جاذبه های گردشگری تنکابن؛ از دوهزار تا دشت رویایی دریاسر

به گزارش صنایع 90، تنکابن یکی از شهرهای مازندران است که مانند چالوس گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. دریاسر و جنگل های دوهزار از مشهورترین نقاط گردشگری این شهر هستند.

جاذبه های گردشگری تنکابن؛ از دوهزار تا دشت رویایی دریاسر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور نوروز کانادا 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برای رفتن به مازندران 3 محور اصلی فیروزکوه، هراز و چالوس وجود دارد؛ چنانچه قصد سفر به سمت مازندران را دارید و محور چالوس انتخاب شماست، ابتدا از این محور، وارد شهر چالوس، نوشهر، عباس آباد و سپس تنکابن می شوید. این شهر جاذبه های گردشگری و طبیعی زیبایی دارد.

پل چشمه کیله

پل چشمه کیله در فاصله یک کیلومتری از دریا در مرکز شهر تنکابن و روی رودخانه دائمی چشمه کیله قرار گرفته است. این پل در سال 1309 توسط مهندسان آلمانی و روسی در زمان سلطنت رضا شاه طراحی شد و توسط معمار ایرانی به اجرا در آمد. این پل یکی از زیباترین و باشکوه ترین پل های تاریخی مازندران است که ثبت ملی نیز شده.

پارک جنگلی چالدَره

پارک جنگلی چالدره در راستا تنکابن به جنگل دو هزار قرار گرفته است. در چالدره انواع گونه های گیاهی دیده می گردد. این پارک امکاناتی مانند کلبه های جنگلی برای اقامت گردشگران نیز دارد.

چشمه آبگرم فَلَکده

چشمه آب گرم فلکده از جاذبه های طبیعی و درمانی تنکابن به شمار می رود. این چشمه آب گرم در کنار رودخانه لیرسر و در دل جنگل قرار گرفته است. این چشمه برخلاف دیگر چشمه های آبگرم گوگرد ندارد و آب آن برای شنا و حتی آشامیدن مناسب است. وجود املاح معدنی آبگرم نیز برای دردهای استخوانی مفید است.

جنگل دو هزار و سه هزار

جاده های دوهزار و سه هزار از زیباترین جاده های جنگلی مازندران هستند. گذشتن از جنگل های زیبای البرز در کنار رودخانه دوهزار و همچنین تماشای دریای خزر از ارتفاعات کوه های سرسبز البرز بی نهایت لذت بخش است.

آبشار سنگ بن چشمه

آبشار سنگ بن چشمه در جنوب غربی تنکابن میان درختان زیبای توسکا، افرا و بلوط جنگل سوته چال در منطقه دریاسر قرار گرفته است. برای رسیدن به این آبشار باید به دهستان عسل محله بروید.

دشت دریاسر

اگر در بهار دلتان می خواهد که با یک منظره رویایی روبه رو شوید دشت دریاسر بهترین گزینه است. این دشت در ارتفاع بیش از 2000 متری از سطح دریا واقع شده است. دشت دریاسر در بهار پر از گل های زرد رنگی می گردد که در میان چمنزارهای سبزرنگ این دشت تصویری رویایی خلق می نماید. رودخانه پرآبی نیز از وسط این دشت جاری است که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد و بر زیبایی دشت می افزاید. بهترین زمان برای رفتن به دریاسر اواسط اردیبهشت است. رود، گل، سبزه زار و کوه سیالان همه دست به دست هم داده اند تا در اردیبهشت تصویری خیره نماینده از بهشت را تداعی نمایند.

آبشار تودارک یا جلیسان

آبشارتودارک بین تنکابن و رامسر به طرف روستای لشتو قرار گرفته است که بعد از گذشتن از جاده ای خاکی با مناظری سرسبز به راستا دسترسی این آبشار می رسید. این آبشار از دل صخره ها و کوه ها سرازیر می گردد و منظره ای زیبا خلق می نماید. آبشار تودارک تنکابن از دو آبشار تشکیل شده که یکی از این آبشارها با ارتفاع 7 متر و حوضچه ای کوچک در آن، به آبشار لیمرا معروف است. گلسنگ و خزه نیز روی دیواره این آبشار را پوشانده اند.

  • سفر به مازندران
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 701

به "جاذبه های گردشگری تنکابن؛ از دوهزار تا دشت رویایی دریاسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری تنکابن؛ از دوهزار تا دشت رویایی دریاسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید