تور سریلانکا ارزان: ماجراجویی و تمدد اعصاب در سریلانکا

به گزارش صنایع 90، گشت و گذار در سریلانکا

با وجود تاریخ جنگ های داخلی، سونامی وحشتناک سال 2004 و سیل های اخیر و کشنده ای که در سریلانکا اتفاق افتاده در این کشور، مردم همچنان امیدوار و مصمم به آینده می نگرند. آن ها نسبت به میراث کشور خود مغرور بوده و چشم انتظار یک لبخند از شما هستند و زمانی که به آن ها لبخند می زنید، آن را به سرعت با لبخندی دیگر به شما باز می گردانند. در این جا خبرنگاران پیشنهاداتی را برای گشت و گذار و تمدد اعصاب در سریلانکا پیشنهاد می نماید:

تور سریلانکا ارزان: ماجراجویی و تمدد اعصاب در سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به سمت نووارا الیا (Nuwara Eliya)

شما می توانید در سفر به سریلانکا بعد از بازدید از کاندی ماشینی اجاره نموده و به سمت نووارا الیا، قلب فراوری چای سریلانکا، بروید. خود شهر چیز قابل توجهی ندارد اما منظره طبیعت اطراف و ردیف های منظم و پیاپی بوته های چای، در جاده منتهی به شهر خیره کننده است. در این شهر، می توان اقامت گاه کارخانه چای را محلی گردشگری دانست که می توانید در آن اتاقی راحت برای استراحت اجاره کنید که در وسط مزارع چای قرار گرفته است. جاده نوارا الیا به سمت تیساماهاراما بسیار بد، پر پیچ و خم و پر دست انداز است اما در عوض شما در انتها جهت می توانید یک گردش در پارک ملی یالا (Yala National Park) داشته و در صورت خوش شانس بودن، با جانورانی مانند فیل، پرندگان استوایی، مارمولک های بزرگ و احیانا پلنگ روبرو شوید. دو شب را در تیسا (Tissa) برترین اقامت گاهی که می تواند برنامه سیاحت و سافاری در جنگل را برای تان فراهم کند مانده و برای صبح روز بعد خودرو دیگری رزرو کنید.

تمدد اعصاب در سواحل جنوبی

پس از عبور از جاده هایی پر دست انداز و یک گشت و گذار در جهتهای خاکی جنگل، اکنون زمان استراحت در منطقه ها ساحلی جنوبی به مدت چهار روز است که مناظری شبیه به کارت پستال ها داشته و برترین سواحل جنوب شرقی آسیا محسوب می شوند. به ساحل آرام و زیبای گویامبوکا (Goyambokka) در تانگالا (Tangalla) رفته و یا به سمت غرب رفته در ساحل میریسا (Mirissa) که مورد علاقه بک پکرها است بروید. گزینه دیگر پیش روی شما ساحل اوناواتونا (Unawatuna) محسوب می گردد که پیشرفته ترین ساحل اقامت گاهی سریلانکا محسوب می گردد.

این وسوسه همیشه وجود دارد که دوست ندارید ساحل را ترک کنید و همیشه در آنجا بمانید. اما بهتر است به خود فرصت حضور در فضای زیبای شهر گالا (Galle) را برای دو روز داده در قلعه قدیمی این شهر پرسه بزنید. در این محل روستاییان با دوچرخه های خود در حال تردد بوده و گاوها و بزها در اطراف پرسه می زنند و شما فرصت تماشا گالری های هنری داشته و هر روز صبح صدای اذان از مساجد شهر در منطقه ها اطراف قلعه طنین می اندازد. در این محل Mamas Guest House برترین غذاهای شهر را ارائه داده و بعلاوه اتاق هایی تمیز، بزرگ و راحت دارد. در پایان، اقامت خود در سریلانکا را با سفری نشاط انگیز در سواحل اقیانوس هند از گالا به کلمبو پایان دهید. این جهت همان جاده ای است که پل تروکس (Paul Theroux) در نوشته خود با عنوان بازار بزرگ راه آهن (Great Railway Bazaar) به آن اشاره نموده است. احتمالا پس از 2 هفته ماجراجویی شما خسته و از پای درآمده هستید اما در عین حال از بازگشت چندان شاد نخواهید بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2024

به "تور سریلانکا ارزان: ماجراجویی و تمدد اعصاب در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: ماجراجویی و تمدد اعصاب در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید