جذاب ترین جشنواره های ارمنستان

به گزارش صنایع 90، یکی از راه های آشنایی با فرهنگ مردم یک کشور، آشنایی با جشن ها و مراسماتی است که هرساله برگزار می نمایند. مردم ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همه ساله جشنواره های مختلفی را در تمام فصول برگزار می نمایند. ارمنی ها عاشق جشن های گوناگون اند و در این مراسمات از مهمانان خود با گشاده رویی پذیرایی می نمایند. ما قصد داریم شما را با جذاب ترین جشنواره های ارمنستان آشنا کنیم. پس قبل از رزرو تور ارمنستان با این مطلب همراه باشید تا بتوانید برنامه ریزی هیجان انگیزی برای سفر خود داشته باشید.

جذاب ترین جشنواره های ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

جشنواره جاز در ایروان

جشنواره جاز یکی از زیباترین جشنواره های ارمنستان که سالانه در این کشور برپا می گردد که به یاری Mezzo Production اجرا می گردد. دوستداران این مدل از موسیقی می توانند در تاریخ 30 ماه آوریل به کاسکاد ایروان یا همان هزار پله سفر نمایند. این جشنواره بین المللی به صورت همزمان در چند کشور دیگر نیز اجرا می گردد.

جشنواره دلمه یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین جشنواره های ارمنستان

ارمنستان از جمله کشور هایی است با غذاهای متفاوت که دارای فرهنگ اروپایی و آسیایی هستند. دلمه یا همان دولما در ارمنستان مرتبه خاصی دارد. در این نوع دلمه گوشت خرد شده پس از پخت در بین برگ انگور پیچانده می گردد. البته هر شهر نوع خاص خود را طبخ می نماید. در روز 20 ماه مه هر سال در روستایی به نام Hnaberd انواع مختلف دلمه درست می گردد و میهمانان می توانند این غذاها را میل نمایند . هدف از برگزاری این جشنواره توسعه بخشیدن و شناساندن فرهنگ و غذاهای اصیل ارمنستان به عنوان بخشی از سرمایه های ملی ارمنستان است. شما در این جشنواره فقط دلمه نمی خورید بلکه شاهد بازی ها محلی، اجزای موسیقی، فروش صنایع دستی نیز هستید.

جشنواره شاه توت

جشنواره شاتوت در پارک منطقه ای گوریس در استان سیون برپا می گردد . هدف از برپایی این جشنواره تبدیل گوریس به منطقه ای جهانگردی است که باعث رونق مالی این منطقه می گردد. این جشن با موسیقی سنتی ارمنی و پایکوبی ساکنان محلی همراه است. توت ها در ظرف های مخصوص ارمنی چیده می گردد و جهانگرد ها می توانند از آن ها میل نمایند. برای شرکت در این جشنواره باید در اولین شنبه ماه جولای در گوریس به صورت رایگان حضور پیدا کنید.

جشنواره وارداور یکی دیگر از مشهورترین جشنواره های ارمنستان

یکی دیگر از مشهورترین جشنواره های ارمنستان که در روز 8 ماه ژانویه برگزار می گردد، جشنواره وارداور است. وارداور نامی است ارمنی با دو معنا: یکی به معنای آب پاشی و دیگری به معنای شکفته شدن گل سرخ است.

بر اساس افسانه های محلی Astghik با پاشیدن آب عشقی را درتمام کشور پخش می نماید که می توانند با این عشق به مبارزه ابدی خود با شیطان ادامه دهند. این جشن در میان بچه ها نیز بسیار محبوب است.

بعضی از برنامه های این جشن عبارت اند از: مراسم کلیسا، نمایش های هیجان انگیز گروه های پایکوبی و ترانه های فولک، بازی های ملی سنتی، غرفه های موضوعی آب پاشی، نمایش غذاهای تشریفاتی و آثار هنری.

جشنواره رنگ ایروان

در اواسط ماه ژوئیه یکی از فعالیت های عجیب و بامزه ای که می توانید در جشنواره های ارمنستان تجربه کنید، جشنواره رنگ است. رسم است که این واقعه صبح زود شروع گردد. عده ای از ورزشکاران با انرژی مردم را گرم و آماده 5 کیلومتر دویدن می نمایند. آن ها در طی این راستا رنگ های بی ضرر را بر روی یکدیگر می پاشند و وقتی با چهره ای کاملا رنگی به خانه برمی گردند. به سه آقا و سه خانمی که اول از خط انتها عبور نمایند جایزه مخصوصی اهدا می گردد.

جشنواره بین المللی زردآلوی طلایی در ایروان

یکی دیگر جذاب ترین جشنواره های ارمنستان، در روزهای هشتم تا پانزدهم ماه ژوئیه علاقه مندان به حرفه سینما با سفر به ایروان می توانند در این جشنواره حضور پیدا نمایند.

آن ها هدف خود از برگزاری این جشنواره را بالابردن استعداد و خلاقیت افراد سینما و آشنایی با همدیگر بیان می نمایند.

بیشتر موضوعاتی که در این جشنواره مدنظر است مسائل تجربیات انسانی، زندگی روتین و روزانه مردم و مسائل و ویژگی های یک ملت است.

جشنواره پشم چینی در ارمنستان

جشنواره پشم چینی از گوسفندان در ماه ژوئن در روستای خات سایونیک برگزار می گردد.

هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، ارتقای محصولات محلی، سنت ها و فرهنگ استان های سایونیک و همچنین ارتقای گردشگری شهری است.

از جمله برنامه های این جشنواره عبارتند از: برپایی کلاس های پشم چینی برای شرکت نمایندگان و بازدیدنمایندگان، مسابقه پشم چینی گوسفندان بین بهترین پشم چینان منطقه، نمایشگاه ارتقای محصولات فراوری بومی، نوشیدنی ها و غذاهای خانگی از جوامع محلی سایونیک و وایوتس دیزور، مسابقات و بازی هایی برای بچه ها.

جذابیت این جشنواره علاقه مندان زیادی را برای شرکت و تماشای مسابقه به این محل می کشاند.

جشن سنت سرکیس، از جذاب ترین جشنواره های ارمنستان

جشن سنت سرکیس جزو مراسمات مذهبی مورد علاقه و مشهور بین جوانان ارمنی است .این جشن 63 روز قبل از جشن عید پاک برگزار می گردد. در شب این مراسم، باید جوان ها پای شور بخورند و هیچ آبی هم نوشیده نگردد تا خواب ببینند. آن ها معتقدند که سنت سرکیس، سرنوشت شان را تعیین می نماید و کسی که در عالم خواب به آن ها آب دهد، همسر آینده شان خواهد بود. علاوه بر این، مردم یک بشقاب آرد بیرون منازل خود قرار می دهند تا لحظه اسب سواری سنت سرکیس را ثبت نمایند. سنت سرکیس با اسبش به سرعت می آید و ردپایی که روی آرد می ماند، به معنای خوش شانسی است.

جشنواره بالون از مهیج ترین جشنواره های ارمنستان

این جشنواره شور و حال متفاوتی به شهر ایروان می دهد. بالون های رنگارنگ از کشورهای مختلف برروی آسمان ایروان پرواز می نمایند و منظره بی نظیری را پدید می آورد. این جشنواره با هدف ارتقای گردشگری و هوانوردی ارمنستان برپا می گردد.

جشنواره کباب

از دیگر جذاب ترین و بهترین جشنواره های ارمنستان می توان به جشنواره کباب اشاره نمود. این جشنواره خوشمزه مخصوص افرادی است که علاقه دارند در فضایی صمیمی و طبیعت زیبا، طعم کباب های خوشمزه ارمنی را تجربه نمایند.

سرآشپزهای حرفه ای و آماتور با بیش از 40 نوع کباب، گرد هم می آیند تا همراه با ترانه ها پایکوبی های محلی و اجرای تئاتر رویدادی جذاب رقم بزنند.

جشنواره فرش های دستباف

دلیجان از خوش آب و هواترین مناطق ارمنستان است. دلیل عمده برگزاری جشنواره فرش، در منطقه دلیجان وجود اساتید عظیم طراح و صنعت دیرینه فرش بافی ارمنستان در این منطقه است که سالانه قالی های بسیار زیادی از آثار این افراد در این جشنواره به نمایش گذاشته می گردد.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1277

به "جذاب ترین جشنواره های ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین جشنواره های ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید