خبرنگاران زیارت اهل قبور؛ شاید وقتی دیگر

به گزارش صنایع 90، اصفهان- خبرنگاران- پس از قرمز شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در اصفهان در روزهای اخیر، مسوولان مربوطه توصیه می نمایند شهروندان برای زیارت اهل قبور رفتگان خود حضور در باغ رضوان و آرامستان های محلی را به حداقل رسانده و در روزهای هفته تقسیم نمایند.

خبرنگاران زیارت اهل قبور؛ شاید وقتی دیگر

تا به امروز 298 هزار و 909 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان باختگان کرونا به 16 هزار و 343 نفر رسیده است.

این فرایند همچنان ادامه داد و در روزهای اخیر شرایط شهر اصفهان و چندین شهرستان دیگر این استان از شرایط هشدار به قرمز و نارنجی تغییر یافته است.

اما موضوعی که بسیاری از مسوولان و حتی مردم بر آن تاکید دارند حضور مردم و تجمع در مراسم عروسی و عزاست که هربار به نحوی تعداد زیادی را درگیر این ویروس منحوس نموده و می نماید.

موضوعی که هنوز در بسیاری از شهرها فرهنگ حذف آن برای شهفرایندان جا نیفتاده و بر برگزاری آن تاکید دارند گویی این بیماری تنها گریبان دیگران را خواهد گرفته و خود از آن مصونند.

ولی به ناچار باید براساس قانون از اینگونه تجمع ها پیشگیری کرد.

چهارم فروردین ماه سال جاری بود که آرامستان اصفهان تعطیل شد و فقط تعداد اندکی برای خاکسپاری متوفیان خود اجازه حضور داشتند و در سرانجام فروردین و به دنبال کاهش میزان مبتلایان در اصفهان، ستاد استانی مقابله با کرونا بر بازگشایی آرامستان های اصفهان تصمیم گرفت.

دوباره از 15 تیرماه 99 برگزاری مجالس ختم و ترحیم در آرامستان های شهر براساس مصوبات ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مراسم تعطیل شده اما زیارت اهل قبور و خاکسپاری اموات همچنان انجام می گردد.

احمدرضا مرادی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شهفرایندان در زمان مراجعه به آرامستان باغ رضوان اصفهان اضافه کرد: فعلا تصمیمی بر تعطیلی باغ رضوان از سوی ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا اتخاذ و ابلاغ نشده است.

وی همچنین خاکسپاری متوفیان را با حضور حداقلی بازماندگان دانست و بیان نمود: به صورت جدی توصیه می گردد که شهفرایندان زیارت اهل قبور را با حداقل تعداد و نیز در طول روزهای هفته و نه سرانجام هفته انجام دهند تا از ازدحام جمعیت در روزهای پنجشنبه و آدینه جلوگیری گردد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان توضیح داد: توزیع نذورات در فضای باغ رضوان نیز ممنوع است و مردم فقط می توانند نذورات مراسم تدفین را به صورت بسته بندی شده ارائه نمایند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی های لازم در این خصوص به شهفرایندان اظهارداشت: استفاده از ماسک هنگام مراجعه به آرامستان الزامی است.

آرامستان شهرداری اصفهان (باغ رضوان) در12 کیلومتری شرق شهر اصفهان قرار گرفته است و خدمات دفن اموات مسلمان در زمینی با مساحتی بالغ بر هزار و 305 هکتار در آن عرضه می گردد.

خطوط اتوبوس باغ رضوان اصفهان تعطیل شد

اما شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان نیز به منظور پیشگیری از تجمع مردم در روزهای پنجشنبه و آدینه در فضای آرامستان باغ رضوان اصفهان، سرویس های خود به مقصد این آرامستان را حذف کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: حدود 20 دستگاه اتوبوس شهری روزهای پنجشنبه و آدینه شهفرایندان را به آرامستان باغ رضوان منتقل می کرد که از پنجشنبه این هفته این سرویس ها تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند شد.

سید عباس روحانی اضافه کرد: این تصمیم به دلیل قرمز شدن شرایط شهر اصفهان در شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر اتخاذ شده است.

وی تاکید نمود: هنوز تصمیمی مبنی بر تعطیلی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در سایر مسیرها و خطوط و یا در روزهای تعطیل گرفته نشده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اعلام کرد: در زمان حاضر اتوبوسرانی اصفهان با صد درصد ظرفیت خود در 107 خط به شهفرایندان خدمات رسانی می نماید.

شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در طول سال با حدود 750 دستگاه اتوبوس شهری در 107 خط اتوبوسرانی در اصفهان و حومه فعالیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1164

به "خبرنگاران زیارت اهل قبور؛ شاید وقتی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیارت اهل قبور؛ شاید وقتی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید