مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

به گزارش صنایع 90، با معرفی پرچم دارهای سری وان پلاس 9 تصمیم گرفتیم به مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با دو مورد از قدرتمندترین گوشی های بازار در زمینه عکاسی یعنی آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا بپردازیم تا ببینیم لنزهای جدید هاسل بلاد بکار رفته در نماینده وان پلاس چه تغییری در بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این گوشی به نسبت سایر گوشی ها بوجود آورده.

مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

وان پلاس مطابق برنامه قبلی در تاریخ 3 فروردین از پرچم دارهای سری 9 خود که شامل سه گوشی در مدل استاندارد، پرو و R می شدند رونمایی کرد. بهترین مدل در این سری وان پلاس 9 پرو است که برای رقابت با بهترین پرچم دارهای سال 2021 طراحی شده و روی کاغذ توانسته پا به پای بهترین ها پیش برود. وب سایت PhoneArena اما از یک هفته قبل توانسته به مدل پرو این سری دسترسی داشته باشد و آن را از تمامی زوایا مورد بررسی قرار دهد.

در این مطلب اما به مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با بهترین های بازار نظیر گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس می پردازیم تا ببینیم آیا وان پلاس می تواند این دو پرچم دار را از لحاظ کیفیت عکاسی پشت سر بگذارد یا خیر. در این بررسی هر یک از گوشی ها نقطه قوت خاص خود را دارند؛ نقطه قوت آیفون 12 پرو مکس دوربین اصلی بسیار قدرتمند آن است، گلکسی S21 اولترا هم به قدرت دوربین های تله فوتوی خود متکی است و در وان پلاس 9 پرو هم در درجه اول دوربین فوق عریض و سپس دوربین اصلی نقش کلیدی را ایفا می کنند.

با این حال قبل از اینکه به مقایسه دوربین کننده وان پلاس با دو گوشی های سامسونگ و اپل بپردازیم، نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی دوربین آن ها روی کاغذ تا ببینیم در عمل باید چه انتظاری از آن ها داشته باشیم.

نام گوشیوان پلاس 9 پروگلکسی S21 اولتراآیفون 12 پرو مکس
دوربین اصلی48 مگاپیکسلی -لنز 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 - دارای لرزشگیر اپتیکال108 مگاپیکسلی -لنز 24 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 - دارای لرزشگیر اپتیکال - سنسور لیزری جهت بهبود فوکوس اتوماتیک12 مگاپیکسلی - لنز 26 میلی متری 7P با گشودگی دیافراگم f/1.6 - دارای لرزشگیر سنسور شیفت
دوربین فوق عریض50 مگاپیکسلی - لنز 14 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.212 مگاپیکسلی - لنز 13 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 - دارای لرزشگیر Super Steady حین فیلم برداری12 مگاپیکسلی - لنز 13 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین تله فوتو8 مگاپیکسلی - لنز 69 میلی متری - گشودگی دیافراگم f/2.4 - قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال10 مگاپیکسلی - لنز 70 میلی متری - گشودگی دیافراگم f/2.4 - قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال12 مگاپیکسلی - لنز 65 میلی متری - گشودگی دیافراگم f/2.2 - قابلیت زوم 3.52 برابری اپتیکال
سایر سنسورها2 مگاپیکسلی مونوکروم10 مگاپیکسلی تله فوتو - لنز 240 میلی متری - گشودگی دیافراگم f/4.9 - قابلیت زوم 10 برابری اپتیکالسنسور LiDAR
دوربین سلفی16 مگاپیکسل40 مگاپیکسل12 مگاپیکسل

همانطور که می بینید، تفاوت اصلی بین دوربین اصلی دو گوشی، لنز عریض تر وان پلاس 9 پرو است که 23 میلی متری است (در مقایسه با 24 میلی متری گلکسی S21 اولترا و 26 میلی متری آیفون 12 پرو مکس). اما خب از لحاظ جذب نور، به لطف گشودگی دیافراگم بازتر، کننده اپل عملکرد بهتری دارد. از طرفی دوربین فوق عریض وان پلاس 9 پرو به نسبت دو محصول دیگر اندکی زاویه محدودتری را پوشش می دهد چرا که از لنز 14 میلی متری برخوردار است (در مقایسه با لنز 13 میلی متری در دو گوشی دیگر). از طرفی کننده سامسونگ در بزرگ نمایی حرف اول را می زوند و می تواند چه به صورت دیجیتال و چه به صورت اپتیکال، دو گوشی دیگر را با اختلاف بسیار زیادی پشت سر بگذارد.

این بررسی در 6 بخش صورت می گیرد که شامل عملکرد گوشی ها در عکاسی در نور روز با دوربین اصلی، زوم، حالت پرتره، عکاسی در نور شب، عکاسی با دوربین سلفی و فوق عریض می شوند. لازم به ذکر است در این مقایسه فقط کیفیت گوشی ها در عکاسی مورد بررسی قرار گرفته نه فیلم برداری.

مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

عکاسی در نور روز با دوربین اصلی

تصویر شماره 1

چند سالی است که شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در پرچم دارهای خود از دوربین اصلی بسیار قدرتمندی استفاده می کنند و به همین خاطر در نور روز و در شرایطی که هیچ صحنه چالش برانگیزی در محیط وجود نداشته باشد، عملکرد پرچم دارها در بسیاری از زمینه ها نظیر گستره دینامیکی، نمایش جزئیات، میزان نویز و مواردی از این دست با یکدیگر برابر است. تنها تفاوتی که بین آن ها دیده می شود، در نتیجه رفتار متفاوت آن ها در نمایش رنگ هاست که خب این موضوع سلیقه ای است.

مثلا وان پلاس 9 پرو تصویر بسیار خوبی را ثبت کرده اما در نمایش رنگ ها به گونه ای عمل کرده که با تصویر واقعی کمی در تضاد است و بیشتر تمرکز روی زیباسازی تصویر بوده تا نمایش واقعی تر آن. همین موضوع با شدت مختلف در دو گوشی آیفون و گلکسی هم دیده می شود چون کاربران تمایل دارند تصاویری که ثبت می کنند زیباتر باشد. به همین خاطر حتی اپل هم که سال ها به خاطر ثبت تصاویر طبیعی معروف بوده، اینبار رویه متفاوتی را در پیش گرفته.

اما اگر بخواهیم ریزتر به این تصاویر نگاه کنیم، به نظر می رسد وان پلاس 9 پرو نتوانسته رنگ سبز را آنطور که باید زیبا به نمایش بگذارد. از طرفی رنگ آبی آسمان هم کمی تیره به نمایش درآمده و به نسبت دو تصویر دیگر اشباع شده تر است. کننده اپل هم در این تصویر در اعمال کنتراست تصویر زیاده روی کرده و باید عملکرد دو گوشی دیگر را در کنتراست تصویر بهتر و معتدل تر بدانیم.

تصویر شماره 2

در تصویر بالا، کنتراست بیش از حد آیفون 12 بیشتر به چشم می آید. چرا که در نقاط تاریک و در جایی که سایه وجود دارد، تصویر بیش از حد تیره به نمایش درآمده و به همین خاطر جزئیات نقاط تیره به نسبت جزئیات موجود در دو تصویر دیگر کمتر است. اما خب آنقدری نیست که به شکل محسوسی دیده شود.

تصویر شماره 3

در تصویر بالا، وان پلاس اندکی تصویر سردتری را به ثبت رساند. اگر دقت کنید، می بینید که گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس تصویر گرم تر و درخشان تری را ثبت کردند و جزئیات بیشتری هم در نقاط تیره دیده می شود. به همین خاطر در این صحنه، عملکرد آیفون و گلکسی بیشتر مورد پسند واقع شد. هرچند به صورت کلی وان پلاس 9 پرو هم عالی ظاهر شد.

تصویر شماره 4

در این تصویر اما سردتر نشان دادن تصویر به نفع وان پلاس 9 پرو و سایه زردرنگ موجود در تصویر ثبت شده توسط گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس به ضرر آن ها تمام شده. البته از لحاظ زیبایی طبیعتا دو تصویر ثبت شده توسط گلکسی و آیفون زیباتر است اما وان پلاس 9 پرو پیروز شده به طور دقیقی رنگ سفید چوب را به نمایش در بیاورد. با این حال تمام این تفاوت در عملکرد کاملا جزئی بوده و همانطور که گفته شد چون این گوشی ها پرچم دار هستند، در شرایط نوری مساعد عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارند.

عکاسی در نور روز و شب با دوربین تله فوتو

تصویر شماره 1

در بخش بزرگ نمایی، بهترین عملکرد را بدون تردید گلکسی S21 اولترا دارد و خب این موضوع دقت خاصی را هم نمی طلبد و صرف یک نگاه جزئی به تصاویر ثبت شده هم این نتیجه گیری را تایید می کند. آیفون 12 پرو مکس و وان پلاس 9 پرو اما برای تصاحب جایگاه دومی عملکرد جالبی داشتند. مثلا همانطور که در تصویر بالا نگاه می کنید که با زوم 10 برابری به ثبت رسیده، عملکرد وان پلاس 9 پرو بهتر بوده.

تصویر شماره 2

در تصویر بالا که در نور شب و باز هم در بزرگ نمایی 10 برابری به ثبت رسیده، سوا از گلکسی S21 اولترا که با اختلاف بهترین عملکرد را داشته، وان پلاس 9 پرو باز هم توانست از آیفون بهتر ظاهر شود و شکل طبیعی ساختمان و نمای آن را حفظ کند.

تصویر شماره 3

حال جالب اینجاست که در بزرگ نمایی 3 برابری، آیفون بهتر از وان پلاس ظاهر شده و اگرچه میزان بزرگ نمایی اپتیکال این گوشی نهایتا به 2.5 و کننده وان پلاس به 3 برابر می رسد، باز هم این آیفون 12 پرو مکس است که بهتر ظاهر می شود و تصویری با جزئیات بیشتر به ثبت می رساند. گلکسی S21 اولترا در این بخش هم بی رقیب باقی می ماند.

عکاسی پرتره

تصویر شماره 1

همانطور که می بینید، وان پلاس نتوانسته در تشخیص سوژه اصلی از پس زمینه عملکردی به خوبی گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس داشته باشد و به اشتباه، بخشی از شلوار و کاپشن را هم به عنوان پس زمینه تشخیص داده و محو کرد. اگرچه این اتفاق در همه شرایط رخ نمی دهد اما به نظر می رسد در ثبت تصاویر پرتره، گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس، به خصوص آیفون قابل اعتمادتر باشند.

تصویر شماره 2

وقتی فاصله را کمی بیشتر کردیم تا تصویر عریض تری به ثبت برسد، وان پلاس 9 پرو بخشی از سر سوژه اصلی را همراه با پس زمینه محو کرد. به همین خاطر تصویر عملا خاصیت خود را از دست می دهد. در تصویر ثبت شده توسط کننده اپل هم اندکی جلوه مصنوعی را شاهد هستیم اما خب در محو کردن پس زمینه عملکرد این گوشی عالی است. در مجموع اما کننده کره ای ها بود که بدون هیچگونه مسئله ای توانست بهترین تصویر را چه در تشخیص سوژه از پس زمینه و چه در نمایش جزئیات به ثبت برساند.

عکاسی در نور شب

تصویر شماره 1

اما وقتی به عکاسی در نور شب می رسیم، رفتار سه گوشی در جذب نور در شرایط نوری نامساعد کاملا خود را نشان می دهد. در این تصاویر که در حالت اتوماتیک به ثبت رسیده اند (حالت شب به صورت دستی فعال نشده)، عملکرد آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا بهتر از وان پلاس 9 پرو به نظر می رسد چرا که تصاویر ثبت شده توسط دوربین این دو گوشی در نور شب روشن تر است. خصوصا آیفون که به لطف گشودگی دیافراگم بازتر خود می تواند نور بیشتری را هم جذب کند. اما اگر به شکل دیگری به این تصاویر نگاه کنیم، می بینیم که وان پلاس هم شانس برنده شدن دارد.

اول اینکه تصویر در نور شب و در حالت معمولی به ثبت رسیده. بنابراین وان پلاس توانسته در نمایش طبیعی و دقیق محیط عملکرد بهتری داشته باشد و نزدیک ترین چیزی را به ثبت برساند که در محیط واقعی دیده می شود. جزئیات هم به شکل بسیار خوبی در این تصویر به نمایش درآمده و در وقع حس و حال عکاسی در شب بیشتر در نمونه ثبت شده توسط دوربین وان پلاس 9 پرو به کاربر القا می شود.

تصویر شماره 2

این هم یک نمونه تصویر دیگر با حالت مشابه است که باز هم کننده وان پلاس بود که پیروز شد شفاف ترین و باجزئیات ترین تصویر را در مقایسه با دو گوشی دیگر به ثبت برساند. اگرچه از لحاظ روشنایی، گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس به این گوشی فزونی دارند.

تصویر شماره 3

تصویر بالا هم در نوع خود جالب است. اگرچه تصاویر ثبت شده از لحاظ میزان جزئیات تقریبا برابر هستند اما با یک نگاه جزئی می توان به خوبی متوجه این موضوع شد که آیفون 12 پرو مکس در ایجاد تعادل رنگ سفید کاملا به دردسر افتاده و ساختمانی را که دیوارهای سفید رنگی دارد، کاملا به رنگ زرد به نمایش درآورده و در واقع باید گفت تصویر را خراب کرده است.

میزان کنتراست تصویر ثبت شده توسط آیفون هم به شدت بالاست به طوری که در گوشه های تصویر، درختان کاملا تیره به ثبت رسیده اند. اگرچه کننده سامسونگ عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت و خصوصا در کنتراست تصویر تعادل بی نظیری ارائه داد، اما از لحاظ نمایش جزئیات و درخشندگی، وان پلاس 9 پرو بود که بهتر ظاهر شد و در صدر قرار گرفت.

تصویر شماره 4

تصویر بالا بار دیگر ثابت می کند آیفون 12 پرو مکس در حالت عادی در نور شب، در تعادل رنگ سفید اصلا عملکرد خوبی از خود به جای نمی گذارد و تصویر را به نوعی نارنجی ثبت کرد که خب اصلا حتی نزدیک به واقعیت هم نبود. برای مشخص شدن برنده در این بخش باید به مقایسه عملکرد دوربین وان پلاس 9 پرو با گلکسی S21 اولترا بپردازیم. کننده سامسونگ تصویر روشن تر و جذاب تری را ثبت کرد و این مورد به وضوح مشخص است اما وان پلاس 9 پرو توانسته تصویری نزدیک به واقعیت را ثبت کند. بنابراین این شمایید که مشخص می کنید کدام را ترجیح می دهید؛ تصویری با تعادل عالی در تمامی زمینه ها یا تصویری با حال و هوای شب اما جزئیات و شفافیت بیشتر.

تصویر شماره 5

در این تصویر هم می بینیم اگرچه آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا تصویر روشن تری را به ثبت رساندند، اما این وان پلاس 9 پرو بود که تصویری نزدیک به واقعیت را به ثبت رساند. البته این یک نقطه ضعف هم به حساب می آید. چرا که ثبت تصویری نزدیک به واقعیت زمانی یک نکته مثبت است که تصویر ثبت شده در نور روز باشد.

معمولا در نور شب، کاربر به دنبال ثبت بیشترین جزئیات و در عین حال یک تعادل خوب در کنتراست، میزان نویز و گستره دینامیکی است. کاری که در درجه اول گلکسی S21 اولترا و سپس آیفون 12 پرو مکس در انجام آن بهتر هستند. وان پلاس 9 پرو تصویر واقعی تری را ثبت می کند که جزئیات بسیار خوبی هم دارند اما عملا باید قید مشاهده جزئیات در نقاط تیره را بزنید. حتی در کنترل نقاط روشن هم گلکسی S21 اولترا است که بهتر عمل می کند. این موضوع را می توانید از نام فروشگاه در پایین ساختمان به خوبی متوجه شوید.

تصویر شماره 6

با نگاهی به تصویر بالا اما کاملا مشخص است که گاهی اوقات گوشی ها عملکرد پایداری از خود به نمایش نمی گذارند و متفاوت ظاهر می شوند. مثلا در اینجا وان پلاس 9 پرو است که تصویری با سایه شدید قرمز به ثبت رسانده؛ اما از طرفی آیفون 12 پرو مکس در تعادل نور سفید به نسبت تصاویری که پیش تر به ثبت رساند اندکی بهتر ظاهر شد. در مجموع روشن ترین تصویر را گلکسی S21 اولترا به ثبت رساند که در ثبت تمامی تصاویر، عملکرد پایداری هم به نسبت دو گوشی دیگر داشت.

عکاسی با دوربین سلفی

تصویر شماره 1

اما می رسیم به دوربین سلفی؛ جایی که در مقایسه های اخیر هم دیده بودیم که گلکسی S21 اولترا یک گوشی کم نظیر در این بخش در تمامی شرایط نوری است. حال باید دید آیا وان پلاس 9 پرو با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی خود می توامد در مقابل دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی کننده کره ای ها خودی نشان دهد یا خیر.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به نظر می رسد وان پلاس 9 پرو هم نمی تواند S21 اولترا را شکست دهد. اولین چیزی که توجه را به خود جلب می کند، تصویر عریض تری است که S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس به ثبت رسانده اند. قابلیتی که به خصوص حین عکاسی سلفی از چند نفر کاربرد خود را نشان می دهد. گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس همچنین گزینه عکاسی کلوز-آپ برای عکاسی از یک نفر را هم در اختیار کاربر قرار می دهند در حالی که وان پلاس 9 پرو متاسفانه از این قابلیت بی بهره است.

اگرچه در مجموع عملکرد هر سه گوشی عالی بود اما پوست صورت در تصویر ثبت شده توسط دوربین سلفی وان پلاس 9 پرو کمی رنگ پریده و غیرطبیعی به نمایش درآمده و در آیفون 12 پرو مکس هم تمایل به رنگ نارنجی را شاهد هستیم. در این بین مطابق انتظار S21 اولترا بود که تصویر بی نقصی را به نسبت سایر گوشی ها به ثبت رساند.

تصویر شماره 2

در تصویر دوم، می بینیم که گاهی اوقات تصاویر سلفی ثبت شده در وان پلاس 9 پرو بیش از حد روشن ثبت می شوند. این موضوع را می توانید در رنگ پوست سوژه به صورت محسوسی مشاهده کنید. جایی که رنگ پوست کاملا سفید به نظر می رسد. گلکسی و آیفون در این بخش بهتر ظاهر شدند و تعادل بیشتری را در تصویر ثبت شده توسط دوربین سلفی این دو گوشی شاهد هستیم.

تصویر شماره 3

در عکاسی سفلی در نور شب هم بدون هیچ شک و تردیدی می توان گفت گلکسی S21 اولترا بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته. اما تصویری که آیفون 12 پرو مکس ثبت کرده روشن تر است و رنگ لباس سوژه هم بیشتر خود را شان می دهد. اما خب به همان میزان، نویز بیشتری هم در این تصویر دیده می شود. به صورت کلی تعادل بسیار خوبی در تصویر ثبت شده توسط کننده سامسونگ دیده می شود؛ از میزان روشنایی گرفته تا نمایش جزئیات، رنگ پوست سوژه و کنترل میزان نویز. وان پلاس 9 پرو هم با عملکرد متوسط در رده سوم قرار می گیرد.

عکاسی با دوربین فوق عریض

تصویر شماره 1

اما می رسیم به بخشی که در ابتدا هم گفته بودیم نقطه قوت وان پلاس 9 پرو است. دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی که شرکت چینی در مراسم معارفه تعریف و تمجید زیادی از آن به عمل آورد و حالا بی صبرانه منتظریم ببینیم آیا در عمل هم عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد یا خیر.

در تصویر بالا به وضوح مشخص است که تصویر فوق عریض ثبت شده توسط وان پلاس 9 پرو از دو تصویر دیگر زاویه کمتری را پوشش می دهد و خب طبیعی است که در این حالت زیاد درگیر اعوجاج تصویر هم نشود. اما به وضوح مشخص است که دوربین فوق عریض وان پلاس 9 پرو توانسته تصویر روشن تر و زیباتری را به ثبت برساند.

تصویر شماره 2

در این تصویر هم به خوبی می توان تفاوت عملکرد این دوربین با دوربین اصلی را در نمایش رنگ سبز مشاهده کرد. با این حال در مجموع وان پلاس 9 پرو توانست تصویر بسیار خوبی را به ثبت برساند که هم زیباست و هم جزئیات زیادی را شامل می شود. همچنین روشن ترین تصویر را کننده وان پلاس به ثبت رسانده و این مورد به وضوح مشخص است.

تصویر شماره 3

اما قدرت واقعی دوربین فوق عریض وان پلاس در ثبت تصویر در نور شب بیشتر به چشم می آید. همانطور که گفته شد، این دوربین می تواند در نور روز تصاویر روشن تری را به نسبت رقبا به ثبت برساند که ظاهرا این فزونی در نور شب هم حفظ می شود و تصویر روشن و پرجزئیاتی را از این گوشی شاهد هستیم. در عین حال تصویر ثبت شده توسط این دوربین در نور شب به واقعیت هم نزدیک است. این در حالی است که آیفون 12 علی رغم ثبت تصویری روشن، نتوانسته تعادل خوبی در نمایش رنگ سفید داشته باشد.

تصویر شماره 4

در تصویر دومی که در نور شب به ثبت رسیده، می بینیم که وان پلاس 9 پرو باز هم انتخاب اول ما خواهد بود. البته در این تصویر آیفون 12 پرو مکس تصویر روشن تری را به ثبت رساند اما روشنایی تصویر به اندازه ای است که گویا در نور روز به ثبت رسیده. البته این یک فزونی هم به حساب می آید منتها اگر در نظر دارید تصویری را ثبت کنید که هم جزئیات خوبی داشته باشد و هم حال و هوای شب را به شما القا کند، وان پلاس 9 پرو انتخاب اول خواهد بود. کننده سامسونگ هم تصویر بسیار تیره ای را به ثبت رساند و به همین خاطر در رده سوم قرار می گیرد.

تصویر شماره 5

در نهایت می رسیم به تصویر نهایی که خب مانند تصویر شماره 4، آیفون روشن ترین تصویر را به ثبت رساند. بنابراین نتیجه مقایسه در این بخش مشابه همان تصویر است. اگر تمایل دارید دوربین فوق عریض تصویر روشنی را ثبت کند، آیفون 12 پرو مکس برنده این بخش خواهد بود. در غیر این صورت وان پلاس 9 پرو به عنوان محصولی با بیشترین تعادل در ثبت تصویر فوق عریض در شب، می تواند انتخاب ایده آل تری باشد. کننده سامسونگ بار دیگر با ثبت تصویری نسبتا تاریک، در رده آخر قرار می گیرد.

نتیجه

اما می رسیم به پاسخ این پرسش که در ابتدا مطرح شد؛ آیا وان پلاس توانسته با دوربین های جدید خود، در مقابل قدرتمندترین های بازار قدم علم کند؟ به نوعی می توان گفت بله. در بیشتر بخش ها وان پلاس 9 پرو عملکرد کم نظیری را از خود به نمایش گذاشت و در برخی مواقع حتی از گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس هم بهتر ظاهر شد.

گاهی اوقات هم نمی شد کننده چینی ها را رقیب خوبی برای دو گوشی دیگر در نظر گرفت. مثلا در حالت پرتره که عملکرد وان پلاس در مجموع قابل مقایسه با دو گوشی دیگر نبود. عملکرد پایداری را هم در این بخش از این گوشی شاهد نبودیم. مثلا عمدتا مشکل در شناخت پس زمینه از سوژه اصلی دیده می شد، اما گاهی اوقات تصاویر بیش از حد روشن به نمایش گذاشته می شد و در برخی مواقع هم آنقدر همه چیز خوب بود که باعث تعجب می شد. البته موارد اینچنینی کاملا طبیعی است.

اما آنچه که بیشتر از همه اهمیت دارد این است که وان پلاس پیروز شده کننده ارزشمند و قدرتمندی را برای سال 2021 و برای رقابت با پرچم داران خوب بازار عرضه کند. کاربران نباید هیچ نگرانی از بابت عملکرد دوربین این گوشی داشته باشند. شاید گلکسی S21 و آیفون 12 پرو مکس در مجموع گوشی های بهتری در این بخش باشند اما هیچوقت این فاصله آنقدری نبود که بخواهیم عملکرد این گوشی خوب را ناامیدکننده بدانیم.

با در نظر دریافت تصاویر بالا، فکر می کنید کدام گوشی پیروز شده عملکرد بهتری در عکاسی داشته باشد؟ وان پلاس 9 پرو، گلکسی S21 اولترا یا آیفون 12 پرو مکس؟

  • تست مقاومت وان پلاس 9 پرو در مقابل خط و خش و خمیدگی

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1587

به "مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید