سفر حج واجب نیازی به تضمین سرپرستان برای بازگشت کودک یا نوجوان ندارد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران : نمایندگان مجلس مصوب کردند برای مسافرت های واجب خارج از کشور کودک یا نوجوان مانند سفر حج، نیازی به ارائه تضمین جهت بازگشت وی از سوی سرپرستان نیست.

سفر حج واجب نیازی به تضمین سرپرستان برای بازگشت کودک یا نوجوان ندارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز مجلس، مواد دیگری از لایحه حمایت از بچه ها و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را که از شورای نگهبان اعاده شده بود، اصلاح کردند.

بهارستان نشینان در ماده 23 لایحه مذکور به منظور تامین نظر شورای نگهبان یک تبصره تحت عنوان تبصره 2 به این ماده الحاق کردند.

بنابراین، ماده 23 لایحه مذکور به توضیح ذیل اصلاح و این اصلاح با 150 رای موافق، 6 رای مخالف و 24 رای ممتنع به تصویب مجلس رسید.

ماده 23 - صدور گذرنامه و خروج کودک یا نوجوان تحت سرپرستی از کشور منوط به موافقت سرپرست منحصر یا سرپرستان و دادستان است. دادستان پس از جلب نظر کارشناسی سازمان با رعایت مصلحت، اتخاذ تصمیم می کند.

تبصره یک - چنانچه خروج از کشور در دوره آزمایشی باشد، سرپرست منحصر یا سرپرستان باید تضمینی مناسب جهت بازگشت کودک یا نوجوان تا انتها دوره آزمایشی، به دادستان بسپارد. در ضمن سازمان مکلف است به طریق اطمینان بخشی در مورد رعایت حقوق کودک یا نوجوان در خارج از کشور اقدام لازم را به عمل آورد.

تبصره 2 - در صورتی که مسافرت کودک و یا نوجوان به خارج از کشور واجب باشد مانند سفر حج تمتع؛ مفاد این ماده اجرا نخواهد شد. سرپرست یا سرپرستان در هر حال باید موضوع را به سازمان و دادستان اطلاع دهند.

همچنین بهارستان نشینان به منظور تامین نظر شورای نگهبان ماده 24 لایحه مذکور رحذف کردند.

در ماده 24 آمده بود کلیه قوانین و مقررات مربوط به احوال شخصیه ایرانیان غیرمسلمان، معتقد به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهور اسلامی ایران در مورد فرزندخواندگی همچنان معتبر خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 721

به "سفر حج واجب نیازی به تضمین سرپرستان برای بازگشت کودک یا نوجوان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر حج واجب نیازی به تضمین سرپرستان برای بازگشت کودک یا نوجوان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید