مهدی ساعی : راز ماندگاری برنامه های طنز رادیو این است که زبان نقاد مردم است

به گزارش صنایع 90، تهران (پانا) - مهدی ساعی، تهیه کننده برنامه های طنز رادیویی ازجمله برنامه کوی نشاط که با قدمتی ده سال در حال پخش است راز ماندگاری برنامه های طنز در رادیو را طرح دغدغه ها و نقدهای مردمی با زبان طنز بیان می نماید.

مهدی ساعی : راز ماندگاری برنامه های طنز رادیو این است که زبان نقاد مردم است

کوی نشاط نام برنامه ای رادیویی، در رادیو ایران و زیر نظر گروه ورزش و تفریحات این شبکه است. این برنامه محصول کار برنامه سازان، نویسندگان و بازیگرانی بود که سابقه فعالیت در عرصه طنز را داشتند. این برنامه از فروردین ماه 1391 (شمسی) با تهیه نمایندگی امیرعباس اشرف در رادیو ایران آغاز شد، پخش آن در مهرماه 1394 (شمسی) متوقف شد. در سال 1394 فراوری برنامه کوی نشاط از سر گرفته شد. این بار تهیه نمایندگی این برنامه به مهدی ساعی سپرده شد. مهدی ساعی با طرح و بازیگرانی جدید این برنامه را بازطراحی و فراوری کرد.

تهیه نماینده این برنامه رادیویی در گفت و گو با پانا درباره این برنامه گفت: کوی نشاط در ساختار جدید به ریتم محتوایی توجه ویژه دارد تا بتواند محتوای موردنظر را در مدت زمان کمتری و با ساختار جدیدی ارائه کند. فراوری طنز آهنگ و بهره گیری از سایر قالب های نمایش و تعامل بیشتر مخاطبان در فراوری محتوا ازجمله اقدامات اجرا شده در این سری از فراوری کوی نشاط است.

چهره های جوان را به برنامه های رادیویی می آورم

مهدی ساعی با اشاره به اینکه این برنامه طنز هر هفته پنج شنبه ها از ساعت 9 تا 10:30 صبح از رادیو ایران پخش می گردد و تکرار برنامه عصر همان روز ساعت 20 به روی آنتن رادیو ایران می رود؛ از دیگر فعالیت های رادیویی خود سخن می گوید.

مهدی ساعی در ادامه یادآور می گردد: این روزها چهار برنامه داریم، یکی برنامه کوی نشاط است و دیگری برنامه یک، دو، صدا را داریم که یک مسابقه استعدادیابی است و در این برنامه در خدمت استاد چراغعلی و استاد راغب و قاسم افشار هستیم. همچنین برنامه راه شب را داریم که در خدمت آقای دکتر بیابانکی هستیم و شب ها پخش می گردد. یک برنامه تعاملی هم داریم که چهره های جوان و بااستعداد در آن حضور دارند بانام پارک ساعی و پنجشنبه ها از رادیو ایران پخش می گردد.

ساعی درباره برنامه یک، دو، صدا که یک برنامه رادیویی استعدادیابی است،اظهار کرد: در برنامه یک، دو، صدا هرکسی که فکر می نماید درزمینهٔ اجرا یا موسیقی و خوانندگی استعدادی دارد در رقابتی که ترتیب داده شده شرکت می نماید و توسط داورهای برنامه افراد مستعد شناسایی می شوند. در ادامه همین افراد منتخب برای یک برنامه رادیویی به نام پارک ساعی انتخاب می شوند و در آن برنامه اجرای حرفه ای خواند داشت.

شناسایی استعدادهای جوان رادیویی دغدغه من است

مهدی ساعی، تهیه نماینده برنامه های رادیویی با اشاره به اینکه باید استعدادهای جوان رادیویی را کشف کنیم تا رادیو زنده بماند،اضافه نمود: کسانیکه در برنامه یک، دو، صدا به مرحله نیمه نهایی برسند به برنامه پارک ساعی آمده و کار نویسندگی و اجرا دارند و خودشان کم کم جهت را یاد می گیرند.

وی اظهار داشت: من به عنوان تهیه نماینده کنارشان هستم اما کل برنامه دست خودشان است و رادیو ایران در کنداکتور پنجشنبه ها در بهترین ساعت به آن ها یک ساعت برنامه داده و از همان جا با جاهای مختلف ارتباط پیدا می نمایند؛ یعنی کل برنامه توسط همین بچه هایی که به یک، دو، صدا می آیند و توانمندی دارند تهیه می گردد و پنجشنبه ها از رادیو ایران پخش می گردد.

مهدی ساعی با اشاره به شرایط کرونا و تأثیرش برساخت برنامه های رادیویی می گوید: در شرایط کرونا ما هیچ تعطیلی نداشتیم و سعی کردیم با رعایت پروتکل ها و طولانی کردن ضبط ها همه برنامه ها را داشته باشیم. درواقع با توجه به اینکه شرایط کرونا را داریم با حضور در رادیو برنامه سازی سعی داریم مردم را به ماندن در خانه تشویق کنیم. البته با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های سرگرم نماینده فراوری می کنیم. باید بتوانیم محتوایی فراوری کنیم که مستمع در خانه بماند. علی رغم اینکه نگرانی های زیادی هم به لحاظ سلامت بچه ها داشتیم اما کار را ادامه دادیم و نهایت تماشاگر حضوری را از برنامه حذف کردیم اما کار ادامه پیدا کرد.

تهیه نمایندگی برنامه های طنز شیرین است

وی درباره جنس تجربه تهیه نمایندگی برنامه های طنز اظهار کرد: تجربه تهیه نمایندگی برنامه های طنز، شیرین است. درواقع وقتی محتوایی تفریحی و سرگرمی فراوری می گردد برای خود ما بسیار لذت دارد. گروه ده نفره موسیقی و ده نفره نویسندگی و بیست نفره بازیگری داریم و باآنکه ضبط این جنس برنامه ها بسیار طولانی است اما خودمان لذت می بریم و خودمان از ساخت برنامه لذت می بریم.

ساعی در انتها سخنان خود درباره راز ماندگاری برنامه های طنز در رادیو گفت: برنامه های رادیویی طنز ازآنجایی که زبان مردم است و دغدغه ها و نقدها مزدم با زبان طنز مطرح کی گردد منجر به ماندگاری این نوع برنامه ها می گردد. ازاین جهت عموماً برنامه های طنز رادیویی باسابقه حتی ده ساله و بیشتر هم منتشر می گردد. در خصوص راز ماندگاری کوی نشاط هم همین است. ازاین جهت که خیلی برای آن وقت می گذاریم و وقتی دست اندرکاران آن سرپا باشند، این نوع برنامه هم می ماند و من تیم علاقه مندی را جمع نموده ام وگرنه اینکه گروه بازیگری را از ساعت 9 صبح جمع کنیم و نگه داریم سخت است اما بچه ها چون خودشان علاقه دارند و می مانند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1508

به "مهدی ساعی : راز ماندگاری برنامه های طنز رادیو این است که زبان نقاد مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی ساعی : راز ماندگاری برنامه های طنز رادیو این است که زبان نقاد مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید