نخستین تور گردشگری تخصصی ناشنوایان برگزار گردید

به گزارش صنایع 90، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نخستین تور گردشگری تخصصی ناشنوایان برگزار گردید.

نخستین تور گردشگری تخصصی ناشنوایان برگزار گردید

روابط عمومی معاونت گردشگری اعلام نمود: حامد نیاسری از جامعه ناشنوایان کشور، تنها ناشنوای راهنمای گردشگری به زبان اشاره است که نخستین تور خود را در تهران برای جمعی از ناشنوایان برگزار کرد.

او دوره های تخصصی گردشگری را در مؤسسات آموزش گردشگری زیر نظر معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گذراند و با موفقیت در آزمون جامع دوره های گردشگری و کمیسیون مربوطه کارت راهنمای خود را سال جاری دریافت کرد.

این تور با حضور 33 نفر از ناشنوایان و افراد کم شنوا در محله عودلاجان، از محله های تاریخی تهران برگزار گردید.

این ناشنوا علاوه بر این، اپلیکیشن ویژه هدایت ناشنوایان به نام تورنا را برای استفاده در موزه ها و مراکز تاریخی و جاذبه های گردشگری با یاری همکاران خود طراحی و اجرا نموده است.

معاونت گردشگری برای در دسترس قرار گرفتن گردشگری و توسعه ابداعات خلاقانه افراد کم توان در این حوزه، میز گردشگری دسترس پذیر را تشکیل داده است.

گردشگری دسترس پذیر یکی از مهمترین اقدامات برای بهره مند ساختن اقشار کم توان جامعه از مواهب گردشگری است و فدراسیون دنیای ناشنوایان WFD برای مشارکت پذیری اجتماعی بیش از 400 میلیون ناشنوا و کم شنوای دنیا، گردشگری را از مهمترین فعالیت های مشترک در جوامع دانسته و از برنامه های مختلف آنها حمایت می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2123

به "نخستین تور گردشگری تخصصی ناشنوایان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تور گردشگری تخصصی ناشنوایان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید