مردم خویشتنداری نمایند، 1.5 میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند

به گزارش صنایع 90، وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت گذاری در بازار مسکن گفت: بازار مسکن متأثر از بازارهای موازی است و در اختیار بخش مسکن نیست امیدواریم در فرایند التهاب آوری که در کشور رخ می دهد مردم خویشتنداری داشته باشند تا بازارهای پرالتهاب آرام گردد و از شرایط نرمالی برخوردار شویم.

مردم خویشتنداری نمایند، 1.5 میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: نقش تعاون را به عنوان گسترده ترین نهاد مردمی در اقتصاد کشور ارج می نهیم.

اسلامی اضافه نمود: در شرایطی که اقتصاد جهانی متأثر از شیوع کرونا در راستا رشد منفی است، در کشور ما اقتصاد در حرکت است.

وی گفت: محصولات و دستاوردهای تکنولوژی و صنعتی ما در حوزه ساختمان و تأسیسات محدود به بازارهای داخلی نیست و ما بازارهای صادراتی وسیعی در اختیار داریم که با رشد فراوری و رعایت الزامات و استانداردهای ملی و بین المللی می توانیم سهم بازار را گسترش دهیم و با رعایت اخلاق حرفه ای در بحث کیفیت این بازارها را پایدار نگه داریم و از این طریق اشتغال و فراوری در این عرصه رونق پیدا کند.

اسلامی با تأکید بر نقش تعاون در اقتصاد ابراز داشت: نقش تعاون را به عنوان گسترده ترین نهاد مردمی در مالی کشور هست ارج می نهیم و برای اینکه تعاون توسعه پیدا کند تفاهم نامه ای هم با اتاق تعاون منعقد کردیم و امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم گام های مؤثری برداریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: چند انتظار مهمی که در امسال در بخش ساختمان و مسکن داریم و به طور مشترک با وزارت صمت دنبال می کنیم، این است به طور روزافزون بتوانیم در جهت ارتقای کیفی محصولات و پایدارسازی فراوری اقدام کنیم و پشتیبانی وزارت صمت و راه و شهرسازی در دولت، موجب گردد قیمت نهاده های این حوزه به صورت کنترل شده باشد و مزیت های ساخت وساز و جریان فراوری مسکن برای جامعه هدف را بتواند تسهیل کند؛ به نحوی که با یک نظام کنترل شده بتوانیم جریان فراوری را به صرف اصلاح سازنده و ملت رعایت کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی های روز در جهت عایق سازی، بهینه سازی و کنترل پرت انرژی و پرت مصالح نکته حائز اهمیت دوم است که با الزامات فنی و مقررات ملی که در وزارت راه منتشر شده بخصوص کنترل برای آسیب پذیری از زلزله و تلفات انرژی بتوانیم کنترل مصرف انرژی و مقاوم سازی ساختمان ها را با تکنولوژی روز بتوانیم انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: صنعتی سازی به معنای واقعی کلمه نکته سوم است، اینکه بتوانیم با حداقل مزاحمت برای کسانی که در همسایگی ساخت وساز قرار دارند اقلام و اجزا ساختمان را در کارخانه های فراوری کنیم و در سر ساختمان اقدام به نصب کنیم.

اسلامی درباره ارسال پیامک خانه های خالی گفت: در بحث مالکینی که بیش از یک واحد دارند، حدود 1.5 میلیون نفر شناسایی شدند که برایشان پیامک ارسال شده و اکنون در آستانه بازخوردگیری هستیم و مردم هم به سایت مراجعه می نمایند هم به پیامک ها پاسخ می دهند.

وی اضافه نمود: معتقدم در طول تاریخ کشور یک فرصت طلایی بوده که توانستیم از آن استفاده کنیم و به محض اینکه راستی آزمایی ها به پایان برسد، سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه های اخذ مالیات اقدام خواهد نمود.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت گذاری در بازار مسکن گفت: بازار مسکن متأثر از بازارهای موازی است و در اختیار بخش مسکن نیست امیدواریم در فرایند التهاب آوری که در کشور رخ می دهد مردم خویشتنداری داشته باشند تا بازارهای پرالتهاب آرام گردد و از شرایط نرمالی برخوردار شویم.

وی گفت: سقوط دلار در برابر طلا و سقوط ارزش پول ملی خیلی از کشورها و رشد اقتصاد منفی چیزی است که گریبانگیر جهانی شده و در کشور ما مسائل متفاوتی بر آن عارض شده است.

اسلامی توضیح داد: ما در این راستا به بحث اجاره بها ورود کردیم و اولین بار بود که دولت در زمینه اجاره ها مداخله و افزایش قیمت ها را کنترل کرد که اقدامی موثر و نتیجه بخش بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر مردم شکایتی در این زمینه دارند طی تعامل با شورای حل اختلاف مساله مستاجران دیده شده است.

وی با اشاره به شروع پرداخت وام ودیعه مسکن از بانک هایی که در این امر پیشتاز بودند قدردانی و ابرازامیدواری کرد که سایر بانکها نیز در این خصوص همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند تا مردمی که واجد شرایط هستند بتوانند وام خود را دریافت نمایند.

اسلامی در عین حال با تأکید بر صنعتی سازی ساخت وسازها در کشور گفت: توجه به صنعتی سازی موجب رونق فراوری مسکن و ساخت وساز و سریع سازی مسکن و متناسب سازی قیمتها می گردد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور بازارهای صادراتی فراوانی دارد گفت: محصولات داخلی ما قدرت رقابت با بازارهای جهانی را دارند و ما باید با تکیه بر استانداردهای جهانی به سمت تکنولوژی های روز برویم و بهینه سازی و کیفی سازی را در دستور کار قرار بدهیم.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1190

به "مردم خویشتنداری نمایند، 1.5 میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم خویشتنداری نمایند، 1.5 میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید