فروش و بازاریابی مهم ترین مشکل هنرمندان صنایع دستی است

به گزارش صنایع 90، هنرمند و مدرس رشته معرق و منبت گفت: فروش و بازاریابی مهم ترین مشکل هنرمندان صنایع دستی است.

فروش و بازاریابی مهم ترین مشکل هنرمندان صنایع دستی است

احمد بهجت هنرمند و مدرس رشته معرق و منبت در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: خوشبختانه علاقه مندی به صنایع دستی در بین جوانان افزایش یافته است اما موضوع مهم اینجاست که بازار فروش مناسب برای فراوریات صنایع دستی ایجاد گردد.

او ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه های صنایع دستی در شهرها و استانها به صورت ملی و محلی برگزار می گردد، نمایشگاه ملی صنایع دستی هم که هر سال به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برپا می گردد فرصت خوبی برای معرفی و عرضه فراوریات هنرمندان این حوزه است.

بهجت توضیح داد: برپایی نمایشگاه بدون شک اقدامی خوب و مثبت است، اما اگر اطلاع رسانی درستی صورت نگیرد و علاقه مندان ندانند که نمایشگاهی با این ابعاد برگزار می گردد، سودی برای هنرمندان به دنبال ندارد.

این هنرمند و مدرس رشته معرق و منبت اضافه کرد: زمان برگزاری نمایشگاه ها هم باید به صورتی باشد که مغازه دارها امکان حضور و سفارش داشته باشند، انتخاب روزهای آخر هفته برای برپایی نمایشگاه بسیار مناسب است چراکه همه اقشار می توانند فرصت بازدید از فراوریات صنایع دستی را داشته باشند.

او یادآور شد: صنایع دستی ما ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد، در بسیاری از رشته های صنایع دستی امکان فراوری آثار کاربردی وجود دارد و به این موضوع باید بیش از پیش پرداخته گردد، استفاده از صنایع دستی در چیدمان منازل و فضاهای اقامتی موضوعی است که می تواند به رشد و رونق این حوزه یاری کند.

بهجت اضافه کرد: افراد بسیاری با علاقه و اشتیاق وارد حوزه صنایع دستی می شوند اما چون بازار فروش مناسب ندارند گاهی دیده می گردد که در این حوزه نمی مانند و یا کم کار می شوند.

هنرمند رشته معرق و منبت گفت: معاونت فعلی صنایع دستی نسبت به دوره های قبل دلسوزانه تر عمل می نماید و تمام کوشش خود را برای رشد و رونق صنایع دستی به کار بسته است، اما بعضی از موارد و موضوعات این حوزه خارج حیطه وظایف معاونت صنایع دستی است و همکاری و همراهی سایر دستگاه های را می طلبد.

او در خاتمه گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه ها اقدامی پسندیده و مثبت است اما معاونت صنایع دستی باید در انتخاب هنرمندان دقت نظر کافی را داشته باشد تا در حق هنرمندان اجحاف نگردد، باید کوشش گردد که اقلام متنوع صنایع دستی در نمایشگاه های خارجی حضور پیدا کند و همچنین افراد خبره و مسلط به زبان خارجی در غرفه ها برای ارتباط گیری با دیزاینرهای سایر کشورها، حضور داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 258

به "فروش و بازاریابی مهم ترین مشکل هنرمندان صنایع دستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش و بازاریابی مهم ترین مشکل هنرمندان صنایع دستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید