نظر جالب مدیرعامل بوگاتی و لامبورگینی درباره آینده صنعت خودرو

به گزارش صنایع 90، استفان وینکلمن که علاوه بر مدیریت بوگاتی، سکان راهنمایی لامبورگینی را نیز در اختیار گرفته، اخیرا مصاحبه ای با نشریه انگلستانی تاپ گیر انجام داده و به نکات جالبی در رابطه با آینده صنعت خودرو اشاره نموده است.

نظر جالب مدیرعامل بوگاتی و لامبورگینی درباره آینده صنعت خودرو

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، با آنکه گروه فولکس واگن سرمایه گذاری های هنگفتی روی برقی سازی محصولات خود انجام داده، ولی برندهای رده بالا و لوکس این خانواده عظیم استقبال گرمی از پیشرانه های الکتریکی نداشته و حتی بعضا روی خوشی به آنها نشان نمی دهند. به عنوان نمونه لامبورگینی فراوریات خود را فقط با موتورهای بنزینی V8، V10 و V12 به فروش می رساند؛ بوگاتی هم دست از سر موتور 8 لیتری W16 خود بر نمی دارد!

استفان وینکلمن که علاوه بر مدیریت بوگاتی، سکان راهنمایی لامبورگینی را نیز در اختیار گرفته، اخیرا مصاحبه ای با نشریه انگلستانی تاپ گیر انجام داده و به نکات جالبی در رابطه با آینده صنعت خودرو اشاره نموده است.

آقای وینکلمن در مصاحبه خود از علاقه اش به موتورهای درون سوز صحبت نموده و گفته باید تا زمانی که امکان دارد این موتورها را زنده نگه داشت. وی معتقد است دو برند لامبورگینی و بوگاتی تیراژ فراوری بسیار محدودی دارند، از این رو اثرات منفی آنها بر محیط زیست نیز خیلی کم تر از برندهای فراوری انبوه است.

مدیرعامل بوگاتی افزوده دارندگان مدل های مختلف این کمپانی به ندرت با خودروی خود رانندگی می نمایند، طوری که میانگین کارکرد هر دستگاه شیرون چیزی در حدود هزار مایل (1609 کیلومتر) است.

مرد پر سر و صدای دنیا خودرو به نشریه تاپ گیر گفته در آینده نزدیک و تا انتها دهه کنونی، خبری از سوپر اتومبیل یا ابرخودروی الکتریکی با نشان لامبورگینی و بوگاتی نخواهد بود.

آقای وینکلمن دلیل این مساله را عدم پیشرفت کافی تکنولوژی های مرتبط با خودروهای برقی - مثل میزان شارژدهی و عملکرد پیشرانه های الکتریکی - دانسته و اضافه نموده باید مشکلاتی چون هزینه و قوانین را نیز در نظر گرفت.

در کنار مواردی که ذکر شد، به اعتقاد استفان وینکلمن باید اطمینان پیدا کرد مشتریان آمادگی پذیرش محصولاتی برقی از لامبورگینی و بوگاتی را داشته و در صورت عرضه از آنها استقبال خواهند نمود.

اگر چه علی رغم بعضی شایعات، بوگاتی هنوز هیچ اقدام عملی نسبت به برقی سازی محصولات خود انجام نداده، اما لامبورگینی با معرفی سیان FKP 37 گام اول را در این زمینه برداشته است.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم، این سوپر اتومبیل فراوری محدود بر اساس اونتادور توسعه یافته و از تکنولوژی هیبرید مبتنی بر ابرخازن سود می برد.

آقای وینکلمن مهم ترین اولویت خود در دوره دوم مدیریت کمپانی لامبورگینی را جانشین اونتادور عنوان نموده است. شاید بدانید سنت آگاتایی ها تایید نموده اند جانشین این مدل محبوب نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی که قلب اصلی آن را موتور V12 تشکیل می دهد، دریافت خواهد کرد.

نسل بعدی هوراکان و اوروس نیز از اولویت زیادی برای آقای وینکلمن برخوردار هستند. او بدون وارد شدن به جزئیات، به تاپ گیر گفته آنچه که رئیس دپارتمان تحقیق و توسعه و سر طراح لامبورگینی روی آن کار می نمایند را مشاهده نموده است.

ناگفته نماند بوگاتی خود را برای توسعه دومین محصول جهت عرضه در کنار شیرون آماده نموده بود، اما شیوع ویروس کرونا سبب شد فولکس واگن این پروژه را متوقف کند. بعضی بر این باور بودند مدل مذکور در مقایسه با شیرون، قیمت به مراتب کمتری داشته و احتمالا مثل کانسپت گالیبیر در کلاس خودروهای گرند تورر (GT) قرار می گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1400

به "نظر جالب مدیرعامل بوگاتی و لامبورگینی درباره آینده صنعت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر جالب مدیرعامل بوگاتی و لامبورگینی درباره آینده صنعت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید