جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه کوچک

به گزارش صنایع 90، آشپزخانه قلب خانه محسوب می گردد و طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیار زیادی دارد. آشپزخانه های بزرگ را می توان با هر سبک و سلیقه ای طراحی نمود اما طراحی آشپزخانه کوچک کمی چالش برانگیز است. طراحان داخلی همیشه به دنبال روش های جدید برای طراحی این بخش از خانه هستند و تمام سعی آنها بر این است که فضایی دلگشا و جادار در آشپزخانه های کوچک ایجاد نمایند.

جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه کوچک

در نوشته های پیشین ما به آنالیز انواع مدل های آشپزخانه پرداخته و هم اکنون در این بخش ایده های جدید در مورد طراحی آشپزخانه کوچک را به شما معرفی می نماید. با استفاده از این ایده ها به راحتی می توانید آشپزخانه ای ایده آل در خانه کوچک خود داشته باشید و از کار کردن و حضور در آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

آشپزخانه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید آشپزخانه ای کوچک به رنگ روشن است. دکوراسیون این آشپزخانه به نحوی طراحی و رنگ آمیزی شده که فضای آن بسته و محدود به نظر نمی آید. استفاده از رنگ سفید در طراحی آن باعث شده فضای آن بزرگ تر, روشن تر و تمیزتر نشان داده گردد و کانتری که بر روی اپن قرار گرفته به عنوان میز صبحانه خوری مورد استفاده قرار گیرد.

در یک فضای محدود مسلماً شما نمی خواهید خط دید را شکسته و آشپزخانه را کوچک نشان دهید. آشپزخانه زیر بزرگتر از آنچه که هست به نظر می رسد, دلیل آن استفاده از الگوی رنگ سفید و جایگاه های پلاستیکی شفافی است که پشت کانتر آشپزحانه قرار گرفته اند.

وجود پنجره های شیشه ای در سقف آشپزخانه باعث حضور نور در آن شده و فضای آن را روشن تر نشان می دهد. علاوه بر آن, این پنجره ها هوای تازه را وارد آشپزخانه نموده و فضا را مطبوع می نمایند.

تمام وسایل و لوازم مورد احتیاج آشپزخانه را در یک مکان نگهداری کنید. یک انبار در گوشه آشپزخانه همانند کابینت عمل می نماید اما به جای ساخت کابینت در آشپزخانه دیوارها را با آجرهای زیبا و دوست داشتنی تزئین کنید و دکوراسیونی بی نظیر خلق نمائید.

استفاده از اکسسوری های کشویی کابینت آشپزخانه را کاربردی تر می نماید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با بیرون کشیدن این اکسسوری شما به تخته ای برای تمیز کردن مواد غذایی و یک سطح زباله برای دور ریختن مواد اضافی دسترسی خواهید داشت.

وقتی شما فضای کافی برای اعمال سبک مورد نظر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ندارید می توانید از وسایل و لوازم با سایز بزرگ بهره ببرید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید استفاده از جزیره با تخته چوب پهن و بزرگ, ساعت دیواری با اعداد بزرگ و لامپ هایی که درون فریم های بزرگ قرار گرفته اند باعث شده فضای این آشپزخانه بزرگ به نظر بیاید.

برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه آن را همواره تمیز و مرتب نگه دارید. کانترها را تمیز کنید و وسایل داخل کابینت ها را منظم بچینید. اکسسوری هایی که در تصویر مشاهده می کنید یاری شایانی به پرهیز از هرج و مرج در فضای آشپزخانه می نمایند.

سبک مینیمالیسم از جمله سبک هایی است که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک کاربرد دارد. خطوط مستقیم, رنگ های روشن و وسایل و لوازم ساده همه در ایجاد فضایی منظم در سبک مینیمالیسم نقش دارند.

دکوراسیون آشپزخانه زیر در نوع خود بی نظیر است. همانطور که مشاهده می کنید از رنگ سفید در طراحی این آشپزخانه استفاده شده و برای درهم شکستن یکنواختی و تک رنگ بودن فضا از عناصر متالیک استفاده شده است. چهارپایه های برنزی رنگ و وسایل و لوازم طلایی رنگ مانند لامپ های روشنایی, شیر آلات و … زیبایی این آشپزخانه سفید را دوچندان نموده اند.

در آشپزخانه های کوچک کابینت ها باید کاربردی چند منظوره داشته باشند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید حتی از کمترین فضای کابینت نیز استفاده بهینه اجرا شده است. کمدهای عمودی, طبقه های داخلی و قفسه هایی که درون درب کابینت تعبیه شده اند این کابینت را به کابینتی چند منظوره و کاربردی تبدیل نموده است.

حضور پنجره عامل دیگری برای روشن تر و بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه محسوب می گردد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کابینت ها به رنگ طوسی انتخاب شده اند و رنگ آمیزی سایر قسمت های آشپزخانه با رنگ سفید اجرا شده است. حضور نور طبیعی و انعکاس آن بر رنگ سفید فضا را دلبازتر و روشن تر نشان داده است.

یک آشپزخانه کوچک با یک جزیره کاربردی بزرگتر به نظر می آید. این جزیره کوچک اما پرکاربرد فضای اضافی برای کار و ذخیره وسایل و مواد غذایی فراهم نموده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 636

به "جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید