خبرنگاران ساخت پاسگاه محیط بانی شهرستان تفتان وارد فاز اجرایی شد

به گزارش صنایع 90، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ساخت پایگاه محیط بانی شهرستان تفتان با عنایت به پیگیری های صورت گرفته وارد فاز اجرایی شد.

خبرنگاران ساخت پاسگاه محیط بانی شهرستان تفتان وارد فاز اجرایی شد

وحید پورمردان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: ساخت پاسگاه محیط بانی محیط زیست در نزدیکی قله سرافزار تفتان و مناطق و طبیعت حوزه شهرستان خاش یکی از احتیاجهای مهم محیط زیست استان در این منطقه است.

وی اضافه کرد: در 6 سال گذشته محدوده زمین پاسگاه معین شده و تنها پی ریزی صورت گرفته بود که امیدواریم این مطالبه مردمی و زیست محیطی را بتوانیم در حداقل بازه زمانی به انتها برسانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه برنامه ها و تکمیل و ساخت ادارات جدید و پاسگاه های محیط بانی سراسر استان مانند پاسگاه زرآباد، پاسگاه تنگ، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلگان، بزمان و تفتان این اداره کل جذب اعتبارات مورد احتیاج را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین بیان نمود: سمینارهای سه روزه با مشارکت ادارات حفاظت محیط زیست و مراکز علمی کشور با هدف برنامه پایش محیط زیستی در چارچوب استاندارهای علمی بروز برگزار گردید.

پورمردان ادامه داد: این نشست ها بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ادارات حفاظت محیط زیست استان ها و معاونان پژوهشی دانشگاها و مراکز علمی کشور در زمینه تقویت و ساماندهی پایش محیط زیست در حوزه های محیط زیست دریایی، زیستگاه ها و محیط طبیعی و موضوع آلاینده ها و محیط زیست انسانی انجام شد.

وی گفت: همچنین بر محورهایی مانند تقویت هم افزایی، تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر برای فعالیت های مشترک با استفاده از ظرفیت های مراکز علمی و فنآوری نیز بحث و تاکید شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از جمله مباحث محوری طرح شده می توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست انسانی از قبیل هوا، انرژی و گرد و غبار، آب و خاک و مدیریت پسماند اشاره نمود.

وی اضافه کرد: از دیگر موضوعات مطروح شده با مراکز علمی و دانشگاهی کشور می توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست دریایی و تالاب ها و تبیین برنامه پایش محیط زیست طبیعی اشاره نمود.

پورمردان گفت: چارچوب برنامه های ارائه شده شامل معرفی اجمالی حوزه فعالیت، بیان اهم چالش های پایش محیط زیستی، خط مشی های سازمانی، برنامه ها و اولویت هایی با رویکرد تقویت و ساماندهی نظام پایش زیست محیطی با استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه ها، پارکهای علم وفن آوری بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1085

به "خبرنگاران ساخت پاسگاه محیط بانی شهرستان تفتان وارد فاز اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت پاسگاه محیط بانی شهرستان تفتان وارد فاز اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید