وبینار یلدا، همبستگی منطقه ای برگزار شد

به گزارش صنایع 90، به مناسبت پاسداشت آیین شب یلدا و تبیین نقش آن در همبستگی مردمان منطقه وبیناری با مشارکت مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، موسسه فرهنگی اکو و بنیاد سعدی و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گشت.

وبینار یلدا، همبستگی منطقه ای برگزار شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبینار یلدا،همبستگی منطقه ای به مناسبت پاسداشت آیین کهن شب یلدا و تبیین نقش آن در همبستگی مردمان این منطقه با مشارکت مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، موسسه فرهنگی اکو و بنیاد سعدی و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی بعد از ظهر شنبه برگزار شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این وبینار دکتر حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ، سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو، عبدالغفور لیوال، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان، نظام الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان، آوازبیک عبدالرزاق اف، سفیر جمهوری قرقیزستان و دکتر احمد پاکتچی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در سخنانی با اشاره به قدمت این آئین باستانی به نقش آن در همگرایی و صلح میان مردمان منطقه ، اشاره کرد.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: از گذشته های دور شب یلدا یا همان شب چله ، شب پیروزی نور بر ظلمت و نمادی از مساوات و برابری میان ایرانیان بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد، نگاه فرهنگی به حوزه تمدنی کشور های منطقه روز به روز قوی تر می گردد و این عناصر فرهنگی عناصری وحدت بخش میان مردم منطقه هستند.

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه همچنین گفت، سال آینده شب یلدا را به عنوان میراث ناملموس منطقه در یونسکو به ثبت خواهیم رساند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1411

به "وبینار یلدا، همبستگی منطقه ای برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار یلدا، همبستگی منطقه ای برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید