تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی در اتریش و آلمان

به گزارش صنایع 90، اعتراضات علیه نژادپرستی در شهرهای مختلف آلمان و وین اتریش که چند روزی است شروع شده همچنان ادامه دارد.

تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی در اتریش و آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی وینر سایتونگ، مجددا روز آدینه بسیاری شهروندان اتریشی در وین به خیابان ها آمدند و علیه نژادپرستی و خشونت پلیس اعتراض کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 8500 نفر در این اعتراضات شرکت کردند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود زندگی سیاه پوستان مهم است، نمی توانیم نفس بکشیم و ما هم وین هستیم.

یکی از سازمان دهندگان این اعتراضات گفت: ما با انسان های سیاه پوست در همه جای جهان اعلام همبستگی می کنیم. مرگ جرج فلوید همه ما را تحت تاثیر قرار داده است. ما علیه این طرز رفتار پلیس اعتراض می کنیم.

پنج شنبه شب هم اعتراضات گسترده ای در وین اتریش علیه نژادپرستی شکل گرفت. حدود 50 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. در این اعتراضات بیشتر معترضان ماسک داشتند اما فاصله ایمنی برای مقابله با شیوع کرونا رعایت نشد.

در روزهای اخیر همچنین در بسیاری از شهرهای دیگر اروپا از جمله برلین و لندن هم اعتراضات ضد نژادپرستی برگزار گردید.

اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بیش از یک هفته است که در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکای به دست پلیس های سفید پوست شروع شده است.

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش هم با توجه به مرگ جرج فلوید در آمریکا در واکنش به این مسئله گفت که قتل وحشیانه فلوید توسط افسران پلیس همه ما را شوکه کرد.

وی تاکید نمود که اعتراضات مسالمت آمیز علیه نژادپرستی ساختاری و استفاده نامتناسب از زور توسط نیروهای امنیتی قابل درک و موجه است.

وی خواهان ایستادگی مشترک جهانی علیه تبعیض و نژاد پرستی و دفاع از حقوق اساسی و گوش فرا دادن به افراد مورد تبعیض قرار گرفته شد.

به نوشته رسانه های آلمانی امروز (شنبه) در حدود 25 شهر آلمان اعتراضات ضد نژاد پرستی برگزار خواهد شد. انتظار می رود که هزاران نفر در این اعتراضات شرکت نمایند.

برگزار نمایندگان این اعتراضات خواهان حضور معترضان با لباس سیاه و بزرگداشت این اقدام با سکوت شدند.

روز آدینه در هامبورگ هم حدود 4500 نفر در برابر کنسولگری آمریکا علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی اعتراض کردند. بر اساس اعلام های قبلی قرار بود حدود 250 نفر در این اعتراضات شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1024

به "تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی در اتریش و آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی در اتریش و آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید