ساده ترین راه چاره کاهش وزن

به گزارش صنایع 90، محققان یکی از ساده ترین راه ها را برای کاهش وزن توصیه کردند.

ساده ترین راه چاره کاهش وزن

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج تازه ترین آنالیز انجام شده نشان می دهد خواب بیشتر شبانه به کاهش وزن یاری می نماید.

براساس این پژوهش که به وسیله محققان دانشاه شیکاگو انجام شده، افراد با افزایش حدود یک ساعت خواب شبانه کالری دریافتی خود را به طور میانه 270 کیلو کالری در روز کاهش دادند.

محققان تاکید می نمایند، افزایش خواب باید به برنامه های کاهش وزن اضافه گردد؛ در این تحقیق مدت زمان خواب و اندازه کالری دریافتی در بین 80 فرد دارای اضافه وزن پیگیری شد و نتایج نشان داد داوطلبانی که توانستند یک ساعت بیشتر بخوابند طور میانه 270 کالری کمتر در روز مصرف کردند.

کارشناسان ادعا کردند که اگر این فرایند پایدار بماند، منجر به کاهش وزنی معادل 8 تا 9 پوند (4 کیلوگرم) در سال می گردد. به گفته محققان، محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب یک عامل کلیدی در میان کسانی است که بهتر است یک ساعت بیشتر بخوابند. مطالعات قبلی نشان داده اند که نداشتن خواب کافی بر تنظیم اشتها تاثیر می گذارد و خطر افزایش وزن را افزایش می دهد.

استرا تاسالی، محقق این مطالعه و مدیر مرکز خواب UChicago در دانشگاه پزشکی شیکاگو ایالات متحده گفت: یافته های ما نشان می دهد خواب کافی می تواند در نبرد ما با اپیدمی چاقی در جامعه تغییر ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2030

به "ساده ترین راه چاره کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین راه چاره کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید