غفاری: دفاع نکردن نماینده ما از حق ایران در هیئت رئیسه AFC ضعف است، به جای پیش فعالی، پس فعال هستیم

به گزارش صنایع 90، حسن غفاری، کارشناس مسائل بین الملل در فوتبال معتقد است که نماینده ایران در هیئت رئیسه AFC می بایست از حق ایران در زمینه میزبانی دفاع می کرد.

غفاری: دفاع نکردن نماینده ما از حق ایران در هیئت رئیسه AFC ضعف است، به جای پیش فعالی، پس فعال هستیم

حسن غفاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره بحث سپردن میزبانی دیدارهای گروه C انتخابی جام دنیای 2022 به بحرین گفت: چند موضوع در این زمینه مطرح است، از جمله اینکه ما هیچ موقع پیش فعال نیستیم و پس فعال هستیم. صبر می کنیم کشورهای دیگر لابی می نمایند، تصمیم گرفته می گردد و ما بعد از آن اقدام می کنیم. این یک نقطه ضعف در عملکرد ماست و از طرف دیگر فدراسیون این اواخر روی هوا بود، رئیس نداشت و همه درگیر برگزاری انتخابات بودند. به نظرم این راه سخت تر و گران تری است که بخواهیم پس از گرفته شدن یک تصمیم اقدام کنیم و اقدامی از قبل انجام نداده باشیم.

وی اضافه کرد: هرگونه تصمیم درباره برگزاری مسابقات در فیفا و AFC در کمیته مسابقات گرفته می گردد و در اصل این مهم ترین کمیته محسوب می گردد. ما هم هیچ نماینده ای در این کمیته ها نداریم که از حق مان دفاع کند، با این حال هر تصمیمی در هر کمیته ای که گرفته گردد، توسط هیئت رئیسه باید مورد آنالیز قرار بگیرد که هیئت رئیسه آن را تأیید، رد یا اصلاح می نماید.

کارشناس مسائل بین الملل در فوتبال تأکید کرد: ما در هیئت رئیسه عضو (مهدی تاج) داریم که پنج نایب رئیس AFC هیئت رئیسه را تشکیل می دهند و یکی از این پنج نایب رئیس از کشور ماست. اگر عضو ما در هیئت رئیسه فعال، خوش صحبت و زبان بلد باشد، می تواند در هیئت رئیسه مقابل چنین تصمیمی از حقوق ایران دفاع کند و اجازه ندهد چنین تصمیمی گرفته گردد.

غفاری در واکنش به این مسئله که مهدی تاج عضو هیئت رئیسه AFC است و زبان انگلیسی نمی داند و با مترجم در جلسات حاضر می گردد، گفت: این یک نقطه ضعف است و حتی باید ببینیم آیا به جلسه رفته یا نه.

وی همچنین توضیح داد: این مسئله نیز باید آنالیز گردد که آیا چنین تصمیم فوتبالی بوده یا غیر فوتبالی؛ چون اگر بخواهیم تصمیم فوتبالی را بخواهیم آنالیز کنیم، بحرین ساختار فیزیکی قوی تر از ما یا برگزاری بهتر از ما ندارد. اگر در این زمینه ها بهتر از آنها نباشیم، قطعاً پایین تر نیستیم.

کارشناس مسائل بین الملل در فوتبال گفت: فکر می کنم مسئله کرونا هم یکی از فاکتورها در تصمیم گیری برای میزبانی بوده است. البته من در این زمینه اطلاع دقیقی از مکاتبات میان فدراسیون فوتبال و AFC ندارم، اما اگر این مسئله تأثیر داشته باشد، خب بحرین درصد بالاتری از شهروندان کشورش را واکسینه نموده است و جمعیت شان به اندازه یک استان ما هم نیست و به همین دلیل امکان ابتلای افراد در بحرین، کمتر است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1549

به "غفاری: دفاع نکردن نماینده ما از حق ایران در هیئت رئیسه AFC ضعف است، به جای پیش فعالی، پس فعال هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفاری: دفاع نکردن نماینده ما از حق ایران در هیئت رئیسه AFC ضعف است، به جای پیش فعالی، پس فعال هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید