ماده محرک دستمال را بیشتر بشناسید

به گزارش صنایع 90، دستمال جزء مواد اعتیاد آور محسوب می گردد که در این گزارش به اثرات سوء آن اشاره شده است.

ماده محرک دستمال را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرنگار ، دستمال، نام یک ماده محرک است که نامش کمی عجیب است اما چند سالی است که در بین جوانان مصرف این ماده دیده می گردد چراکه قیمت بسیار پایینی دارد.

این ماده یعنی دستمال که به آن دستمال مرطوب هم می گویند زیر مجموعه مواد محرک اعصاب صنعتی است که با آن NPS می گویند، این ماده که مانند حشیش، گل در شرایط صنعتی ساخته می گردد و توهم زاست 20 تا 80 برابر قوی تر از حشیش عمل می نماید وقتی یک ماده محرکی قوی باشد طبیعتا افراد را در مدت کوتاه تری تحت تاثیر می گذارد و به سمت اعتیاد و تخریب بیشتر و بیشتر می برد.

پایین بودن قیمت این ماده باعث شده که قشر فقیر و پایین جامعه به سمت مصرف آن بروند که این نشانه در خطر بودن جامعه است چراکه زمانی که ماده محرکی آن هم با چنین قدرتی قیمت کمی داشته باشد باعث می گردد دانش آموزان و نوجوانان برای خرید و مصرف آن اقدام نمایند.

طریقه استفاده از آن مانند حشیش است، یعنی کمی از دستمال را جدا نموده، خرد می نمایند و با توتون سیگار مخلوط نموده و آن را می کشند.این مواد در قالب دستمال، قرص، اسپری و ... عرضه می شوند و حتی ممکن است این مواد در آینده بیشتر در غالب عطریات و بخور و ... مصرف گردد که باید مراقب این ها باشیم.

شکل ظاهری این ماده مخدر معمولا به شکل دستمال مرطوب که برای پاک کردن آرایش خانم ها استفاده می گردد، است.

بیشترین آثار منفی این ماده محرک توهم زا بودن آن است و هرچه قدر بیشتر مصرف گردد، توهم نیز بیشتر خواهد بود و ممکن است فرد با مصرف مداوم بدبین هم گردد. دستمال بسیار خطرناک بوده و این ماده ممکن است حتی با یک بار مصرف، اعتیاد ایجاد کند و مطلقا باید از مصرف آن پرهیز گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 990

به "ماده محرک دستمال را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده محرک دستمال را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید