سه قتل در نوروز پایتخت

به گزارش صنایع 90، نخستین روز های سال 1400 در پایتخت با اعلام خبر کشف چهار جسد به بازپرسان جنایی شروع شد: کشف جسد یک زن در حاشیه بزرگراه، قتل پسری جوان در خانه، مرگ عجیب مجری زن صداوسیما و جنایت یک افغانستانی که تیم جنایی را به صحنه حادثه کشاند.

سه قتل در نوروز پایتخت

چهارم فروردین - همسرکشی به خاطر طلاق

به گزارش ایران، سه روز نخست سال برای بازپرسان جنایی پایتخت بدون تماسی که خبر از وقوع جنایت بدهد گذشت، اما ساعت 8:30 دقیقه صبح چهارشنبه 4 فروردین یک کارگر شهرداری هراسان با پلیس تماس گرفت و از کشف جسد زنی ناشناس در فضای سبز کنار بزرگراه آزادگان در جهت غرب به شرق اطلاع داد. او به مأموران کلانتری 130 نازی آباد گفت: در حال کار در بوستان بودم که چشمم به نایلون مشکی بزرگی افتاد. فکر کردم داخلش زباله است می خواستم آن را از زمین بردارم که دیدم خیلی سنگین است. از روی کنجکاوی داخل آن را نگاه کردم که با جسد یک زن روبرو شدم.

گزارش کشف جسد به بازپرس محمد وهابی و تیم جنایی اعلام و تحقیقات در این باره شروع شد. با حضور تیم جنایی در محل، آن ها جسد زن جوان را که لباس های خانه به تن داشت مورد آنالیز قرار دادند. متخصصان پزشکی قانونی زمان تقریبی مرگ را حدود 48 ساعت قبل از کشف جسد اعلام کردند.

آثار کبودی روی بدن و گردن زن جوان، حکایت از درگیری و مرگ بر اثر خفگی داشت. به دستور بازپرس جنایی، جسد زن ناشناس برای معین شدن هویت و علت اصلی مرگ و شناسایی عامل یا عاملان آن به پزشکی قانونی منتقل شد. در حالی که تحقیقات از سوی تیم جنایی پایتخت برای رازگشایی از قتل زن ناشناس ادامه داشت، مرد جوانی به پلیس استان خوزستان رفت و به قتل همسرش اعتراف کرد.

او گفت: روز دوم فروردین، با همسرم به نام میترا بر سر مهریه و حق طلاق دعوایم شد. ناخواسته مشتی به صورت او زدم و بعد با دست گردن او را فشار دادم. آن لحظه عصبانی بودم و کنترلی بر رفتارم نداشتم به خودم که آمدم میترا دیگر نفس نمی کشید.

مرد 33 ساله ادامه داد: از ترس جسد را داخل دو پتو قرار داده و بعد جنازه میترا را داخل کیسه نایلونی گذاشتم. جسد را در صندوق عقب خودروی پرایدم گذاشتم و از پاکدشت که محل زندگی ام بود به راه افتادم و به تهران آمدم. بعد از آن جسد را در بوستانی کنار بزرگراه آزادگان، بیرون انداختم و به سمت خوزستان حرکت کردم. خانواده ام ساکن خوزستان هستند، می خواستم بچه سه ساله ام را به خانواده ام بسپارم و بعد از آن به اداره آگاهی بروم و خودم را معرفی کنم وقتی فرزندم را به خانواده ام سپردم به خاطر عذاب وجدان خودم را معرفی و به قتل اعتراف کردم.

با اعتراف مرد جوان، کارآگاهان اداره آگاهی خوزستان، در استعلام از پلیس پایتخت، به آنالیز صحت و سقم ادعای مرد جوان پرداختند. بدین ترتیب هویت و راز قتل زن ناشناس فاش شد. با توجه به اینکه جنایت در شهرستان پاکدشت ورامین اتفاق افتاده بود، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران با قرار عدم صلاحیت، پرونده را به دادسرای محل جنایت فرستاد.

ششم فروردین- قتل پسر جوان در خانه

ساعت 5 عصر آدینه 6 فروردین، گزارش قتل پسر جوانی در خانه اش به بازپرس و تیم جنایی اعلام شد. با اعلام این خبر، بازپرس صادقی راهی محل حادثه که طبقه سوم ساختمانی در یکی از خیابان های رودکی بود، شدند. در یکی از اتاق ها آن ها با جسد پسر 37 ساله در حالی روبرو شدند که کیسه نایلونی روی سرش کشیده شده و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

در تحقیقات معین شد که از زمان مرگ پسر جوان به نام پویا حدود 8 ساعت می گذرد. از آنجایی که پدر و مادر و برادر پویا، کر و لال بودند، صدای درگیری را نشنیده بودند و به همین دلیل در حالی که آن ها در خانه حضور داشتند، این جنایت اتفاق افتاده بود.

پدر پویا که چند ساعتی از پسرش بی خبر بوده، به اتاق او سر می زند که با جسد پسرش روبرو می گردد. با کشف جسد، تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه یافت.

اعتراف به قتل

در ادامه تحقیقات باتوجه به اینکه پدر مقتول توانایی صحبت کردن نداشت، از عروسش که کم شنوا بود خواسته شد تا برای تیم جنایی صحبت های پدرشوهرش را بازگو کند. مرد میانسال در تحقیقات گفت: ساعت 8 صبح روز حادثه برای خرید نان از خانه خارج شدم، اما نانوایی نان نداشت و من حدود 45 دقیقه بعد به ناچار به خانه برگشتم. زمانی که به خانه آمدم سه جفت کفش مقابل خانه ام دیدم که فهمیدم دوستان پسرم به آنجا آمده اند. به اتاقم رفتم و خوابیدم بعد که بیدار شدم با دایی پسرم که از 10 ماه قبل که همسرش را طلاق داده با ما زندگی می نماید صبحانه خوردیم و کمی استراحت کردیم. بعد به سراغ پسرم رفتم که دیدم فوت نموده است.

مرد میانسال در پاسخ به این سؤال که دوستان مقتول چه کسانی بودند، گفت: من دوستان پسرم را نمی شناسم. او با افراد زیادی در ارتباط بود و نمی دانم چه کسانی بودند.

اظهارات متناقض مرد میانسال و صحنه سازی برای اینکه مرگ پسر جوان خودکشی نشان داده گردد، احتمال جنایت خانوادگی را از سوی بازپرس جنایی عنوان کرد.

به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت دوربین های مداربسته اطراف محل سکونت آن ها مورد بازبینی نهاده شد. اما دوربین ها ورود و خروج دوستان پویا را ثبت ننموده بود و از سویی دوربین ها نشان می داد فردی که ظاهراً مرد بوده، اما مانتو و روسری زنانه به تن داشته با عجله از خانه خارج شده است. مدارکی که در تحقیقات به دست آمد نشان می داد پدر پویا واقعیت را بیان نمی نماید.

اجیر کردن قاتل

بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی، پدر مقتول بازداشت شد. مرد میانسال که کتمان حقیقت را بی نتیجه می دید به ناچار راز قتل پسرش را برملا کرد. وی گفت: از کار های پسرم پویا خسته شده بودم. بیش از 20 سال بود که به مواد مخدر اعتیاد داشت و برای تأمین هزینه مواد مخدر گاهی اوقات مرا کتک می زد. دیگر نمی توانستم رفتار های او را تحمل کنم به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفتم. ماجرا را با برادر خانمم که 10 ماهی بود ساکن خانه ام بود در میان گذاشتم و او قبول کرد که پویا را به قتل برساند.

او ادامه داد: روز حادثه با نقشه قبلی برادر همسرم، پویا را به قتل رساند و بعد هم لباس زنانه به تن کرد و از خانه خارج شد. با فرار او من سناریوی میهمان های ناشناس را عنوان کردم. اول می خواستم ماجرا را خودکشی جلوه دهم که پیروز نشدم و درنهایت هم ماجرای میهمان های ناشناس را بیان کردم.

با اعتراف پدر مقتول، تحقیقات برای دستگیری دایی فراری ادامه یافت و چهارشنبه گذشته مرد جوان در یکی از شهرستان های اطراف تهران بازداشت شد. متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

هفتم فروردین - مرگ عجیب مجری زن

مرگ آزاده نامداری، مجری سابق صداوسیما را شاید بتوان شوک خبری نوروز 1400 نامید؛ خبری که به سرعت در همه جا منتشر شد و در پایگاه های خبری و شبکه های مجازی میلیون ها بازدید کننده داشت. ساعت 5 بعدازظهر شنبه 7 فروردین، مادر و پدر آزاده که دو روز از دخترشان بی خبر بودند و تماس هایشان با او بی جواب مانده بود با نگرانی راهی خانه اش در طبقه هفتم یکی از برج های شهرک غرب تهران شدند و وقتی کسی در را باز نکرد خودشان به ناچار وارد خانه شدند و با جسد آزاده داخل سالن پذیرایی روی مبل رو به رو شدند.

با کشف جسد بلافاصله موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم آنالیز صحنه جنایت اعلام شد. دقایقی بعد، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، بازپرس صادقی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، تیم تشخیص هویت و پزشکی قانونی راهی محل شدند.

در آنالیز های اجرا شده معین شد که از زمان مرگ بیش از 24 ساعت می گذرد و همسر و دختر آزاده نیز پنجشنبه گذشته به شمال سفر نموده و مجری سابق به تنهایی در خانه اش بوده است. در بازرسی از خانه، داخل اتاق دخترش دفتری پیدا شد که آزاده خطاب به گندم 4 ساله اش نوشته و از دخترش حلالیت طلبیده بود.

همچنین در خانه تعدادی دارو های آرامبخش پیدا شد. به دستور بازپرس صادقی از شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات برای استعلام از پزشک آزاده نامداری ادامه دارد تا معین گردد این دارو ها برای مجری جوان تجویز شده است یا نه.

با تکمیل تحقیقات و پس از انجام کالبدشکافی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران درخصوص علت مرگ آزاده نامداری گفت: با آنالیز های همه جانبه اجرا شده از صحنه فوت خانم آزاده نامداری و معاینه جسد توسط پزشکی قانونی در محل فوت، با توجه به اینکه هیچ گونه آثار ضرب و جرح که دلالت بر وقوع قتل یا دگرکشی داشته باشد، به دست نیامد؛ بنابراین وقوع قتل یا دگرکشی کاملاً منتفی است.

محمد شهریاری ادامه داد: آنالیز اولیه پزشکی قانونی مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم شناسی متوفی است؛ بنابراین موضوع خودکشی به وسیله مصرف دارو های اعصاب و روان مطرح است که البته قطعیت این موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی قانونی در مورد نتایج آزمایش آسیب شناسی است.

11 فروردین - قتل در تهرانسر

ساعت 3:30 دقیقه ظهر چهارشنبه 11 فروردین، گزارش درگیری خیابانی پشت فروشگاهی در تهرانسر به مأموران پلیس اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر مأموران کلانتری 150 تهرانسر وارد عمل شدند. با حضور در محل آن ها با جسد خونین مرد 27 ساله در حالی روبرو شدند که عوامل این جنایت متواری شده بودند.

با مرگ مرد جوان، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم آنالیز صحنه جرم اعلام شد. لحظاتی بعد تیم جنایی در محل حاضر و در معاینات اولیه معین شد مرد افغان با ضربات متعدد چاقو و میله آهنی به قتل رسیده است.

به دستور بازپرس محمدجواد شفیعی جسد برای معین شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

در تحقیقات میدانی یکی از هم ولایتی های مقتول گفت: مقتول با سه نفر از هم ولایتی هایش درگیر شده و دو نفر از آن ها با ضربات چاقو و یکی دیگر با میله آهنی او را از پا درآوردند. به گفته وی، مقتول در افغانستان به یکی از ریش سفیدان قوم توهین نموده بود که همین مسأله انگیزه کینه و انتقام گیری آن ها شده بود. سه مرد افغان برای انتقام به تعقیب هم ولایتی خود پرداخته و او را که در ساختمانی نیمه ساز در همین حوالی کار می کرد پیدا نموده و به کام مرگ کشاندند.

به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات برای دستگیری سه عامل این جنایت ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1592

به "سه قتل در نوروز پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه قتل در نوروز پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید