همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور افزایش یافت

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی پیش از ظهر شنبه در نشست صمیمانه با هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: این دانشگاه با وجود هیئت علمی جوان ظرفیت های بسیار خوبی برای پیشرفت دارد و به طور حتم آینده درخشانی در انتظار آن است.

همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور افزایش یافت

وی به نقش مؤثر نیروی انسانی جوان و دانشجویان پرشور در رشد علمی کشور اشاره نمود و گفت: یکی از وظایف این نیروهای جوان تامین نیروی انسانی بوده که در سال های اخیر به خوبی در کشور اجرا شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حرکت رو به رشد کشور در سطح بین الملل در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی، عنوان داشت: دانشگاه های صنعتی در خط مقدم برای ادامه این روند هستند.

نگاه دانشجویان به آینده را تغییر خواهیم داد

غلامی با بیان اینکه با رویکرد توانمند کردن دانشجویان برای اشتغال و کارآفرینی، نگاه آنان به آینده را تغییر خواهیم داد، بیان داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی، شغل مرتبط با تخصص خود را ندارند و به دنبال برطرف این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا کوشش می گردد دانشجویان را به سمت کارآفرینی و تشکیل شرکت های دانش بنیان سوق دهیم، اضافه نمود: پارک های علمی و فناوری نقش بسیار موثری در رشد علمی کشور دارند و توسعه این فعالیت ها نقش بسزایی در حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان خواهد داشت.

وزیر علوم، افزایش برقراری ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور را یکی از رویکردهای وزارت علوم در سال های اخیر دانست و گفت: در این راستا همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور افزایش یافته و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

غلامی همچنین از افزایش فرصت های مطالعاتی، اضافه نمود: در همین راستا سمینارها و همکاری های مشترک دو جانبه و چند جانبه دانشگاه های کشور با صنعت های داخلی و خارجی درحال پیگیری است.

سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در این جلسه، حضور هیئت علمی سطح بالا و جوان را یکی از نقاط قوت این دانشگاه بیان کرد و گفت: با اندکی سرمایه گذاری بیشتر، دانشگاه صنعتی بیرجند به یک قطب علمی و پژوهشی نه تنها در منطقه بلکه در کشور تبدیل خواهد شد.

سید حجت هاشمی اضافه نمود: دانشجویان این دانشگاه دارای رتبه های بسیار خوبی هستند و حضور وزیر علوم در دانشگاه ما می تواند بسیاری از مسائل دانشگاه را حل نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 108

به "همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید