میررحیمی: شرایط آمادگی کمانداران را به صورت مجازی پیگیری می کنم

به گزارش صنایع 90، مجید میررحیمی در مصاحبه با خبرنگارانبا اشاره به اینکه کرونا باعث لغو مرحله نخست کاپ آسیا در تایلند (اسفندماه) و مرحله دوم کاپ جهانی در چین (اردیبهشت ماه 99) شد، گفت: با این حال فرایند تمرینات تیم ملی تیروکمان و اردونشینان این تیم لغو نشده است اگرچه به خاطر مقابله با ویروس کرونا مجبور هستیم با شرایطی خاص پیگیر این تمرینات باشیم.

میررحیمی: شرایط آمادگی کمانداران را به صورت مجازی پیگیری می کنم

وی با بیان اینکه اعضای تیم ملی تیروکمان در منزل خود یا هر فضایی که استانداردهای بهداشتی لازم را برای مقابله با کرونا داشته باشد، تمرینات شان را دنبال می نمایند، اعلام نمود: کمانداران تمرینات بدنی و کار با کمان را دنبال می نمایند اما مسئله ای که خیلی حائز اهمیت است اینکه آنها از شرایط تمرین گروهی و مسابقه تصویرسازی داشته باشند و با این تصویر تمرینات شان را انجام دهند. این موضوع به لحاظ روانی تاثیر زیادی می تواند داشته باشد.

سرمربی تیم ملی تیروکمان توضیح داد: در کل 9 نفر از کمانداران با این شرایط تمرین می نمایند. هر شب در گروهی که ویژه همین شرایط تشکیل شده، از آنها گزارش کار می گیریم و برنامه تمرینی شان را ارائه می دهیم. در کل اینکه به وسیله فضای مجازی پیگیری شرایط کمانداران هستم. در صورت احتیاج به چک شدن، آنها فیلمی از تمرینات شان برایم می فرستند تا طبق آن ارزیابی شوند.

میررحیمی تاکید نمود: کمانداران در محل سکونت شان پیگیر تمرینات هستند. آنها در صورت وجود شرایط در منزل شخصی تمرین می نمایند و در غیر اینصورت هم در یک محل مورد تایید برنامه ها را اجرا می نمایند. درست است که اماکن ورزشی تعطیل هستند اما رئیس فدراسیون (غلامرضا شعبانی بهار) با اداره کل ورزش استان یا شهرستان کمانداران هماهنگی لازم را انجام داده تا در طول روز یکی از سالن ها برای چند ساعت در اختیارشان گذاشته گردد.

وی با تاکید بر اینکه کمانداران تیم ملی روزانه 3 ساعت تمرین می نمایند، توضیح داد: از آنجایی که کمانداران به صورت انفرادی و در محل های ضدعفونی شده تمرین می نمایند، خطری سلامت شان را تهدید نمی کند. در کل اینکه تمرین در این شرایط خیلی شبیه اردو و برنامه های آن نیست اما از استراحت مطلق و هیچی بهتر است. به هر حال باید کاری کنیم که اردونشینان اگر پیشرفتی در آمادگی ندارند حداقل افت هم نداشته باشند.

میررحیمی در خصوص این شرایط تمرینی و اینکه تا چه زمان ادامه خواهد داشت نیز یادآور شد: اصلا تعیین نیست. تا وقتی که ویروس کرونا سلامت ورزشکاران را تهدید کند چاره ای نداریم جز اینکه با همین روال تمرین داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تیروکمان در خصوص رویدادهایی پیش روی این تیم نیز گفت: در خصوص مسابقات لغو شده کاپ آسیا و جهانی هنوز زمان جدید اعلام نشده است. بنابراین فعلا مسابقات جهانی و انتخابی المپیک را داریم که خردادماه در آلمان برگزار می گردد. باید با بهترین آمادگی ممکن در این رویداد شرکت داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت باقی مانده برای کسب سهمیه المپیک استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 870

به "میررحیمی: شرایط آمادگی کمانداران را به صورت مجازی پیگیری می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میررحیمی: شرایط آمادگی کمانداران را به صورت مجازی پیگیری می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید