کرونا موضوع اصلی دوره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا خواهد بود

به گزارش صنایع 90، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت، شیوع ویروس کرونا موضوع غالب ریاست دوره ای برلین بر اتحادیه اروپا خواهد بود.

کرونا موضوع اصلی دوره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا خواهد بود

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمتر از دو ماه به شروع ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا وزیر خارجه این کشور یادداشتی منتشر نموده و از غالب شدن ویروس کرونا بر دستور کار ریاست آلمان بر این اتحادیه خبر داده است.

به نوشته رویترز، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در روزنامه دی ولت این کشور یادداشتی منتشر نموده و در آن درباره شیوع ویروس کرونا، ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا و عملکرد کشورهای دنیا در مدیریت مقابله با این ویروس سخن گفته است.

وی با اشاره به شروع ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم امسال میلادی گفت، مساله کرونا به موضوع غالب در دوره ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

وزیر خارجه المان پیش از این از پاسخ کند آمریکا و رویکرد اقتدارگرایانه چین در مواجهه با شیوع ویروس کرونا انتقاد نموده بود.

هایکو ماس در یادداشت تازه خود نوشت: ما برای مقابله با کرونا و عواقبش، (ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا) را به ریاست کرونا تبدیل خواهیم کرد.

وی تاکید نمود، وقتی ما از مخمصه (شیوع ویروس کرونا) بیرون آمدیم، کاهش تدریجی و هماهنگ محدودیت ها در زمینه عبور و مرور و سفرها، یکی از اولین ماموریتهای آلمان در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا خواهد بود.

وزیر خارجه آلمان معتقد است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از بحران کرونا در زمینه لزوم بهبود حفاظت از مردم عادی و فراوری و توزیع مشترک تجهیزات پزشکی درس بگیرند.

او با اشاره به اعمال محدودیتها علیه دموکراسی و حاکمیت قانون در بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بهانه مقابله با کرونا تاکید نمود، باید اشتباهاتی که بحران کرونا آنها را فاش نموده، تصحیح شوند.

هرچند وزیر خارجه آلمان نام کشور خاصی را ذکر ننموده، اما پیش از این بعضی مقام های اروپایی از مواضع دولت مجارستان در زمینه تشدید محدودیتها در این کشور برای مقابله با کرونا انتقاد نموده بودند.

یادداشت هایکو ماس درباره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا در شرایطی منتشر شده که این کشور به همراه اسپانیا، ایتالیا و فرانسه با بحران شیوع کرونا درگیر هستند.

آخرین خبرها درباره کرونا در آلمان حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به این ویروس 125452 و شمار قربانیان 2871 نفر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 924

به "کرونا موضوع اصلی دوره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا موضوع اصلی دوره ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید