفا کرد و از استقلال جدا شد. انتظار این استعفا را داشتید؟

- دو نکته در این باره می توان گفت. اول اینکه تعدادی افراد هستند که می توانند از کنار فرهاد مجیدی منتفع شوند ولی با وجود فکری نمی توانستند به منافع مادی و معنوی شان دست پیدا نمایند. نکته دوم هم این است که نیروی مردمی و مخالفت های طرفداران تیم، نوعی ابزار سیاسی از سوی آنهایی بود که در رأس ورزش هستند. وگرنه مگر می توان با تجمع تعدادی اقلیت که روبروی باشگاه یا مجلس دور هم جمع می شوند سرمربی عوض کرد؟ این تعجیل در برآورده کردن خواسته طرفداران نوعی هراس تصنعی است که البته با نیّات خود رؤسای ورزش همسوست و آنها هم بدشان نمی آید که مربیان جوان و آینده ساز فوتبال را بسوزانند.

* یعنی فکری می توانست همچنان به کارش ادامه بدهد ولی این اتفاقات باعث شد برود؟

- بله! اینکه تیمش بد بازی می نماید بهانه ای بیش نبود. بعضی اوقات تیم هایی هستند که بد بازی می نمایند و نتیجه نمی گیرند و برعکس گاهی هم تیم هایی هستند که خوب بازی می نمایند ولی نتیجه نمی گیرند. ولی این مسایل که کادر فنی فکری قوی نیست و ایرادهایی اینچنینی برای تضعیف او و تیمش بود تا دو قطب فوتبال این مملکت را تضعیف نمایند. این رویه از مدتها پیش استارت خورده است که پرسپولیس و استقلال تضعیف شوند تا یکی یکی مهره های این دو تیم در کار سرمربیگری بسوزند.

* بیشتر در این باره شرح می دهید؟

- با یک نگاه کلی به برکناری های سرمربیانی که در این سالها آمدند متوجه می شوید همه بچه های دهه 70 که اغلب در تیم ملی بازی می کردند را در رأس کادر فنی آوردند و بعد با بدترین شکل ممکن کنارشان زدند تا خراب شان نمایند. هریک از این بچه ها که خواستند خودی در عالم مربیگری نشان بدهند را آوردند بعد زیرآب شان را زدند و به بدترین شکل ممکن کنارش زدند تا از چشم همه بیافتند. محمود فکری تا پیش از این مدت که سرمربی استقلال گردد چه جایگاهی نزد طرفدار استقلال داشت و حالا در کجاست؟ اینها همه سیاسی کاری است برای از بین بردن امثال فکری.

* البته فکری هم ایرادهایی داشت! نه؟

- البته! من شخصا به عملکرد تیم فکری انتقاد داشتم. تیمش خوب بازی نمی کرد. تاکتیک نداشت. استراتژی خاصی را دنبال نمی کرد. تعویض هایش غلط بود. بدون تعارف باید گفت که اگر هم تیم محمود فکری نتیجه می گرفت برای ضعف دیگر تیم ها بود ولی اینکه به این سادگی او را کنار بزنند درست نبود. حالا می خواهند فرهاد مجیدی را بیاورند؟ اصلا چرا گذاشتید او برود که دوباره برگردانیدش؟ شک ندارم که این کار هم برای تخریب فرهاد مجیدی است.

* این مدت کانال ها و صفحات مجازی خیلی روی فکری فشار می آوردند و دنبال بازگشت فرهاد مجیدی بودند. این اتفاقات نوعی قدرت دریافت فضای مجازی نیست؟

- قطعا هست! شک نداشته باشید که عناصر سیاسی هم از این کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی حمایت می نمایند وگرنه مگر کار سختی است بخواهند ادمین های اصلی شان را ظرف یک ساعت دستگیر نمایند؟ در این دوره و زمانه بهترین فضا و تأثیرگذارترین فضا همان فضای مجازی است.

* در این مدت گفته شد چند تن از پیشکسوتان برای یاری به فکری پیش قدم شدند ولی او خودش نمی خواست کسی یاریش کند. درست است؟

یکی از این نفرات خود من بودم. او برای اولین بار تجربه مربیگری در استقلال را انجام می داد و من قبل از آغاز فصل از اولیایی خواستم به فکری بگوید مرا به کادر فنی اش ببرد تا به او یاری کنم. هرگز هم قصد دریافت جایش را نداشتم چون اصلا حس و حال سرمربیگری نداشتم و ندارم ولی می خواستم در کارهای تاکتیکی یاریش کنم و اتفاقا با هم ملاقات هم داشتیم ولی در آن برهه به این بهانه که مدیریت باشگاه در حال تغییر است از من خواست به وسیله مصاحبه کردن به او یاری کنم ولی یاری در فضای مجازی به چه درد تیم استقلال و محمود فکری می خورد؟ که اگر می خورد این همه من و همکارانم در این مدت حرف زدیم کدامش به دردش خورد.

* کلا با فضایی که برای ورود مربیان جوان ایجاد شده مشکل دارید؟

- البته که دارم. چرا کمیته آموزش و از آن مهمتر سازمان لیگ باید اجازه بدهند امثال محرم نوید کیا و مهدی رحمتی که یکی مدرک C دارد و دیگری همان را هم ندارد بروند لب خط و تیم راهنمایی نمایند؟ پس اگر اینطور است کلاس های مربیگری را تخته کنید و هر کس هر زمان هوس کرد برود و سرمربیگری کند. کمیته آموزش صاحب ندارد؟ از سازمان لیگ توقع می رود مراقب این شرایط باشد که نیست! این رویه ای که در پیش گرفته شده همان سقوط آزاد فوتبال ایران است که با سرعت در حال رخ دادن است. آن هم از انتخابات ریاست فدراسیون و رییس جدید!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1607

به "کناره گیری محمود فکری سیاسی بود، به فکری گفتم بیایم تا کمکت کنم گفت نه، به نفعم مصاحبه کن! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری محمود فکری سیاسی بود، به فکری گفتم بیایم تا کمکت کنم گفت نه، به نفعم مصاحبه کن! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید