جشنواره سفر به دشت شقایق های کالپوش در شهرستان میامی برگزار می گردد

به گزارش صنایع 90، سیزدهمین دوره جشنواره گردشگری سفر به دشت شقایق های کالپوش، 17 خرداد 97 در شهرستان میامی استان سمنان برگزار می گردد.

جشنواره سفر به دشت شقایق های کالپوش در شهرستان میامی برگزار می گردد

به گفته سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی، سیزدهمین جشنواره سفر به دشت شقایق های کالپوش هفدهم خرداد ماه در شهرستان میامی واقع در استان سمنان، برگزار خواهد شد. محمد صادق رضویان، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی ضمن اعلام این خبر گفت:

برنامه های صبح این جشنواره در روستای حسین آباد کالپوش بخش کالپوش شهرستان میامی برگزار می گردد.

بعلاوه اجرای برنامه های شاد و مفرح، موسیقی سنتی و بازدید از منطقه ها نمونه گردشگری، از برنامه های جشنواره هستنند.

به گفته رضویان، هدف از برگزاری این جشنواره، آشنایی گردشگران با جاهای تماشای طبیعی در شهرستان میامی و منطقه ها نمونه گردشگری است. از دیگر قابلیت های گردشگری این منطقه، قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوشش ییلاق و پارک ملی گلستان است.

بخش کالپوش در 140 کیلومتری شمال شهر میامی واقع شده است. به گفته رضویان، این منطقه خوش آب و هوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل داری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل شقایق و در شهریورماه با گل های آفتابگردان و با منظره ها زیبا پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

این دشت که در حد فاصل میان شهرستان شاهرود و گنبد کاووس واقع شده است، دوستداران طبیعت را همه ساله به تماشا جلوه ای از بهشت دعوت می نماید.

برای دسترسی به این منطقه از تهران؛ پس از طی 460 کیلومتر از راستا تهران به مشهد، با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال (جاده جاجرم) تغییر راستا داده و به سوی منطقه کالپوش راستا را ادامه دهید. دشت شقایق های کالپوش در 140 کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2002

به "جشنواره سفر به دشت شقایق های کالپوش در شهرستان میامی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره سفر به دشت شقایق های کالپوش در شهرستان میامی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید