عراق، تاکید بارزانی بر دادن فرصت به عبدالمهدی، دیدار سفیر جدید انگلیس با مالکی

به گزارش صنایع 90، سفر رئیس اقلیم کردستان به سلیمانیه، تاکید بارزانی بر دادن فرصت به عبدالمهدی برای اجرای برنامه اصلاحی، دیدار سفیر انگلیس با رئیس ائتلاف دولت قانون از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

عراق، تاکید بارزانی بر دادن فرصت به عبدالمهدی، دیدار سفیر جدید انگلیس با مالکی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت آمریکا در بغداد دلایل سفر معاون وزیرخارجه این کشور به عراق و به طور خاص به بغداد و اربیل را افشا کرد.

بر اساس گزارش الفرات، دفتر سخنگوی رسمی سفارت آمریکا در بیانیه ای خاطرنشان کرد جان رود معاون وزیر دفاع، طی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم نوامبر به بغداد و اربیل سفر کرد تا موضوع همکاری امنیتی آمریکا در منطقه و نقش ایالات متحده در ائتلاف بین المللی برای شکست داعش را آنالیز کند.

معاون وزیر دفاع آمریکا با عادل عبدالمهدی نخست وزیر و نجاح الشمری وزیر دفاع عراق در بغداد دیدار کرد ، وی همچنین در سفر به اربیل با خشنود بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و قباد طالبانی معاون نخست وزیر دیدارکرد.

این بیانیه مدعی شده است که در این دیدارها،معاون وزیر دفاع آمریکا به کوششهای مستمر و هدفمند برای تقویت شراکت و همکاری در زمینه دفاعی میان ایالات متحده و عراق و اهمیت روابط میان دو کشور و نیز همکاری دوجانبه مستمر در راستای حمایت از عراق یکپارچه و دموکراتیک شکوفا پرداخته است.

این بیانیه با نادیده دریافت دخالت های مستمر آمریکا در امور داخلی عراق مدعی شده است که معاون وزیر دفاع آمریکا بر حمایت ایالات متحده از ملت عراق که مبارزه می نماید تا کشورش از رفاه بدون فساد و دخالت خارجی بهره مند گردد، تاکید نمود.

سفر نچیروان بارزانی به سلیمانیه

رئیس اقلیم کردستان امروز سه شنبه وارد سلیمانیه شد. بارزانی در راس هیئت بلندپایه وارد سلیمانیه شد و به همراه معاونانش، چندین پرونده را در دفتر جنبش تغییر کردستان آنالیز خواهد نمود که مهمترین آن، اصلاح قانون اساسی و آنچه مربوط به دولت عادل عبدالمهدی است و نیز مسائل داخلی مربوط به اقلیم کردستان و سهم آن از بودجه فدرال اعلام شده است.

تاکید بارزانی بر دادن فرصت به عبدالمهدی برای اجرای برنامه اصلاحی

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر ضرورت دادن فرصت به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای اجرای برنامه اصلاحی تاکید نمود. بر اساس بیانیه دفتر خشنود بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، بارزانی امروز سه شنبه خانم استفانی مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه انگلیس و هیئت همراه وی را به حضور پذیرفت. بر اساس این بیانیه، در این دیدار آخرین تحولات صحنه عراق آنالیز و تاکید شد که بی ثباتی در عراق به نفع عراقی ها و همچنین به نفع منطقه نیست.

این بیانیه آورده است همچنین بر ضرورت اینکه به نخست وزیر عراق فرصتی برای برآوردن خواسته های مشروع و قانونی تظاهرات نمایندگان و اجرای بسته اصلاحی داده گردد، تاکید شد.

بر اساس این بیانیه، مقام انگلیسی بر حمایت انگلیس از برنامه اصلاحی دولت اقلیم کردستان به ویژه در ارتباط با وزارت پیشمرگه تاکید نمود.

مالکی به سفیر انگلیس چه گفت؟

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون امروز سه شنبه در دفتر خود، استفان هیکی سفیر جدید انگلیس در بغداد را به حضور پذیرفت که طی آن تحولات عراق و منطقه مورد آنالیز نهاده شد.

دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون در بیانیه ای آورده است مالکی ضمن خوشامد به سفیر جدید انگلیس برای وی در ماموریت جدید آرزوی موفقیت و بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه در تمام زمینه ها تاکید نمود.

بیانیه دفتر مالکی آورده است مالکی بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه در تمام زمینه ها تاکید نمود و گفت منطقه شاهد شرایط فوق العاده دشواری است و از بی ثباتی رنج می برد، پس از آنکه به میدانی برای نزاعات و صحنه ای برای تسویه حساب ها تبدیل شده است. اقتصاد، امنیت و ثبات مورد هدف نهاده شده است. مالکی بر حمایت خود از تمام راهکارها و راه حلهایی که می تواند کشور را از بحران کنونی خارج کند، تاکید نمود.

بیانیه دفتر مالکی آورده است : رئیس ائتلاف دولت قانون از همه خواست به مسئولیت های ملی خود عمل نموده و از خواسته های مشروع تظاهرات نمایندگان مسالمت جو بدون هرگونه وقت کشی و کوتاهی حمایت نمایند این بیانیه آورده است.

بر اساس این بیانیه، هیکی هم بر حمایت کشورش از دولت و ملت در تمام زمینه ها و به گونه ای که سبب تحقق ثبات داخلی و منطقه ای گردد، تاکید نمود.

شبکه الفرات همچنین از دیدار حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف النصر با برونو اوبر سفیر فرانسه در بغداد اطلاع داد.

در بیانیه دفتر العبادی آمده است حیدرالعبادی رئیس ائتلاف النصر، جنبش مردمی و وضعیت خارجی عراق را با سفیر فرانسه آنالیز کرد.

این بیانیه آورده است طی این نشست، اوضاع کشور و جنبش مردمی و خواسته های اصلاحی تظاهرات نمایندگان و اهمیت کوشش برای تحقق آن و وضعیت خارجی عراق و نیز روابط میان دو کشور و فعالیت شرکت های فرانسوی در بازسازی کشور آنالیز شد.

العبادی بر اهمیت برآورده شدن خواسته های تظاهرات نمایندگان مسالمت جو تاکید نمود. وی البته خواهان سلب اعتماد از دولت یا برکناری و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 596

به "عراق، تاکید بارزانی بر دادن فرصت به عبدالمهدی، دیدار سفیر جدید انگلیس با مالکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تاکید بارزانی بر دادن فرصت به عبدالمهدی، دیدار سفیر جدید انگلیس با مالکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید