موفقیت بزرگ XDefiant برای یوبی سافت؛ یک میلیون دانلود سه ساعت پس از عرضه

به گزارش صنایع 90، کمتر کسی از شرکت یوبیسافت به عنوان سازنده بازی سوم شخص شوتر یاد می نماید ولی این شرکت سابقه خوبی در این سبک دارد. حال یوبیسافت تصمیم گرفته تا از تجربیات خود در یک بازی به نام ایکس دیفاینت (XDefiant) استفاده نموده و وارد بازار رقابت در سبک سرویس آنلاین و رایگان بشود.

موفقیت بزرگ XDefiant برای یوبی سافت؛ یک میلیون دانلود سه ساعت پس از عرضه

بازی ایکس دیفاینت یک عنوان در سبک سوم شخص شوتر بوده که به وسیله شرکت یوبیسافت ساخته شده است. این بازی به شکل سرویس آنلاین و رایگان بوده که شباهت زیادی با بسیاری از بازی های رایگان حال حاضر دارد. مخصوصاً اینکه شرکت سازنده اعلام نموده که ایکس دیفاینت از حالت فصلی هم پیروی خواهد نمود که باعث می گردد به طور کامل مشابه رقبا عمل بکند.

حال اینطور که به نظر می رسد، هواداران شرکت یوبیسافت و سبک سوم شخص شوتر از بازی ایکس دیفاینت استقبال خوبی نموده اند. این بازی چندی پیش عرضه شد و طبق آماری که منتشر شده، ایکس دیفاینت توانسته تنها در 2.5 ساعت بیش از 1 میلیون کاربر تازه داشته باشد. با توجه به این آمار ایکس دیفاینت سریع ترین دانلود یا فروش را در میان بازی های شرکت یوبیسافت داشته است.

حال با گذشت نزدیک به 1 روز از عرضه بازی ایکس دیفاینت آمار دانلود آن از مرز 3 میلیون بار گذر نموده است. از طرفی این بازی نزدیک به 300 هزار کاربر آنلاین همزمان روی کامپیوتر، ایکس باکس و پلی استیشن داشته است که آمار بسیار خوبی برای یک بازی آنلاین است. مخصوصاً اینکه این بازی از سیستم کراس پلی (Cross Play) هم پشتیبانی نموده و کاربران پلتفرم های مختلف می توانند این بازی را با یکدیگر تجربه نمایند.

یوبیسافت هنوز اطلاعات رسمی از این موضوع منتشر ننموده است ولی به زودی نسبت به این ارقام واکنش نشان خواهد داد. به طور کلی بازی های شوتر آنلاین در زمان عرضه با استقبال خوبی روبرو می شوند اما چیزی که این عناوین را با یکدیگر متمایز می نماید، توانایی حفظ کاربر است. به علت اینکه افرادی که این عناوین را سریع دانلود نموده، سریع هم پاک می نمایند و در نتیجه یک بازی باید بسیار مجذوب کننده باشد تا مخاطبان خود را حفظ کند.

مانند بسیاری از بازی های آنلاین روز اول عرضه بازی ایکس دیفاینت شرایط جالبی نداشت. بسیاری از افراد توانایی اتصال به شبکه این بازی را نداشتند و در نتیجه نتوانستند در روز اول این بازی را تجربه نمایند. با این حال با گذر زمان یوبیسافت سرورهای خود را بهینه نموده تا کاربران تجربه بهتری را داشته باشند.

روند عرضه بازی ایکس دیفاینت چندان هموار نبود. این بازی چندین بار با تأخیر روبرو شد و تأخیر اصلی زمانی بود که در سال گذشته یوبیسافت گفت عرضه این بازی به زمانی دیگر موکول شده است. در آن موقع که این خبر اعلام شد، تاریخ بعدی عرضه اعلام نشد و در نتیجه بسیاری از هواداران از این شرکت ناامید شدند.

نکته اینجاست که استقبال خوب هواداران باعث شد تا شرکت یوبیسافت ناامید نشده و همچنان به کار خود روی این بازی ادامه بدهد. از طرفی ساخت یک بازی سرویس آنلاین معمولاً برای شرکت سازنده سود خوبی خواهد داشت و اگر استقبال خوبی از آن بگردد، می تواند سود زیادی برای شرکت سازنده داشته باشد. حال باید دید که شرکت یوبیسافت چگونه کاربران خود را حفظ نموده و موفقیت این بازی ادامه پیدا می نماید.

منبع: Gamedeveloper

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1403 بروزرسانی: 8 خرداد 1403 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2333

به "موفقیت بزرگ XDefiant برای یوبی سافت؛ یک میلیون دانلود سه ساعت پس از عرضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت بزرگ XDefiant برای یوبی سافت؛ یک میلیون دانلود سه ساعت پس از عرضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید