مهمترین دلایل تورم دست ها

به گزارش صنایع 90، تورم و پف دست ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد که ممکن است در بعضی موارد نشانه خطرناکی باشد.

مهمترین دلایل تورم دست ها

به گزارش خبرنگار مردم از دست خود برای کار های زیادی مانند رانندگی با ماشین، غذا خوردن، نوشتن و حمل وسایل استفاده می نمایند؛ بنابراین دست های متورم ممکن است بعضی مسائل را در زندگی روزمره شما ایجاد کند.

دست های متورم می تواند آزاردهنده باشد و ممکن است شما را در انجام تعدادی از فعالیت ها ناتوان کند. شایع ترین علت تورم احتباس مایعات در بافت های دست است. علل تورم دست می تواند از چیز های ساده متفاوت باشد، یا می تواند نشانه ای از موارد جدی تر باشد.

وقتی صحبت از ورم می گردد، ممکن است متوجه افزایش مقدار دست ها و انگشتان خود شوید و ممکن است پف نموده یا براق به نظر برسند. علاوه بر این، اگر فردی انگشتی را روی دست شما فشار دهد، ممکن است متوجه سوراخی در دست متورم شوید که برطرف آن کمی طول می کشد.

علت تورم دست ها چیست؟

از آنجایی که دست های متورم می توانند نتیجه یک بیماری زمینه ای باشند، درک تفاوت بین تورم موقتی و تورم مزمن بسیار مهم است. تورم دست ها می تواند به علت تجمع مایع یا آرتروز در انگشتان و دست شما ایجاد گردد. تورم موقت دست ها با تمرینات دست می تواند به سرعت از بین برود.

تورم مکرر دست ها می تواند مزمن باشد و می تواند نتیجه شکستگی استخوان یا آرتروز باشد. اگر این بیماری ناشی از عفونت باشد، ممکن است منجر به تب، لرز، گرما و قرمزی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1798

به "مهمترین دلایل تورم دست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین دلایل تورم دست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید