حذف ملاک شرایط اقتصادی در جذب دانشجو در دانشگاه های برتر

به گزارش صنایع 90، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبولی در دانشگاه های برتر نصیب دهک های بالای جامعه شده است که شرط اقتصادی در پذیرش دانشجو در کنکور حذف خواهد شد.

حذف ملاک شرایط اقتصادی در جذب دانشجو در دانشگاه های برتر

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیرحسین بانکی پور فرد گفت: سالیان طولانی است که داوطلبان کنکور نگرانی هایی دارند و می گویند چرا باید سرنوشت آن ها در چند ساعت رقم بخورد.

به گفته او، تا قبل از تصمیم تازه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مبنای تاثیر معدل در کنکور هیچ عدالتی وجود نداشت و در سال های اخیر تحول کنکور چندین بار مورد بحث قرار گرفته است تا استرس دانشجویان کاهش یابد و موقعیت ها در جهت رسیدن به عدالت افزایش پیدا نمایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تنها نگرانی این بود که اگر معدل داوطلبان در سال های قبل دچار مشکل شده بود، دیگر قابل جبران نیست؛ اما باید گفت که این موضوع به تصویب رسید و قابل جبران خواهد بود. یعنی اگر معدل سال دهم و یازدهم داوطلبی کم بود آن را به صورت تدریجی با در نظر گرفتن دروس عمومی جبران کند.

او گفت: نگرانی دیگر ایمنی امتحانات مدارس بود که آموزش و پرورش ضمانت نموده است که شرایط به صورتی باشد تا ایمنی خاطر برای تمام دانش آموزان همچون نحوه برگزاری کنکور برقرار گردد.

بانکی پور فرد گفت: خانواده ها و داطلبان در برگزاری کنکور اصلا نگران نباشند؛ چرا که تاثیر معدل در کنکور استرس را کاهش می دهد و دیگر شرایط اقتصادی ملاک پذیرش دانشجویان در دانشگاه های برتر نخواهد شد.

به گفته وی دانشگاه های خوب کشور تنها شامل حال 3 دهک بالای جامعه شده اند؛ یعنی عملا خیلی از دانشجویان ساکن در منطقه ها محروم به دلیل اختصاص یافتن فضای کلاس های کنکور به افراد پردرآمد نتوانسته اند رقابت مناسبی داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصمیم گرفته شد تا کنکور دو بار در سال برگزار گردد و این امر از سال 1402 به بعد اجرایی خواهد شد تا جامعه بتواند خود را با شرایط وفق دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2121

به "حذف ملاک شرایط اقتصادی در جذب دانشجو در دانشگاه های برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ملاک شرایط اقتصادی در جذب دانشجو در دانشگاه های برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید