محدودیت های سفر آلمانی ها تا ماه های بعد ادامه دارد

به گزارش صنایع 90، در عملیات وزارت خارجه آلمان که پس از شیوع کرونا اجرا شد، با حدود 250 پرواز از 62 کشور دنیا در حدود 5 هزار شهروند اروپایی و بیش از 240 هزار شهروند آلمانی به کشورهای خود بازگشتند.

محدودیت های سفر آلمانی ها تا ماه های بعد ادامه دارد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که محدودیت های سفر داخلی و خارجی شهروندان همچنان تا ماه های آینده برقرار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، روز یکشنبه خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: تنها زمانی که مردم بتوانند نه تنها به خارج سفر نمایند، بلکه با امنیت کافی نیز بازگردند هشدارهای سفر را کاهش می دهیم.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات (SPD) در گفت وگو با گروه رسانه ای فونکه (Funke) با بیان این که برداشتن محدودیت ها نباید سریع اتفاق بیافتد اضافه نمود: ما نمی توانیم و نمی خواهیم یک چهارم میلیون نفر را در تعطیلات تابستان برگردانیم.

صدراعظم آلمان آنگلا مرکل و نخست وزیران ایالت های فدرال در فروردین ماه تصمیم به اجرای محدودیت های گسترده از جمله آزادی جابجایی به دلیل شیوع کرونا گرفتند. هرچند بعضی از این محدودیت ها در حال حاضر برداشته شده است، اما محدودیت های تماس هنوز هم اعمال می گردد.

همچنین هشدار سفر به سراسر دنیا از سوی وزارت خارجه آلمان همچنان به قوت خود باقی است و آن را در روز چهارشنبه تا نیمه ژوئن (اواخر خرداد) تمدید نموده و از سوی دیگر تعطیلات تابستانی در بعضی ایالت ها در سرانجام ماه ژوئن شروع می گردد.

این در حالی است که چند صد نفر روز شنبه برای اعتراض به این شرایط، به خیابانهای برلین آمدند. در یک راهپیمایی مشابه در اشتوتگارت نیز حدود 5 هزار نفر تظاهرات کردند و حرکت های اعتراضی مشابه کم و بیش در شهرهای دیگر آلمان نیز انجام گرفته است.

وزیر خارجه آلمان پیشتر نیز یادآور شده بود که سال جاری خبری از تعطیلاتی عادی در سواحلی که پر از جهانگرد هستند چه در اروپا و چه در دیگر کشورهای دنیا نیست.

به گفته وی اکنون باید در این باره که آیا اصلا شرایط و چارچوبی برای اجازه دادن به شهروندان برای سفر کردن به دیگر کشورها وجود دارد، تصمیم گیری کرد.

ماس به بزرگترین عملیات آلمان برای بازگرداندن شهروندان این کشور که در اثر شیوع کرونا، لغو پروازها و بستن مرزها در خارج از آلمان زمین گیر شده بودند، اشاره نمود و گفت قرار نیست بار دیگر چنین عملیاتی برای بازگرداندن شهروندان اجرا گردد.

در عملیات وزارت خارجه آلمان که پس از شیوع کرونا اجرا شد، با حدود 250 پرواز از 62 کشور دنیا در حدود 5 هزار شهروند اروپایی و بیش از 240 هزار شهروند آلمانی به کشورهای خود بازگشتند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 972

به "محدودیت های سفر آلمانی ها تا ماه های بعد ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های سفر آلمانی ها تا ماه های بعد ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید